• 50 4
  • 20

خودرویی که جنجال آفرین شد + عکس

سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 10:55
مرسدس بنز جی‌تی که در نمایشگاه خودروی پاریس 2015 جنجال‌آفرین شده، سوپراسپرت معاصری است که روح سوپراسپرت‌های کلاسیک و باشکوه مرسدس در آن دمیده شده است.

یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات اخیر در صنعت خودرو، رونمایی از سوپر اسپرت «AMG GT» توسط کمپانی مرسدس بنز است.

جی‌تی که در موتورشوی پاریس 2015 نیز به نمایش گذاشته شده، یکی از تماشایی‌ترین خودروهای این نمایشگاه است و هوش از سر خبرنگاران و بازدیدکنندگان برده است.

نخستین مدل مرسدس یک خودروی مسابقه‌ای بوده و مدل جدید آن‌هم این میراث را حفظ کرده است.

این زیبای نفس‌گیر، دومین خودروی سوپر اسپرت است که به‌طور کامل در زیرمجموعه «AMG» ساخته‌ و پرداخته شده است.

چیدمان هوشمندانه موتور و ساختار آلومینیومی و سبک‌ وزن جی‌تی یک تجربه یک رانندگی بسیار پویا را برای دوستداران مرسدس به ارمغان می‌آورد تا جایی که کمپانی ویژگی بارز مدل جدید را چابکی بسیار زیاد آن توصیف می‌کند.

نسبت توزیع وزن در این مدل 47 به 53 (در جلو و عقب) و وزن کل آن‌هم 1540 کیلوگرم است.

جی‌تی بی‌همتا از یک قلب نیرومند و کاملاً جدید 4 لیتری، 8 سیلندر و V شکل مجهز به توربوشارژر دوقلو سود می‌جوید.

در واقع دو نمونه از این موتور موجود خواهد بود. موتور استاندارد 462 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6000 دور در دقیقه) و 600 نیوتن متر گشتاور (در دور موتور 1600 تا 5000 دور در دقیقه) تولید می‌کند. با استفاده از این موتور شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 4 ثانیه طول می‌کشد.

در مقابل موتور مدل جی‌تی «اس» ، 47 اسب بخار قدرت بیشتر و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن نیز 3.8 ثانیه طول می‌کشد. بیشینه سرعت آن‌ها هم به ترتیب 304 و 310 کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که سرعت مدل استاندارد به‌طور الکترونیک کنترل و محدود می‌شود.

جالب است بدانید باوجود نیروی تولیدی چشم‌گیر کمپانی ادعا دارد این مدل فقط 7.7 لیتر در هر 100کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک خودروی 8 سیلندر پیشرفت قابل‌توجهی است.

یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه که در مدل «SLS» نیز به کار گرفته شده، به موتور جی‌تی جفت می‌شود.

در مجموع طراحی منبع تأمین نیرو به‌گونه‌ای است که نه‌تنها آن را به یک خودروی سوپر اسپرت تمام‌عیار تبدیل کرده بلکه قابلیت استفاده روزمره را نیز به رانندگان آن بخشیده است. میزان تولید صدا، راحتی در حین رانندگی و مصرف سوخت موردتوجه ویژه طراحان قرار گرفته‌اند.

رانندگان «جی‌تی S» می‌توانند از حالت‌های مختلف رانندگی کامفرت (آسایش)، اسپرت و اسپرت پلاس استفاده کنند.

این مدل به معنای واقع اسپرت است؛ تناسبات خیره‌کننده، سطوح نیرومند و عضلانی و خطوط روان جی‌تی جدید را به خودروی سوپر اسپرت معاصری تبدیل کرده که روح سوپر اسپرت‌های کلاسیک و باشکوه مرسدس در آن دمیده شده است.

جی‌تی آمیزه‌ای از زیبایی و زیرکی است. این خودروی دو سرنشین از ابعاد خودرویی با چرخ‌های عقب محرک بهره می‌برد. طراحی خارجی در بخش جلو از سری حاضر مرسدس الهام گرفته است.

چراغ‌های جلو از «رودستر SL» گرفته شده‌اند اما کاپوت کشیده، مجموعه شیشه‌ها که به عقب کشیده شده، چرخ‌های بزرگ، ورودی‌های عریض هوا، درهای بدون چارچوب، شانه‌های پهن، چشم‌های بادامی‌تر عقب (چراغ‌های عقب) و بخش عریض‌تر عقب شخصیتی متمایز از مدل‌های دیگر به آن بخشیده است. برخلاف «SLS» فعلی، در جی‌تی خبری از درهای گالوینگ نیست. در بزرگ صندوق فضای بسیار کارآمدی زیر خود پنهان کرده است.

درون اتاقک با فضای کاملاً لوکس و مجهزی سروکار داریم. در این اتاقک تم غالب اتاقک‌های مرسدس بازنگری شده و همچنین تأکید خاصی روی عرض داشبورد شده است.

چهار دریچه ورودی هوا که در مرکز جاسازی شده‌اند و دو ورودی هوای دیگر در چپ و راست به این امر کمک می‌کنند.

کنسول مرکزی هم که با انبوهی از امکانات روی کار می‌آید و طراحی آن تداعی‌گر کنسول‌های خودروهای مسابقه است.

