اختتامیه جشنواره جوان برتر فرهنگی هنری حضرت علی‌اکبر (ع) در هفت حوزه برگزار و از 33 جوان برگزیده تقدیر شد.
کد خبر: ۵۷۲۹۳۰
تقدیر از 33 جوان برگزیده جشنواره فرهنگی حضرت علی‌اکبر (ع)

اختتامیه جشنواره جوان برتر فرهنگی هنری با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد صادق اکبری معاون وزیر ورزش و جوانان، شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفت حوزه تئاتر، سینما، موسیقی، قرآن، ادبیات، رسانه و هنرهای تجسمی برگزار شد.

دشتگلی، دبیر جشنواره جوان برتر فرهنگی هنری حضرت علی‌اکبر (ع) با سخنرانی در این مراسم گفت: فراخوان جشنواره در هفت حوزه تئاتر، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، قرآن، رسانه و ادبیات از سال 91 صادر شده بود و سرانجام در سال 92 نیز تمدید شد.

وی درباره واجدان شرایط حضور در جشنواره، گفت: جوانان 14 تا 29 سال حق شرکت در جشنواره را داشته‌اند که سرانجام 600 تن در این جشنواره شرکت کرده‌اند و در مجموع 2000 آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دشتگلی با بیان اینکه 26 داور جشنواره همگی از بهترین‌های حوزه خودشان هستند، اظهارکرد: از میان 2000 آثار ارسالی پس از داوری‌های انجام شده، 33 تن برگزیده شدند که این افراد از اقصی نقاط کشور هستند.

دبیر جشنواره با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره پس از اختتامیه است، گفت: هدف اصلی، حمایت این هنرمندان در عرصه‌های مختلف است تا بتوانند به شکل حرفه‌ای استعدادهای خود را در عرصه‌های دیگر شکوفا کنند و سال آینده به کمک این دوستان جشنواره‌ای قوی‌تر و پر محتواتر برگزار کنیم.

اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل است:

بخش قرآنی: نجمه ملک‌پور از زرند، اصغر طهماسبی از بروجرد، مهتاب عیدی از خرم‌آباد و مجتبی محمد بیگی از شهرری.

بخش ادبیات: علیرضا اسفندیاری از تهران، علی سلیمانی، محمدحسین ملکیان از اصفهان، مرتضی انصاری‌زاده از مشهد و احسان شورآبی‌مقدم از تهران.

بخش رسانه: نازیلا انصاری‌پور از اصفهان، علی البرزی از تهران، ساجده شبیری از ملایرد، مجید خاکپور از مشهد و روح‌الله زندی‌فرد از تهران.

بخش فیلم: حامد کاتبی از مشهد، سید سجاد موسوی از زنجان، هوتن شکیبا از تهران و نسرین عبده‌ شیخی از شیراز.

بخش هنرهای تجسمی: بهادر پگاه از قزوین، امیر طوفانی از اسلامشهر و سارا قلی‌زاده از تهران.

بخش موسیقی: نسترن عبدالحسن قوچانی از قوچان، سعید اکبری‌نسب از الیگودرز، میثم رضایی‌نسب از کاشمر و مهسا میربهشتی از تهران.

بخش هنرهای نمایشی: الهه پورجمشید از ایلام، مرتضی شاه‌کرم از خرمشهر، شیما میرحمیدی از تهران، محمد منعم از تهران و بامداد افشار از تهران.

همچنین در بخش خارج از برگزیدگان جشنواره در بخش فیلم از سهیلا گلستانی، در بخش هنرهای نمایشی حامد زارعان و در بخش رسانه از محبوبه مرادی تقدیر شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها