«همسایه خدا» فیلم سینمایی می‌شود

سید ناصر هاشم‌زاده ، فیلمنامه‌نویس مطرح و با سابقه کشورمان است که تاکنون فیلمنامه آثار زیبایی چون «بید مجنون» ساخته مجید مجیدی را نوشته و مشاور فیلمنامه‌نویسی در کارهایی چون «دلخون» و «آواز گنجشک‌ها» بوده است.
کد خبر: ۶۰۳۸۲۷
«همسایه خدا» فیلم سینمایی می‌شود

با این نویسنده درباره فعالیت‌های اخیرش گفت‌و‌گویی کوتاه انجام دادیم.

این روزها مشغول کار روی فیلمنامه تازه‌ای هستید؟

بله، در حال بازنویسی فیلمنامه‌ای به نام «همسایه خدا» هستم؛ البته احتمال دارد که نام آن تغییر کند، اما من این نام را خودم برایش انتخاب کرده‌ام و دوستش دارم.

کمی درباره ماجرایی که در «همسایه خدا» روایت می‌شود، توضیح دهید.

در این فیلمنامه به موضوعات معنوی پرداختم و بیشتر مسائلی را که مطرح کردم با بررسی روی قرآن نوشته‌ام و در آن روایتی دراماتیک از مسائل معنوی یک خانواده ارائه‌می‌شود.

برای ساخت فیلم آن هم با کارگردان خاصی مذاکره کرده‌اید؟

آقای حامد امرایی در حال ساخت «همسایه خدا» است. این کار اولین کار سینمایی ایشان بوده و تا پیش از این در تلویزیون تله فیلم می‌ساخته است.

گفتید موضوع فیلمنامه مربوط به مسائل معنوی است.پیرامون این مسائل هم حساسیت‌ های فراوانی در جامعه و همچنین سینمای ما وجود دارد. سپردن چنین کاری به کارگردانی جوان ریسک نیست؟

من در فیلمنامه همه چیز را با جزئیات ذکر کرده‌ام. به کارگردان هم بارها تاکید کردم همه موارد را با دقت و با رعایت همه جزئیات در فیلم رعایت کند. به نظرم اگر این موارد را انجام دهد، مشکلی پیش نمی‌آید. در بسیاری از فیلم‌ها چنین اتفاقاتی می‌افتد و کارگردان‌ها جزئیات را رعایت نمی‌کنند و فیلم لطمه می‌بیند.

می خواهید بگویید آن‌قدرها که می‌گویند کوتاهی از فیلمنامه‌نویس‌ها نیست؟

فیلمنامه‌نویس خوب کم داریم، اما به همان میزان کارگردان خوب هم کم داریم. فیلمنامه‌نویس مواردی را در فیلمنامه لحاظ می‌کند که کارگردان با آنها سلیقه‌ای برخورد می‌کند و همین موجب می‌شود فیلم لطمه ببیند. به کارگردان «همسایه خدا» هم گفته‌ام که در داستان درشت نمایی وارد نکند، از افراط و تفریط در روایتش بپرهیزد و خلاصه آن‌که در فیلم روایتی صادقانه و وفادار داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها