تهیه کننده برنامه«شب کوک»گفت:سری جدید این برنامه در 70قسمت از دی 94 به روی آنتن می رود
کد خبر: ۸۵۲۸۷۱
پخش سری جدید «شب کوک» از دی 94

به گزارش جام جم نوا به نقل از صدا و سیما، برنامه شب کوک برنامه ای است که از شبکه نسیم پخش می شود و در آن، جوانان علاقه مند به خوانندگی، در حضور تماشاگران و هیأت داوران، قطعاتی را اجرا می کنند و اگر موفق به در یافت سه رای مثبت از داوران شدند مجاز به ورود به مرحله بعد می شوند.

این برنامه یک اتفاق جدید در ایران به حساب می اید که با استقبال بی نظیر جوانان ایرانی رو به رو شد و حتی توانست بسیاری از برنامه های این چنینی ماهواره ها را شکست دهد. به دنبال استقبال خیلی خوبی که از دور اول این برنامه شد عواملش تصمیم گرفتند که سری بعدی برنامه را نیز با ساختاری جدید و اتفاقاتی نو بسازند که این سری از دی94 به روی آنتن می رود و می توان انتظار داشت که بعد از درخشیدن برنامه خندوانه در این شبکه شب کوک شگفتی دیگری را خلق کند.

به همین بهانه و برای مطلع شدن از جزییات بیشتر سری جدید شب کوک گفتگویی را با هادی دمیرچی یکی از تهیه کنندگان این برنامه انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

-برنامه «شب کوک» اولین برنامه ای است که از این زاویه به موسیقی نگاه می کند ایده آن از کجا آمد؟

این برنامه برای اولین بار در تلویزیون ایران اتفاق می افتد اما در کل دنیا اتفاق جدیدی نیست و ما با استفاده از طرح هایی که در زمینه برنامه سازی در حوزه موسیقی بود سعی کردیم برنامه ای بسازیم که در نوع خود برای مخاطب ایرانی جالب باشد.

-نام «شب کوک» نامی است که مخابان موسیقی کمتر آن را شنیده اند ریشه این نام از کجا می آید؟

نام «شب کوک» برگرفته از واژه «چپ کوک» که یکی از اصطلاحات موسیقی است گرفته شده است.در موسیقی به خواننده هایی که صدایشان پاپ-سنتی است چپ کوک می گویند.ما از سویی می خواستیم برای مخاطبان موسیقی یاد آور این واژه باشیم و از طرفی هم چون برنامه یک برنامه شبانگاهی بود نام شب کوک را برای آن انتخاب کردیم.

-هدف عوامل برنامه از ساختن این برنامه چیست؟

ما چه در سری قبل و چه در سری که مشغول تولید آن هستیم سه هدف اصلی را دنبال می کنیم.مهم ترین هدف ما جلوگیری از مهاجرت جوانان علاقه مند به موسیقی به خارج از کشور بود همان طور که می دانید در کشور های همسایه برنامه های بسیاری برای جذب جوانان ایرانی به بهانه های مختلف از جمله خوانندگی وجود دارد.جوانان ما به دنبال وعده های آنها و به خاطر علاقه شان به خوانندگی به آن کشور ها می رفتند و دچار اتفاقات ناخوشایندی می شدند.خدا را شکر می کنم که با وجود اینکه قدمت شب کوک از بسیاری از آن برنامه ها کمتر است اما توانسته بسیاری از آنها را پشت سر بگذارد و تاحدی موفق بوده که باعث شده آنها تبلیغات منفی برای شب کوک داشته باشند.

دومین هدف ما آشنا کردن گوش مخاطب با موسیقی پاک و زیبا است و سومین هدف هم معرفی چهره های برتر موسیقی و رشد موسیقی در ایران است.

-کمی از مراحل پیش تولید کارتان برایمان بگویید؟

ما برای ساختن شب کوک 15 ماه پیش تولید داشتیم که از نوروز 93 آغاز شد و در همان زمان هم داشتیم آهسته آهسته کلید مسابقه مان را می زدیم.جا دارد از دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما تشکر کنم که کمک زیادی در این مرحله و کل مراحل ساخت این برنامه کرد تشکر کنم .ما در مرحله پیش تولید در قالب سه تیم ،خواننده،آهنگساز و ترانه تک تک ترانه هایی را که می خواستیم به دست شرکت کنندگان بدهیم با دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما بررسی کردیم که مبادا از خط قرمز ها عبور کنیم.

-در سری اول این برنامه چند شرکت کننده حضور داشتندو نحوه تست دادنشان به چه صورت بود؟

در مرحله اول 215شرکت کننده داشتیم که در سی قسمت ابتدایی با هم به رقابت پرداختند و تعدادی از آنها به مرحله بعد راه پیدا کردند که ان شا الله در سری جدید شاهد رقابت آنها باهم خواهیم بود.

-در مورد داوران برنامه توضیح دهید معیارتان برای انتخاب این افراد چه بود؟

داوران ما مهدی یغمایی،فریدون آسرایی،و پوریا حیدری هستند.فریدون آسرایی خواننده ای است که علاوه بر داشتن صدایی مخاطب پسند و هواداران زیاد وجاهت خاص و اخلاق حرفه ای دارد که می تواند الگوی خوبی برای خوانندگان جوان ما باشد.مهدی یغمایی نیز کلاس های خوانندگی دارد تا به امروز بسیاری از جوانان را در قالب خواننده به جامعه تحویل داده جالب است بدانید تعدادی از خوانندگان مشهور حال حاضر ما از شاگردان مهدی یغمایی هستند.او خواننده ای است که در زمینه پاپ،سنتی و حتی مداحی تخصص دارد.پوریا حیدری هم از آهنگسازان سرشناس است پدر او نیز در این زمینه فعالیت های زیادی داشته است.نکته ای هم که در نظر داشتیم این بود که داوران ما باید با مجری ارتباط خوبی داشته باشند و دیالوگ خوبی با هم برقرار کنند.

-با توجه به تغییراتی که در سری جدید این برنامه به وجود آمده دکورتان هم دستخوش تغییر می شود؟

بله-دکورما در سری جدید با محتوای برنامه متناسب تر خواهد شد.

-سبک اجرای سری جدید برنامه به چه صورت است؟

در سری جدی سه شرکت کننده در هر برنامه حضور پیدا می کنند و با هم به رقابت می پردازند.در بین اجرا هایی که شرکت کنندگان دارند کلیپ ها مستند ها و آیتم هایی که بیرون از دکور در باره موسیقی تهیه شده نمایش داده می شود

-قرار است چه زمانی شاهد سری دوم این برنامه باشیم؟

تصمیم داریم از دی 94 ،70قسمت سری جدید شب کوک را جلو دوربین ببریم تا مسابقات آن تا نوروز95 تمام شود.

-فکر می کنید سری جدید شب کوک با استقبال مخاطبان روبه رو شود؟

بله-زیرا 30 قسمت قبلی ما خیلی با عجله تولید شد اما با استقبال خوبی رو به رو شد در این دوره تلاش زیادی کردیم که برنامه کم اشکال تر شود و مخاطب را راضی تر نگه دارد

-اگر صحبتی مانده بفرمایید.

ما از پشت صحنه کار هایمان گزارش هایی تهیه کرده ایم که ان شاالله طی برنامه به نمایش می گذاریم بچه های ما برای ساختن این برنامه تلاش زیادی کرده اند و من لازم می دانم از تک تک آنها تشکر کنم صحبت هایی هم که انجام دادم از طرف خودم برادرم و باربد بابایی کارگردان این کار است.جا دارد از دکتر کرمی هم بابت اعتمادی که به ما کرد تشکر ویژه ای داشته باشم باوجود اینکه در سری اول نقد های زیادی به ما شد ایشان از محتوا و ماهیت برنامه دفاع کرد و باعث قوت قلب ما شد امیدوارم مردم سری جدید شب کوک را ببینند و از آن لذت ببرند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها