به گزارش ایسنا، برخی اخبار از واردات و برنامهریزی برای تولید خودروهای شرکت روسی لادا در کشور حکایت دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید خودروهای روسی یک عقبگرد بزرگ برای صنعت خودروی کشور است.
طبق اخبار منتشر شده، خودروهای روسی به صورت CBU(قطعات منفصله برای مونتاژ) وارد ایران شده و پس از آن در داخل کشور تولید خواهد شد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که کیفیت خودروهای روسی حتی از خودروهای چینی نیز پایینتر است.
شهرام آزادی، عضو هیات علمی گروه خودروی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: صنعت خودروی روسیه و شرکتهای آن صاحبنام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمیشوند.
وی با بیان اینکه خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود را به کشورهای اروپایی ندارند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از این شرکتها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند، اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکتهای روسی نیست.
عضو هیات علمی گروه خودروی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: صنعت خودروی روسیه سابقه شصت ساله دارد، اما با وجود این، این صنعت پیشرفت چندانی نداشته و در مقیاس جهانی مطرح نیست.
آزادی با بیان اینکه صلاح نیست خودروهای روسی در ایران تولید شود، خاطرنشان میکند: در این زمینه حتی خودروسازان چینی نیز موفقتر از خودروسازان روسی عمل کردهاند؛ زیرا صنعت خودروی چین با سابقه ده تا پانزده ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه پنجاه تا شصت ساله را پشت سر بگذارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
علی اصغر هادیزاده، رئیس انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و توانیابان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در ضمن می شه از كارشناسان محترم بپرسید كه اصلا عقبگرد بیشتر از این(وضعیت كنونی) برای صنعت خودروسازی(مونتاژكاران عزیز) ممكنه؟