زمزمه ورود خودروهای روسی در بازار ایران

در حالی که خودروهای آمریکایی کم‌کم به بازار ایران وارد می‌شوند، بتازگی اخباری درباره واردات و تولید خودروهای روسی نیز به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۵۸۵۲۲۰
زمزمه ورود خودروهای روسی در بازار ایران

به گزارش ایسنا، برخی اخبار از واردات و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای شرکت روسی لادا در کشور حکایت دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید خودروهای روسی یک عقبگرد بزرگ برای صنعت خودروی کشور است.

طبق اخبار منتشر شده، خودروهای روسی به صورت CBU(قطعات منفصله برای مونتاژ) وارد ایران شده و پس از آن در داخل کشور تولید خواهد شد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که کیفیت خودروهای روسی حتی از خودروهای چینی نیز پایین‌تر است.

شهرام آزادی، عضو هیات علمی گروه خودروی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: صنعت خودروی روسیه و شرکت‌های آن صاحب‌نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمی‌شوند.

وی با بیان این‌که خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود را به کشورهای اروپایی ندارند، خاطرنشان ‌کرد: ممکن است برخی از این شرکت‌ها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند، اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکت‌های روسی نیست.

عضو هیات علمی گروه خودروی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: صنعت خودروی روسیه سابقه شصت ساله دارد، اما با وجود این، این صنعت پیشرفت چندانی نداشته و در مقیاس جهانی مطرح نیست.

آزادی با بیان این‌که صلاح نیست خودروهای روسی در ایران تولید شود، خاطرنشان می‌کند: در این زمینه حتی خودروسازان چینی نیز موفق‌تر از خودروسازان روسی عمل کرده‌اند؛ زیرا صنعت خودروی چین با سابقه ده تا پانزده ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه پنجاه تا شصت ساله را پشت سر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
عابر پیاده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
ببخشید یعنی كیفیت و ایمنی شون از پراید هم كمتره؟
در ضمن می شه از كارشناسان محترم بپرسید كه اصلا عقبگرد بیشتر از این(وضعیت كنونی) برای صنعت خودروسازی(مونتاژكاران عزیز) ممكنه؟
علی
Switzerland
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
خدا به دادمون برسه
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
هرچی باشن از محصولات الان ما خیلی خیلی بلاتر هستند!!!شلنگ بنزین ماشین تحویل 92 از سه قسمت پوسیدگی داره!!!!
یك معلم
Switzerland
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
این آقای كارشناس حتی یك بار سوار ماشین لادا شده است كه اینطور نا آگاهانه از آن بعنوان ماشین با كیفیت پایین نام می برد؟
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
نه اون خوبه نه ایشون....
جلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
هر چی كه باشه از این آشغالهای چینی بهتر هست.
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
سابقه چین در خودرو سازی 10الی15سال ولی ایران نیم قرن سابقه دارد با توجه به سوابق پس ما بیاییم خودرو به چین صادر كنیم
محبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
خودروی لادا برند معروفی هست كه قبلا هم در ایران امتحان خود را پس داده و از نظر كیفیت بسیار بهتر از خودرو های چینی می باشند كه هم اكنون بازار ایران را اشباع كرده است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
همین دكتر دكتر های قلابی و نو رسیده كه الكی اظهار نظر می كنند هیچ كس هم نیست یقه اشون بگیره پدر اقتصاد و سیاست و.... ایران را درآوردن كه باید بعد از 30 سال هنوز محتاج دیگران باشیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
دوستانی كه لادادرو با پراید مقایسه میكنند توجه داشته باشید این اتومبیل نسبت به قیمتش عقب موندس یعنی پول زیاد بدی حداقل راحتی رو داشته باشی
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
بابا من تعجب میكنم از آقای كارشناس !!!عقب گرد یعنی چی !!! خدایا چیكار كنیم ؟؟بابا جون لیست قیمتهای ماشینا رو دارین وقتی پراید میشه وانت واسه نمكی به این چه میگید ؟؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
همین عكس لادا می ارزد به بك دستگاه سایپا 131sexانجكتوری آینه بغل تاشو البته بدون پخش صوت با موتور ارتقاء یافته ویه دنیا منت كه این كارخانه سایپا بعد از 6ماه خوابیدن پول زحمت كشی یه كارگر به او تحویل میدهد. ای كاش اقای گزارشگر كمی هم از این انتقاد میكرد نه از لادا
بهمن آی پی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
۰
۰
وقتی كه پراید رو ایران تولید میكنه دیگه كی خودرو های خارجی سوار میشه
ع-ر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
بهتراست پول خودراهدر ندهیم وخودروازاوروپا وارد كنیم

نیازمندی ها