جام جم نوا: کنسرت موسیقایی رضا روحانی با گروه «آنسوی ماه» نهم خرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری میزبان علاقه مندان موسیقی بی کلام خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۴۱۰۹
رضا روحانی کنسرت می‌دهد

رضا روحانی با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه بعد از 6 سال دوری از اجرای زنده آثار این فرصت نصیب من شد که روز نهم خرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری قطعات بی‌کلامی از ساخته های پدرم انوشیروان روحانی و خودم را با سازبندی پیانو، سازهای کوبه‌ای، ویولن سل و عود اجرای زنده کنم.

وی ادامه داد: قطعاتی از آلبوم «هیاهوی سکوت»، قطعه های «جادو»، «کولی» آثاری هستند که برای اجرای در این کنسرت انتخاب کرده ایم، البته «کولی» نام تازه ترین آلبوم من است که به زودی در بازار موسیقی منتشر می شود و ما تصمیم داریم در این کنسرت از این آثار نیز استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به نحوه استقبال مردم از اجرای زنده قطعات بی‌کلام موسیقی در مقایسه با کنسرت های پاپ گفت: من وقتی برخی روزنامه ها را مطالعه می کنم خوشحال می شوم که می بینیم خیل زیادی از دوستداران موسیقی پاپ از کنسرت های متعدد خوانندگان پاپ حمایت کرده و برای خرید بلیت این کنسرت ها استقبال زیادی می‌کنند. ضمن اینکه بر این عقیده ام هر نوع موسیقی مخاطب خاص خود را دارد که به طور طبیعی موسیقی بی کلام نیز در این حوزه جای خود را دارد.

این آهنگساز و نوازنده خاطرنشان کرد: من فعالیت چندانی در حوزه موسیقی با کلام نداشتم و عمده تمرکزم را در این سال‌ها روی موسیقی بی کلام معطوف کرده ام چراکه معتقدم موزیسین ها در این حوزه نقش بزرگ‌تری را ایفا می کنند زیرا آهنگسازی باید آن قدر قوی باشد که بتواند جای خالی کلام را نیز پر کند. ضمن اینکه در خلق آثار بی کلام باید وقت بیشتری بگذاریم. اصولا من فکر می کنم کلام در بعضی جاها کار را ساده می کند از این جهت من همواره کوشیده ام در فضای موسیقی بی کلام حضور بیشتری داشته باشم.

فرزند انوشیروان روحانی توضیح داد: خوشبختانه روند تهیه و تولید آثار بی کلام در کشورمان به معنا و مفهوم واقعی کلمه پیشرفت داشته است و نسلی روی کار آمده که در واقع راهی را که ما رفتیم ادامه دادند و تبدیل به موزیسین های خوبی شده اند و کار را به جایی رسانده اند که من در بسیاری از موارد با شنیدن آثارشان شگفت‌زده شدم و این برای من واقعا جالب توجه بود که تعداد نوازندگان و آهنگسازان این حوزه نسبت به اوایل انقلاب بیش از چهار برابر شده است.

روحانی در بخش پایانی صحبتهای خود با معرفی نوازندگان کنسرت «آنسوی ماه» گفت: صمد طالقانی مدیر برنامه، همایون نصیری پرکاشن، کوروش بابایی کمانچه، آرش سعیدی گیتار باس و من به عنوان پیانیست و آهنگساز در اجرای زنده کنسرت حضور داریم.

رضا روحانی پسر انوشیروان روحانی و برادرزاده شهداد روحانی از آهنگسازان بزرگ ایران است که از نوجوانی برای تحصیل موسیقی به آلمان رفته و با رتبه عالی از دانشگاه‌ هانوفر فارغ التحصیل شده است.

روحانی پیش از این یک آلبوم در بازار موسیقی ایران داشته که در زمان تحصیل در آلمان به همراه همکلاسی‌های آلمانی، اتریشی و استرالیایی‌اش در‌ هامبورگ ضبط کرده است؛ «بذر ماه» که آهنگ‌های آن بر پایه موسیقی جاز و ترکیب آن‌ها با تم‌ها و ملودی‌های شرقی ساخته شده‌اند.

«هیاهوی سکوت» نام آلبوم دیگر رضا روحانی است که از هشت قطعه قدیمی هیاهوی سکوت، عطر بهار (ماهور)، شب آبی، نوا، سفر، تانگو دل شادو، دشتی و هفت تشکیل شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها