روحانی در دیدار رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد:

گسترش روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان بر اهمیت گسترش و ارتقای سطح روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۵۶۲۶
گسترش روابط و مناسبات میان کشورهای فارسی زبان

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در این دیدار ضمن تشکر از حضور حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان در ایران برای شرکت در مراسم تحلیف اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان سوابق، اشتراکات و ظرفیت‌های فراوانی دارند که باید از آنها در جهت توسعه و تعمیق روابط دوجانبه استفاده حداکثری کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که باید در فرصت‌های دیگری دیدارهای مفصلی میان مسوولان ایران و افغانستان جهت بررسی همکاری‌های پیش روی دو دولت و ملت برگزار شود، گفت: کشورهای فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان می‌توانند همکاری‌های خود در بخش‌های مختلف را بیش از پیش گسترش دهند.

رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد تا دوران دولت جدید زمینه ساز ترقی و پیشرفت روزافزون ایران شود.

وی همچنین با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت افغانستان تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره با درک مسائل افغانستان آغوش خود را به روی مردم این کشور گشوده‌اند.

ریس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها