در این اسلایدشو بیننده شاهد تصاویری از جشنواره مشهور و دیدنی دیوالی یا روشنایی هند خواهد بود که هر ساله در سراسر هند و نپال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۱
جشنواره روشنایی هند + اسلایدشو

دیوالی از جشن‌های بسیار قدیمی هندوها‌ست که هر ساله در سراسر هند و نپال برگزار می‌شود. این جشن به صورت جشنواره ای پنج روزه براساس تقویم هندی در پانزدهم کارتیکا آغاز می‌شود. همچون دیگر جشن‌ها در آیین هندو، دیوالی نیز مراسم خاص خود را دارد. در مدت برگزاری این جشن شهر با چراغ‌ها و آتش تزیین می‌شود. مردم نیز به مناسبت این جشن به خانه تکانی می‌پردازند و پنجره‌های خانه خود را برای خوش آمد گویی به لاکشمی (الهه توانگری و کامیابی) باز می‌کنند.

نام دیوالی از واژه دیپاوالی گرفته شده که به معنای رشته ای از نور است. به همین دلیل نیز نور در این جشنواره جایگاهی ویژه دارد. در تمام خانه‌ها از نور نارنجی رنگ فانوسی به نام دیا برای سلام و خوشامد گویی به لاکشمی استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که به کار بردن نور افشانی، فانوس‌ها و چراغ های بسیار یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این جشنواره است.

جشن دیوالی هر سال بر طبق تقویم هندی که براساس سال قمری است برگزار می‌شود و به همین دلیل این جشن در تقویم میلادی و خورشیدی متغیر است.

-

-

-

منبع عکس: ایندین اکسپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها