جزئیات دیدار برخی اصلاح‌طلبان با رفسنجانی

ابراز نگرانی از مرحله دوم یارانه‌ها

رئیس جمهور با بیان این که در هر کجا که هستیم و هر مسوولیتی که داریم باید آن را برای رضای خدا و خدمت به مردم به فرصت تبدیل کنیم، گفت: من به رغم همه مشکلات بسیار بسیار به آینده امیدوارم و معتقدم با همت، تلاش و هوشیاری و وحدت مردم همه چیز حل خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۹۳۵۶
همه چیز حل خواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع کارکنان نهاد ریاست جمهوری در مسجد سلمان فارسی این نهاد گفت: شما در جایی کار می‌کنید که در بالاترین سطح ستادی برای اداره کشور است و مردم در سال گذشته با همتشان و خلق حماسه 24 خرداد به صحنه انتخابات آمدند و روزی نو را به وجود آوردند و ما نیز باید در خدمت به مردم در سال جدید حرکتی نو را آغاز کنیم و اگر هر کدام مان بتوانیم خدمت بیشتری به مردم کنیم امسال به معنای واقعی کلمه، نوروز داشته ایم و سال ما نو شده است.

وی افزود: مردم ما در این 34 سال و اندی با فراز و نشیب‌های مختلفی روبرو بودند اما همچنان به نظام و رهبری شان وفادار ماندند، 8 سال دفاع کردند و وفادار ماندند و بعد از جنگ برای ساختن و آبادانی کشور هم وفادار ماندند و ما باید از بزرگانمان یاد بگیریم و آنها را الگو قرار دهیم تا خدمت بیشتر به مردم را سرلوحه کار و امور خویش قرار دهیم.

روحانی گفت: بیایید همه دست به دست هم دهیم تا کار مردم را انجام دهیم که اگر خیر بود همه شما در آن شریک هستید و اگر اشتباه بود من در دنیا و آخرت و در محضر عدل الهی مسوولیت آن را به عهده می‌گیرم.

رئیس جمهور افزود: در این هفت ماه و نیم از عمر دولت یازدهم من در حد توان و فکر خود از تلاش همه مسوولان دولتی در سراسر کشور تشکر می‌کنم و از آن راضی هستم.

وی در ادامه گفت: دولت یازدهم در اقتصاد قدم‌های بزرگی برداشت و در مسائل اجتماعی نیز گام‌های محکمی برداشت که این به این معنی است که همه اعضای دولت یعنی همه کارمندان دولت و در بسیاری موارد یعنی همه قوا با هدایت رهبر معظم انقلاب قدم‌های بلندی برداشتند.

رئیس جمهور افزود: دولت یازدهم در این مدت در فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

برخی به اسم انتقاد به تخریب دولت پرداختند

روحانی گفت: در این مدت حاشیه‌هایی هم وجود داشت که برخی به اسم انتقاد به تخریب دولت پرداختند و قلمشان و بیانشان نیز آزاد بود، البته تخریب و بداخلاقی کار درستی نیست اما نشان این است که فضای کشور فضای آزادی است.

وی همچنین تصریح کرد: آزادی زیباست و باید از آن حسن استفاده را ببریم و نباید خود را مشغول حاشیه کنیم، البته بعضی‌ها می‌خواهند ما را مشغول حاشیه کنند تا از اصل راه باز بمانیم.

رئیس جمهور با اشاره به توفیق‌های دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: اگر مسیر را به پایان ببریم من مسائل را باز می‌کنم و خیلی‌ها بعد از باز شدن این مسائل خجل خواهند شد که ملت کار بزرگی انجام داده است و آنهایی که در سیاست خارجی قدم‌های استواری برداشته اند پشتوانه شان مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب بوده است.

روحانی گفت: در اقتصاد حرکت ما در مسیر درستی بوده است و این نشانه تدبیر و مشورت و خرد جمعی و تلاش همه اقتصاد دانان کشور و همه مسوولان اقتصادی در کشور بوده است.

کاهش نرخ تورم تا پایان امسال

رئیس جمهور با اشاره به کاهش نرخ تورم در سال 92 و تلاش برای کاهش بیشتر این نرخ تا پایان امسال گفت: در زمینه اشتغال که بار سنگین و راه دشواری است توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم که البته این نرخ تا نقطه مطلوب فاصله دارد و راه درازی در این مسیر در پیش داریم.

وی افزود: برای بهتر خدمت کردن همه نظر بدهید و همه برای بهره وری بیشتر تلاش کنید و برنامه ریزی‌تان را در این زمینه به کار ببندید و هم به مسوولین تذکر دهید چرا که انتقاد و پیشنهاد سازنده نه تنها خوب است بلکه وظیفه همه ماست.

رئیس جمهور گفت: من به رغم همه مشکلات بسیار بسیار به آینده امیدوارم و معتقدم با همت، تلاش و هوشیاری و وحدت مردم همه چیز حل خواهد شد.

روحانی افزود: هیچ چیز بالاتر از وحدت نیست و هیچ چیزی بدتر از فاصله نیست، بیایید به هم نزدیک شویم و دل‌ها را صاف کنیم، اگر کسی خطای کوچکی کرده آن را بزرگ نکنیم و اگر احیاناً خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگتر نکنیم.

بیایید به هم نزدیک شویم

رئیس جمهور گفت: از جدایی و فاصله چه خیری دیدیم که باز داریم به این کار ادامه می‌دهیم؟ بیایید به هم نزدیک شویم، راست و چپ و میانه؛ همه ما ایرانی هستیم و برای ایران تلاش می‌کنیم، همه ما مسلمان هستیم و بیاییم برای اسلام و اجرای اخلاق محمدی کار کنیم.

روحانی افزود: بیایید با هم برادر باشیم و دست به دست هم دهیم که در آن صورت دست خدا در کنار ما و بالای سر ما خواهد بود که اگر دست خدا با ما باشد قدرت الهی نیز به کمک ما خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها