پسر دانش‌آموز به قصد انتقام‌جویی دست به جنایت زد

جزئیات تازه از پرونده قتل معلم جبر

پرونده یک دانش‌آموز چهارده ساله آمریکایی که متهم شده پس از تعرض به معلم خود، او را به قتل رسانده است، با کشف جزئیات تازه از این جنایت، وارد مرحله تازه‌ای شد.
کد خبر: ۶۲۵۱۶۹
جزئیات تازه از پرونده قتل معلم جبر
چندی پیش خبر قتل معلم جبر یک دبیرستان در ایالت ماساچوست آمریکا، افکار عمومی را به خود جلب کرد اما خبری از جزئیات این قتل منتشر نشده بود. تا این‌که پس از دستگیری مظنون، تحقیقات اولیه انجام و ابعاد بیشتری از پرونده کشف شد. (گزارش این قتل در شماره بیست‌ونهم آبان تپش منتشر شده بود.)فیلیپ چیزم، نوجوان چهارده ساله حالا با اتهام تجاوز به عنف، قتل و دزدی مسلحانه رو به‌روست. دادستان گفته از مقامات می‌خواهد فیلیپ در دادگاه بزرگسالان محاکمه شود. در کیفرخواست صادره علیه این نوجوان، اعمال او بسیار خشن، وحشتناک و غیرقابل ذکر، توصیف شده است. او توضیح داده متهم درباره اتهام تجاوز و دزدی مسلحانه، در دادگاه نوجوانان و در ارتباط با اتهام قتل در دادگاه بزرگسالان محاکمه می‌شود.

این نوجوان در حالی‌که تیغ در دست داشت، با تهدید معلم خود، کارت‌های اعتباری، گوشی تلفن همراه و لباس‌های او را به زور گرفت.

طبق مدارک موجود، قتل ریترز، معلم بیست و چهار ساله جبر، به‌وسیله یک تیغ در توالت مدرسه صورت گرفت. این معلم جبر، در میان دوستان و دانش‌آموزان مدرسه چهره محبوبی بود و همه از او به نیکی یاد می‌کردند. این زن عاشق شغلش بود و دانش‌آموزانش را همواره تشویق به درس خواندن می‌کرد تا آینده خوبی را برای خودشان بسازند. یکی از دوستان او گفت: همیشه خوشحال بود و هرگز نمی‌توانستی او را در حالت عصبانیت ببینی. این اتفاق واقعا تکان‌دهنده است.

یکی از مسئولان مدرسه نیز درباره او گفت: او همیشه لبخند می‌زد و به سوالات دانش‌آموزان براحتی پاسخ می‌داد و حتی برخی دانش‌آموزان، مشکلات شخصی و خانوادگی‌شان را با او در میان می‌گذاشتند. ریترز یک معلم واقعی بود و هرگز بابت کارهایی که انجام می‌داد، سر کسی منت نمی‌گذاشت.او واقعا خالصانه و صمیمانه کار می‌کرد.

آن‌طور که در پرونده آمده، ریترز در روز حادثه به دلیل اشغال بودن دستشویی معلمان، به سرویس بهداشتی دختران دانش‌آموز رفت.این در حالی بود که فیلیپ او را تعقیب می‌کرد. در دستشویی دختران کسی جز فیلیپ و معلم جبرش نبود و فیلیپ با استفاده از این فرصت، در را قفل کرد و با یک تیغ به تهدید معلم خود پرداخت و نقشه شومش را اجرا کرد. متهم پس از آن چند مشت به صورت زن جوان زد و بعد او را با همان تیغ به قتل رساند. جسد معلم جبر داخل یک سطل آشغال در جنگلی در نزدیکی مدرسه کشف شد. پلیس گفته جسد او از ارتفاع ده متری به پایین پرت شده است. هنوز اعلام نشده فیلیپ چطور توانسته جسد را از داخل مدرسه به بیرون منتقل کند. یکی از همکلاسی‌های فیلیپ گفته است روز حادثه، فیلیپ سر کلاس جبر به موسیقی گوش می‌داد، و به همین دلیل ریتزر از او خواست بعد از پایان کلاس بماند تا کمی با هم صحبت کنند.هرچند این صحبت دوستانه بود، فیلیپ برای انتقام‌گیری تا پایان کلاس‌ها صبر کرد.

وکلای فیلیپ به سوالات خبرنگاران پاسخی نداده‌اند. آنها مشغول بررسی پرونده هستند تا بتوانند راهی برای دفاع از موکل خود پیدا کنند.

بررسی سوابق خانوادگی فیلیپ نشان می‌دهد او در خانواده‌ای آشفته زندگی می‌کرد. زمانی که فیلیپ دو ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و پدرش به‌دلیل اعتیاد به الکل و سوءرفتار، از دیدن پسرش محروم شد. پدر او که یک ارتشی بود، اکنون درباره این اتفاق اظهارنظری نکرده اما مادر فیلیپ گفته است قلب او به‌خاطر این اتفاق شکسته و از آنچه به سر خانواده ریتزر آمده، بسیار متاسف است اما پسرش را بسیار دوست دارد و فیلیپ در دنیا برای او از هر چیزی با ارزش‌تر است به همین‌ دلیل سعی خواهد کرد از فرزندش دفاع و کاری کند که او به مجازات کمتری محکوم شود./ ضمیمه تپش

منبع: سی‌.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
واقعا جانیه ومرگ حقشه
لیلا
Germany
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
همیشه خانوادهای ازهم پاشیده یك چنین افرادی تحویل اجتماع می دهند باید به فرزندان بیشتراز این بها داد.

نیازمندی ها