خریداران می‌توانند از بین گزینه‌های سیلور کروم، فیبر کربن مات، فیبر کربن براق، سیاه دایموند و سیلور فایبرگلاس مات جنس و رنگ کنسول را انتخاب کنند.

موقعیت پایین صندلی‌ها دسترسی راننده به همه امکانات را درحالی‌که همچنان بر جاده مسلط است راحت‌تر کرده است. توجه به جزئیات نیز که از ویژگی‌های بارز AMG است، در اتاقک به‌خوبی مشهود است.

صندلی‌های اسپرت دقت بالا و کیفیت عالی مواد را به رخ می‌کشند و فرمان خوش‌دست‌تر از حد تصور است.

یک دکمه وسوسه‌برانگیز هم اتاقک را به کمال می‌رساند؛ دکمه‌ای قرمزرنگ که روی آن نوشته شده «انجین استارت استاپ» و مسئول تلنگر زدن به موتور است.

چرخ‌های 19 اینچی سبک‌وزن به‌صورت استاندارد به همراه مدل جی‌تی ارائه می‌شوند و با لاستیک‌ های 35.255 در جلو و 35.295 در عقب پوشانده می‌شوند.

در مقابل جی‌تی S در قسمت عقب چرخ‌های 20 اینچی را پیشنهاد می‌کند و آن‌ها را با لاستیک‌ های 30.295 می‌پوشاند.

چرخ‌های جلوی آن 19 اینچی هستند و لاستیک‌های جلو هم 35.265. اگر هنوز راضی نشدید «جی‌تی S» را به لاستیک‌های میشلن «Pilot Sport Cup 2» مزین کنید.

برای رانندگی در پیست بهتر است «جی‌تی» و «جی‌تی S» مجهز به ترمزهای کربن سرامیکی را انتخاب کنید البته ترمزهای استاندارد به‌ خوبی از عهده وظایف خود برمی‌آیند.(خودروبانک)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1681072812871949584
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 20 نظر )

مرسدس ك تعریف و تمجید نمیخواد.تعریف از محصولات طراحی و همه شاخص های مرسدس بنز ی جور تاكید بر مسائلی هست كه سالهاست اقلیت و اولویت اون بر همگان ثابت شده.واقعا نمیشه اسم این شركت رو یه شركت زمینی گذاشت.خوش به سعادت كسایی كه از محصولات این شركت استفاده میكنن.چون ممكن نیست از عمر باقی مونده از زندگیشون همچین لذتی رو با هیچ نوع و برند دیگه ای تجربه كنن.
ایناخیلی از خودرو سازای ماعقبن -ما شب میخوابیم صبح که بیدار میشیم خودرو سازان محترمان اعلام میکنن پراید 151
کاش خودروسازهای کشورمون از تولید خودروهای بی کیفیت دست بکشند و یه نیم نگاهی به این خودروها داشته باشند
فقط یک عیب کوچولو داره ... طراح های این مدل جای گوشی موبایل رو در نظر نگرفتن در صورتی که پراید من داره .
عزیزم اینواز رو تیبا 2 زدن کپیه
ای بابا این ماشین ها چی هستند فقط پراید 111 محصول سایپا امن راحت جا دار وسیله برای رسیدن سریع به دنیای بعدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
همینكه عكسشو میبینم و هر روز یه مدل جدید بیرون میده كی ف میكنم ماشین فقط بنز
همینکه عکسشو میبینم و هر روز یه مدل جدید بیرون میده حال میکنم ماشین فقط بنز
به پراید خودمون نمیرسه پراید بهتره
دیدن این تصاویر فقط نوعی حظ بصری و اگاهی یافتن از پیشرفتهای صنعت خودرو سازی است.وگرنه نیمی از رانندگان ما حتی رانندگی با موتور و ماشینهای ایرانی و چینی را هم بلد نیستند.شاهد من امار تصادفات وحشتناک در شهرها و جاده های کشور زیبای ماست.اگر ورود اتومبیلها و موتورهای پرقدرت و سریع ازاد شود نسل ایرانی جوان ما منقرض میشود.کاشان
این ماشینها مختص یه عده پولدار و آقازاده هاست که همه امکانات و زندگی خوب و رفاه مال اونهاست درحالیکه اکثریت مردم ایران به نون شبشان محتاجند چه رسد به همچنین ماشینهایی طوریکه رسیدن به پراید هم برای این مردم رویا شده کجای کاری داداش که این مطالب را مینویسی اینگار که تو این مملکت زندگی نمیکنی یا از هیچی خبر نداری
آدم اینجور ماشینها را میبینه وسوسه میشه گوسفندهاشو بفروشه و یکی از این ماشینها را بخره و بیاد شهر زندگی کنه و از روستانشینی نجات پیدا کنه.
هنوز دنبال اینیم كه یه دونه ایربك بزاریم یادوتا
مدل e320 سفید رنگ (دانشجویی) قشنگ تره.
جالبه که آنقدر که به بنز توجه میشه اصلا از بررسی و تحلیل مدلهای volvo خبری نیست در حالیکه این تولید کننده رقیب بزرگی برای اتوموبیل های درجه یک دنیاست.