دستور کار کمیسیونهای مجلس

طرح احیای سازمان مدیریت بررسی می شود

کمیسیون های امنیت ملی و و شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در جلسات این هفته خود وزیران پیش نهادی دولت جدید را بررسی خواهند کرد.
کد خبر: ۵۸۴۹۸۳
طرح احیای سازمان مدیریت بررسی می شود

 کمسیون های مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مورخه 14 و 15 مردادماه تشکیل جلسه خواهند داد و وزرای پیش نهادی رئیس جمهور منتخب که قرار است لیست آن در مراسم تحلیف به مجلس ارائه شود را بررسی می کنند.

بر این اساس کمسیون امنیت ملی و شوراها و امور داخلی کشور مجلس، در جلسات این هفته خود وزرای پیش نهادی دولت جدید را بررسی می کنند.

 بررسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه -۱۴ مرداد - و سه شنبه -۱۵ مرداد- به بررسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم می پردازند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس جمهور منتخب دو هفته بعد از تحلیف فرصت دارد تا کابینه خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند.


بررسی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در روز (سه‌شنبه ۱۵ مرداد) تشکیل جلسه خواهد داد.

بر این اساس در نشست روز (سه‌شنبه ۱۵ مرداد) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، اعضای کمیسیون نامزدهای مطرح شده برای تصدی وزارتخانه‌های دولت یازدهم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین کارگروه مدیریت شهری برای بررسی طرح الحاق یک تبصره  به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی زیر نظر شهرداری تهران در روز (سه‌شنبه ۱۵ مرداد) تشکیل جلسه خواهد داد.

رسیدگی کمیسیون برنامه به طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بهره وری

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در جلسه هفته آینده خود که قرار است روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد تشکیل شود، ابتدا بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف مربوط به وظایف کمیسیون، سپس استماع گزارش آخرین اقدامات به عمل آمده جهت اصلاح قانون برنامه و بودجه و در انتها نیز رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه ریزی و بهره‌وری را در دستور کاری خود قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است، کارگروه اقتصادی این کمیسیون، در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد، ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن و همچنین رسیدگی به متن گزارش دیوان محاسبات کشور، ارجاع از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را در دستور خواهد داشت.
 
بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس، که قرار است در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد تشکیل جلسه دهد، ابتدا بررسی آخرین اخبار، بررسی طرح یک شوری اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی زیر نظر شهرداری تهران، بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی و همچنین بررسی ذخیره سازی گاز در منطقه سرخس و سایر مناطق را در دستور کاری خود خواهد داشت.

گفتنی است، در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد، مسئولین وزارت نیرو با حضور در کارگروه امور برق کمیسیون انرژی مجلس، پاسخگوی مشکلات بوجود آمده در مورد آب منطقه خوزستان، خواهند بود.

 بررسی طرح اصلاح قانون بودجه ۹۱ به منظور تنظیم بازار خرید و فروش ارز در کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته آینده در روز سه‌شنبه بند(ج)ماده (۹)طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها را بررسی می کند.

همچنین بررسی طرح اصلاح بند(۲-۳) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور به منظور تنظیم بازار خرید و فروش ارز در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن در روز سه شنبه هفته آینده است.

لایحه تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز در دستور کار جلسه این کمیسیون در روز سه شنبه قرار دارد.

لازم به ذکر است کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن روز سه شنبه بعد از اتمام جلسه علنی گزارش اجرای بند(۸۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با حضور مسئولان دستگاه های اجرائی ذی‌ربط را بررسی می کند.

ادامه بررسی طرح حمایت از احداث ونوسازی مساجد کشور در کمیسیون عمران مجلس

کمیسیون عمران مجلس هفته آینده در روز سه شنبه تشکیل جلسه خواهد داد و به بررسی اخبار، اطلاعات واصله و ادامه بررسی طرح حمایت از احداث،تجهیز،نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها و همچنین طرح اصلاح بند (د) ماده (۳۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران(فرعی-چاپ۶۱۰) می پردازد.

همچنین در روز سه شنبه هفته آتی بررسی طرح همترازی و ارزشیابی مدارک دریانوردان انجام خواهد شد.

بررسی گزارش عملکرد از صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری تعاون در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

بر اساس دستور کارهای اعلام شده، در جلسات هفته آینده کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای  صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که در روز‌های دو‌شنبه -۱۴ مرداد- و سه ‌شنبه -۱۵ مرداد- تشکیل خواهد شد که ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

همچنین ارائه گزارش عملکرد از صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری تعاون نیز انجام می‌گیرد.

همچنین هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد تبصره(۱۳) ستاد حمل و  نقل سوخت ادامه بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد تبصره(۱۳) با حضور مسؤولین ذی‌ربط دنبال خواهد کرد.

ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در کمیسیون اقتصادی مجلس

کمیسیون اقتصادی مجلس در روز‌های دوشنبه-۱۴ مرداد-، سه‌شنبه-۱۵ مرداد- و چهارشنبه -۱۶ مرداد- تشکیل جلسه خواهد داد.

همچنین  در روز سه شنبه-۱۵ مرداد- کمیسیون فوق  ادامه بررسی طرح اصلاح مواد(۳۸) و(۳۹) قانون مالیات برارزش‌افزوده مصوب۱۳۸۷ و ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری را در دستور کار خود دارد.

در همین روز ادامه طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت‌مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالثادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری بررسی خواهد شد.

چهارشنبه –۱۶ مرداد- نشست هیأت رئیسه کمیسیون و بررسی طرحها و لوایح موجود در کمیسیون انجام خواهد شد.

گفتنی است کارگروه پولی و مالی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن را در دستور کار خود دارد.

بررسی تأمین نهاده‌های دامی مورد مصرف در مرغداری‌های گوشتی در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی

کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس هفته آینده در روز سه‌ شنبه پیرامون تأمین نهاده‌های دامی مورد مصرف در مرغداری‌های گوشتی کشور با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، بانک مرکزی و نمایندگان اتحادیه‌ سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی و اتحادیه صنعت مرغداران کشورتشکیل جلسه می دهد.

بررسی طرح حفظ و صیانت‌ از جنگلهای کشوراز دیگر مواردی است که در دستور کار این کمیسیون قرارمی گیرد.

کارگروه آب، کشاورزی- منابع طبیعی و محیط‌ زیست نیز در روز دوشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می دهد و جلسه مشترک با دستگاههای اجرائی کشور از جمله وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط‌زیست و مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه و تالابهای کشور در دستور کار این کار گروه قراردارد.
 
بررسی طرح الزام دولت به عمل متقابل برابرکشورهایی که‌از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند در کمیسیون فرهنگی


بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون فرهنگی مجلس سه‌شنبه این هفته تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس کمیسیون فرهنگی مجلس در روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد) بعد از تبادل اخبار به بررسی طرح الزام دولت به عمل متقابل در قبال کشورها و سازمان‌هایی که از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند می‌پردازند.

همچنین این کمیسیون در روز سه‌شنبه علاوه بر ررسی طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها، نشست  هیات رئیسه کمیسیون نیز برگزار می‌شود.
 
بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون اجتماعی در روز سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس کمیسیون اجتماعی در روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد) بعد از بررسی طرح تشکیل سازمان ملی استاندارد به بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل می‌پردازد.

همچنین کمیسیون اجتماعی در نوبت بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور را بررسی کرده و نشست مشترکی با مسئولان اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌کند.

گفتنی است در روز دوشنبه (۱۴ مرداد) نیز کارگروه اداری و استخدامی به ادامه بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری و بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌‌وری می‌پردازد و کارگروه ایثارگران نیز طرح خدمات‌رسانی به ایثارگران را بررسی می‌کند.
 
بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون قضایی و حقوقی در روز سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در روز سه‌شنبه(۱۵ مرداد) به سوال کریمی قدوسی و بیرانوند نمایندگان مشهد و بروجرد از وزیر دادگستری رسیدگی می‌کند.

همچنین بررسی لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

بر اسن اساس در روز دوشنبه(۱۴ مرداد) نیز کارگروه  تخصصی حقوق عمومی به بررسی طرح پیشخوان قضایی، کارگروه تخصصی حقوق خصوصی به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و کارگروه تخصصی حقوق جزا به بررسی طرح مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیر مجاز می‌پردازد.
 
بررسی طرح بیمه اجتماعی در کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس


بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان در روز سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طرح بیمه اجتماعی فراگیر را بررسی کرده و به ادامه بررسی نقشه راه کمیسیون می‌پردازد.


بررسی رفع ایرادات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش

بر اساس دستور کار اعلامی کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات در روز دوشنه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در روز دو‌شنبه(۱۴ مرداد) به بررسی و رفع اشکال موارد ارجاع شده از صحن در مورد طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌پردازد.

همچنین در روز دوشنبه شاخص‌ها و انتظارات عملکردی در مورد وزاری پیشنهادی (وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری) کابینه دولت یازدهم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نوبت ظهر روز دوشنبه نیز هیات رئیسه کمیسیون با روسای کارگروه‌ها نیز جلسه‌ای را برگزار می‌کند.

گفتنی است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز سه‌شنبه(۱۵ مرداد) بعد از تبادل اخبار به بررسی پیش‌نویس طرح نظام آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای می‌پردازد و سپس هیات رئیسه این کمیسیون نیز تشکیل جلسه می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش مهارتی و اموزش عالی و آموزش پزشکی نیز در نوبت بعد از ظهر روز دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها