اعلام برنامه های هفته ملی کودک

برنامه های ویژه هفته ملی کودک از15 تا 21مهر با شعار «زنده باد کودک، زنده باد زندگی» در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۰
اعلام برنامه های هفته ملی کودک

روزهای هفته ملی کودک به ترتیب با عنوان های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک، بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام گذاری شده است.

امروز در نشستی خبری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف به تشریح برنامه های خود به مناسبت هفته کودک پرداختند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که صیانت از میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در گرو آموزش کودکان است، گفت: این سازمان در هفته کودک با برگزاری کارگاه هایی، مفاهیم مرتبط با میراث فرهنگی را به کودکان آموزش می دهد.

امین عارف نیا افزود: اجرای برنامه هایی همچون باستان شناسان کودک، آمبولانس کتاب و آموزش صحافی، نگارگری، سفالگری، خیمه شب بازی و قصه گویی نیز از برنامه های این سازمان برای هفته ملی کودک است.

وی گفت: در این هفته نشست های تخصصی، تور ری گردی، نمایشگاه عکس و کتاب برگزار و فیلم هایی با موضوع موزه و کودکان اکران می شود.

عارف نیا اظهار کرد: پنجشنبه 18 مهر که با عنوان «میراث فرهنگی، کودک و طبیعت» نام گذاری شده است، خانواده ها به همراه کودکانشان می توانند به طور رایگان از موزه ها و مکان های فرهنگی و تاریخی زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدن کنند.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما نیز گفت: شبکه های مختلف صدا و سیما تلاش می کند در هفته ملی کودک برنامه هایی شاد و با نشاط برای کودکان پخش کند و هرکدام از برنامه ها پاسخ دهنده بخشی از مطالبات کودکان خواهد بود.

علی زارعان با اشاره به این که پارسال در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان 85 هزار کودک میهمان برنامه عمو پورنگ بودند، افزود: عموپورنگ امسال نیز در مدت برگزاری جشنواره در دو نوبت صبح و عصر برای کودکان برنامه اجرا می کند.

وی گفت: امسال 19 مهر که با عنوان «کودک و رسانه» نام گذاری شده است، ویژه برنامه های عمو قناد، فیتیله و عمو مهربان پخش می شود و سنجد خبرنگار نیز در هفته کودک، خبرهای جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان اصفهان را پوشش می دهد.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما اظهار کرد: امسال جشن تولد 20 سالگی کلاه قرمزی در روز «کودک و رسانه» برگزار و از نوشت افزار کلاه قرمزی نیز رونمایی می شود.

زارعان افزود: نوشت افزار با طرح عروسک سنجد نیز در حال طراحی است و طراحی نوشت افزار عموپورنگ نیز برنامه بعدی ماست.

نماینده سازمان یونیسف در تهران نیز با تشکر از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی برای برگزاری هفته کودک گفت: از رسانه های ایران قدردانی می کنم زیرا همواره در حمایت از حقوق کودکان بسیار متعهدانه عمل کرده اند.

منیر محی الدین افزود: دفتر یونیسف آماده همکاری با همه دستگاه ها و نهادهایی است که در زمینه دفاع از حقوق کودکان فعالیت می کنند.

مهتاب کرامتی سفیر صلح و حسن نیت یونیسف در ایران نیز گفت: یونیسف امسال برای دومین بار در کنار بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد و من هم به عنوان یکی از داوران جشنواره به داوری آثار خواهم پرداخت.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها