آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

رسانه‌ ملی روشنگری کند

معاون سیما خبرداد:

راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت قرآن درماه مبارک رمضان

علی دارابی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مراجع عظام از راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت قرآن درماه مبارک رمضان امسال خبرداد و افزود: این شبکه به گونه‌ای طراحی شده که از صبح تا شب و در هر ساعتی، مردم می‌توانند روزانه قرآن را از طریق این شبکه بشنوند.
کد خبر: ۵۷۵۶۱۳
راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت قرآن درماه مبارک رمضان

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حضرات آیات عظام در دیدار معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی مدیران شبکه‌های تلویزیونی با قدردانی از اکثر برنامه‌های صداوسیما،ترویج هنرمندانه مسائل اسلامی را در برنامه‌های رسانه ملی خواستار شدند.

آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار علی دارابی و مدیران شبکه‌های اول، دوم و سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، از عنایت خاص صداوسیما به مسائل دینی  به ویژه در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و با اشاره به شیعه ستیزی رسانه‌های وهابی از طریق دروغ و تهمت، برنامه ریزی صدا و سیما را در جهت مقابله با اینگونه برنامه‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد.

او ترویج هنرمندانه مسائل دینی را در برنامه‌های صداوسیما مورد توجه قرار داد و افزود: علاوه بر این، جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی در فیلم‌ها و سریالها و توجه جدی به موضوع حجاب و عفاف باید مورد اهتمام ویژه برنامه سازان قرار بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که امروز در دنیا، رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند بر استفاده حداکثری از رسانه ملی برای احقاق حق و ابطال باطل در جهان تاکید کرد و افزود: در زمان انتخابات خیلی‌ها منتظر بودند که جنگ داخلی در ایران روی دهد اما با تدابیر در نظر گرفته شده بویژه از سوی رسانه ملی تیرشان به سنگ خورد.

آیت الله نوری همدانی هم با اشاره به قطع شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی در جهان، این مساله را نشانگر حقانیت جمهوری اسلامی دانست وگفت: این امر نشان می‌دهد که ساخت فیلم‌ها و سریالها در شان جمهوری اسلامی بویژه به مسائل دینی از جمله حجاب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله سبحانی هم در دیدار دارابی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران بکارگیری متخصصین مسائل اسلامی را در ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی مورد تاکید قرار داد و گفت: در ساخت اینگونه برنامه‌ها باید از استدلال و منطق درست اسلامی بهره برد تا از ترویج عرفان‌های کاذب و مسائلی از این قبیل جلوگیری شود.

آیت الله علوی گرگانی هم با قدردانی از برنامه‌های صداوسیما درانتخابات اخیر با اشاره به این‌که اکثر برنامه‌های صداوسیما در مسیر حق و حقیقت است گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که هر صدایی که از این رسانه شنیده می‌شود صدای امام زمان (عج) و باعث افتخار باشد.

معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران هم دراین دیدارها به تشریح برخی برنامه‌های سیما در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: پخش سخنرانی مراجع تقلید در زمان سحر و افطار، برنامه ویژه سحر اولی‌ها و پخش سخنان کوتاه کارشناسان اسلامی در خصوص حجاب و عفاف و اخلاق عمومی از جمله این برنامه هاست.

دارابی از راه‌اندازی شبکه مجازی تلاوت قرآن درماه مبارک رمضان امسال خبرداد و افزود: این شبکه به گونه‌ای طراحی شده که از صبح تا شب و در هر ساعتی، مردم می‌توانند روزانه قرآن را از طریق این شبکه بشنوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها