چند سالیست که ربات ها وارد زندگی ما انسان ها شده اند و توانسته اند به لطف ویژگی هایی همچون سرعت، دقت عمل، خستگی ناپذیری و طول عمر بالا بخش قابل توجهی از مسئولیت ها در صنایع و کارخانجات ما را بر عهده بگیرند. اخیراً نیز محققان موفق به تولید بازوهای رباتیکی شده اند که می توانند همانند دست و یا پای معمولی انسان ها عمل کرده و باری دیگر افراد معلول را به زندگی عادی برگرداند.
کد خبر: ۹۹۲۵۷۷
ساخت رباتی که می‌تواند قلب انسان ها را به تپش درآورد + فیلم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، حال پژوهشگران دانشگاه هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون آمریکا پا را فراتر از این ها گذاشته و به تازگی موفق به تولید رباتی تحت عنوان «ربات نرم» و یا همان «Soft Robot» شده اند که قادر است با قرار گرفتن بر روی قلب انسان، به تپش آن کمک و این فرآیند را تسهیل کند.

در حال حاضر، پزشکان از برخی دستگاه ها و وسایل پیشرفته در بدن انسان استفاده می کنند تا فرآیند پمپاژ خون را برای قلب آسان کنند و فرد را زنده نگه دارند. اما ربات جدید تولید شده، از قابلیت های متفاوتی برخوردار است و می تواند به روش دیگر زندگی را به انسان ها برگرداند.

در توضیحات محققان آمده است:

این ربات به گونه ای طراحی شده است که قادر است همگام با حرکات قلب، جمع و یا باز شود و عملکردهای قلبی عروقی ضعیف شده قلب را بهبود ببخشد. این محصول برخلاف دستگاه هایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد، مستقیماً با خون در تماس نیست که این امر منجر به کاهش احتمال لخته شدن خون خواهد شد و بیمار را از مصرف داروهایی که ممکن است برای سلامتی کلی وی خطرناک باشد، بی نیاز خواهد کرد.

به گفته پژوهشگران، این ربات می تواند به عنوان فرشته نجات انسان هایی باشد که در انتظار عمل پیوند قلب و یا به دنبال راهکارهایی برای افزایش قدرت و بازپروری قلب خود هستند. در حال حاضر، این ربات در حال گذراندن مراحل توسعه نهایی و آزمایش های اولیه خود است و قطعاً در آینده ای نزدیک می تواند جان بسیاری از انسان ها را نجات دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها