در حمله پلیس فرانسه به آپارتمانی در سن-دنی در حومه پاریس یک زن تروریست خود را منفجر کرد که در این فیلم لحظه انفجار و بیرون افتادن جسد او از پنجره به خیابان را می توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۲
فیلم لحظه انفجار زن انتحاری در پاریس + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس و هافینگتن پست، بامداد چهارشنبه 18 نوامبر (27 آذر) ماموران پلیس فرانسه بر اساس اطلاعاتی که به انها رسیده بود به آپارتمانی در قلب سن-دنی در حومه پاریس حمله کردند.

ماموران پلیس مطلع شده بودند که عبدالحمید ابوعود طراح حملات مرگبار پاریس در این آپارتمان به همراه چند تروریست دیگر داعش پنهان شده است.

در زمان حمله پلیس و آغاز تیراندازی یک زن که حامل کمربند انفجاری بود خود را منفجر کرد و جسدش از پنجره به بیرون پرتاب شد. قبل از انفجار ماموران پلیس از او پرسیدند : دوست پسرت کجاست؟

زن پاسخ داد: او دوست پسر من نیست.

پس از حمله که در آن 3 تروریست از جمله عبدالحمید ابوعود و این زن کشته شدند ماموران به تجسس در آپارتمان پرداخته و تحقیقات برای تعیین هویت تروریست های کشته شده آغاز شد. روز پنجشنبه مشخص شد که عبدالحمید ابوعود در میان کشته شدگان است.

درعین حال، هویت زن انتحاری نیز مشخص شد. او حسنا آیت بولحسن دختر عموی ابوعود بود. پلیس کیف این زن را که حاوی پاسپورتی به نام خودش بود، در آپارتمان پیدا کرد.

این نخستین بار است که در فرانسه یک زن اقدام به انفجار انتحاری می کند.

هنوز هویت سومین تروریست کشته شده مشخص نشده است. درعین حال، ماموران پلیس فرانسه در این حمله 8 تروریست دیگر داعش را نیز دستگیر کرده اند.

ماموران پلیس روز پنجشنبه آپارتمان مادر حسنا آیت بولحسن را تفتیش کرده و مادر و برادر او را برای بازجویی بازداشت کردند.

یک انیمیشن سه بعدی نیز از این حمله تهیه شده است که می توانید آن را در دنباله فیلم انفجار انتحاری حسنا آیت بولحسن ببینید. در این انیمیشن موقعیت آپارتمان تروریست ها در سن- دنی در خیابان کوربییون در نزدیکی کلیسای اعظم سن-دنی مشاهده می شود.

درعین حال، با پای پیاده می توان ظرف 20 دقیقه به استاد دو فرانس یکی از اهداف تروریست ها در حملات جمعه گذشته رسید.

ماموران پلیس ، نیروهای ضد تروریستی با پشتیبانی سربازان ارتش فرانسه و یک هلی کوپتر اندکی پس از ساعت 4 بامداد به وقت محلی به آپارتمان حمله کردند. هدف آنهاها عبدالحمید ابوعود طراح حملات تروریستی جمعه گذشته پاریس بود که در جریان آنها 129 نفر جان باختند.

در این حمله ابوعود کشته شد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها