مستند «مثلث مرگ» درباره عملیات عاشورا در عراق به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس در مهر۱۳۹۳ است که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری های داعش و القاعده شد، منطقه ای که در جنوب بغداد و شمال کربلا قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۶۴۰۸
عملیات علیه داعش به فرماندهی سردار سلیمانی + فیلم

مستند «مثلث مرگ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی شعبانی از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

این مستند درباره عملیات عاشورا در عراق است که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری های داعش و القاعده شد، منطقه ای که در جنوب بغداد و شمال کربلا قرار دارد.

عملیات عاشورا به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس در مهر۱۳۹۳ در برابر نیروهای داعش انجام شد و به آزادی شهر جرف الصخر انجامید.

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و لیست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ بمب‌گذاری نیز افشا شد.

بدنبال بازپس گیری این شهر، شورای استانی «بابِل» اعلام کرد که از این پس نام شهر را از «جرف الصخر» به معنای ساحل سنگی به «جرف النصر» به معنای ساحل پیروزی عوض می‌کند. این منطقه از سال 2003 محل جولان تروریست‌ها بوده و حتی آمریکایی‌ها در طول 9 سال اشغال عراق نیز نتوانسته بودند یا شاید هم نخواسته بودند آن را پاکسازی کنند.

مصطفی سیفی فیلمبردار، حسن وزیرزاده تدوینگر، محمدحسین محمودیان نریتور و مجید ذوالفقاری نویسنده، از عوامل تولید این مستند 33 دقیقه ای هستند.

مستند مثلث مرگ کاری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک است.

منبع: شبکه یک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
امید صالح زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
سردار با بودن امسال شما منه جوان احساس غرور و آرامش توام با قدرت می كنم.خدارو شاكرم بخاطر بودن شما و سربازانی كه به فرماندهی شما و با توكل بخدا به پیروزی می رسید. . . مو به تنم راست می شود وقتی قدرت شما و سربازانتان را می بینم. من نه بسیجیم نه نظامی من تكنسین آسانسور بانك هستم؛ اینو برا اونایی گفتم كه فكر نكنن نظام و نظامی یه عده خاص هستند من و امسال من تیكه تیكه بدنمونو برا ایرانمون برای سریازاشو فرمانده هاش میدیم.خاكمون سر پناهمونه . . .
ابراهیم صوغانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
سلام بر شیر دلاورحاج قاسم سلیمان اگر از من بسیجی بپرسند میگم جانم فدای حاج قاسم سلیمانی چون افتخار ایران است صوغانی از كهنوج
م ق از سیستان دارالولایه ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
خداوند حافظ این سردار بزرگ ومختار زمان بوده باشد و امداد های الهی ودعای امام عصر حجه ابن الحسن بدرقه راه ایشان باشد و همه ی سربازان گمنام امام زمان كه از اماكن متبركه درعراق وسوریه دفاع می كنند جاری و روان باشد
ماهور
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
زنده باد ایران
زنده باد ایرانی
زنده باد سرداران ایرانی
زنده باد سردار سلیمانی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها