مردی که با معرفی خود به عنوان کارمند بیمارستان یا سازمان‌های دولتی، مغازه‌داران شهرستان بهارستان در غرب استان تهران را فریب داده و به بهانه سفارش کالا یا پوشاک، به جای واریز پول از حسابشان سرقت می‌کرد، تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۹۲۶۴
دزد اینترنتی، حساب‌های بانکی را خالی می‌کرد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی شهرستان بهارستان علیه مردی به اتهام سرقت میلیونی از حساب بانکی‌اش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه مردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بیمارستان‌های شهریار، گفت، قصد دارد برای کارکنان زن بیمارستان مانتو بخرد که پس از توافق بر سر قیمت، قرار شد پول لباس‌ها را به حسابم واریز کرده، 60 دست مانتوی زنانه تحویل بگیرد.

شاکی یادآور شد: روز بعد مرد خریدار در تماس تلفنی با ادعای این که قصد واریز اینترنتی پول را دارد، از من خواست مقابل یک دستگاه خودپرداز بروم و زبان دستگاه را تغییر دهم تا پول از حساب مالی بیمارستان به حسابم واریز شود.

سرقت 43 میلیونی از حساب شاکی

شاکی خاطرنشان کرد: طبق خواسته مرد خریدار، چند بار دکمه‌های دستگاه را تغییر دادم و یک ساعت بعد هنگام بررسی حسابم متوجه شدم، 43 میلیون و 300 هزار تومان از حسابم سرقت شده و مرد خریدار پولی به حسابم واریز نکرده است.

وی گفت: با تلفن همراه مرد خریدار تماس گرفتم، اما خاموش بود. سپس به بیمارستان محل کار متهم رفته و موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم چنین فردی کارمند آنجا نبوده است.

پول‌های دزدی در طلافروشی‌ها خرج می‌شد

با طرح این شکایت، تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز و مشخص شد صاحب گوشی تلفن همراه، یک زن بوده و پول‌ها به چند حساب واریز و سپس از طلافروشی و دیگر مراکز، خرید شده است.

در مرحله بعدی، صاحب گوشی تلفن همراه و افرادی که پول‌ها به حسابشان واریز شده بود، به پلیس آگاهی بهارستان احضار و بازجویی شدند.

ابتدا زن جوان گفت: من اصلا این گوشی تلفن همراه را نخریده‌ام و نمی‌دانم چه کسی با جعل هویتم، به نام من سیمکارت خریده و کلاهبرداری کرده است؛ چرا که مدتی پیش از این کپی مدارک هویتی‌ام را گم کرده و دیگر پیگیر موضوع نشدم.

هویت مرد سارق لو رفت

در ادامه با تحقیق از چهار مردی که پول‌های سرقتی به حسابشان واریز شده بود، معلوم شد آنها در یک کارگاه تولیدی کار می‌کردند و مردی که مدیرشان بوده، به عناوین مختلف کارتشان را گرفته و سپس تحویلشان داده و از کلاهبرداری او اطلاعی ندارند.

کلاهبرداری متهم در شهرهای دیگر

در ادامه تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند متهم فراری در تعدادی از شهرهای کشور به شیوه‌ای مشابه از مغازه‌داران و صاحبان فروشگاه کلاهبرداری کرده است.

علاوه بر آن صاحب یک موسسه مالی و اعتباری را نیز فریب داده و از حساب محل کار او هم 23 میلیون تومان سرقت کرده است.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، متهم فراری با فریب افراد کارگر یا رهگذر، پول‌های دزدی را به حساب آنها واریز و با همان کارت‌ها، طلا و سکه خریده و متواری شده است.

بنابراین گزارش، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری مرد شیاد و مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها