«اگه ببینمش، ازش می‌خوام برام یادگاری بنویسه و باش عکس می‌ندازم. قبلا خیلی دلم می‌خواس بغلش کنم، اما خب چون امیر خواننده پرحاشیه‌ایه، براش مشکل می‌شه مثه قبل.» این‌ها را سرور، یکی از طرفداران آقای تتلو می‌‌گوید؛ کسی که معتقد است برای آزادی ایشان باید صبر کرد و بر خدا توکل داشت.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۰
گزارشی از حال و هوای طرفداران آقای تتلو!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چلچراغ او می‌گوید روزهای اول بنا را بر تجمع مقابل دادسرا گذاشته بودند، اما کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که با این کار خواننده محبوبشان را به زحمت می‌اندازند و کار بیخ پیدا خواهد کرد. برای همین، آن‌ها در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، مدام، برای آزادی امیر تتلو پُست به اشتراک می‌گذارند. مثل شایان. شایان بیش از 500 پُست منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها به این خواننده مربوط می‌شود. بخش معرفی صفحه او هم درست به سبک صفحه امیر تتلو تنظیم شده: «سفیر صلح، پسر طبیعت، شماره هفت ایران، پایبند به یک قلب و یک کلید» به‌علاوه جمله «من یک تتلیتیم». او خود را یک تتلتیِ پروپاقرص معرفی می‌کند و می‌گوید: «امیرم واقعا بهترین خواننده‌س. بهترین الگو و بهترین کسی که من تا حالا دیدمش. دو بار امیرمو از نزدیک دیدم، خیلی خاکیه. وقتی که وارد جمع شد گفت «جمعین سلام» و وقتی هم که رفت گفت «جمعین خدافظ»؛ هر کسِ دیگه‌ای که بودش واقعا به جرئت می‌گم که خودش رو می‌گرفت.»


قلیون نمیکشم چون قهرمان گفته
شایان که چهار سال از آشنایی‌اش با آقای تتلو می‌گذرد، معتقد است که در حق این خواننده ظلم شده. او با اظهار دل‌تنگیِ مدام حرف‌هایش را ادامه می‌دهد: «دلم تنگه براش. واسه اون دادزدناش، واسه اون «برو آقا، برو» گفتناش، توی این چند روز واقعا احساس می‌کنم توی زندگیم یه چیزی کمه.»
– تا حالا با ایشون از نزدیک برخورد داشتی؟
آره. روش اونور بود، گفتم «قهرمان»، برگشتش. من دیگه نمی‌تونستم چیزی بگم واقعا. اون صورتش رو می‌دیدم، سکته می‌کردم.
– کدوم یکی از آهنگاش رو بیشتر دوست داری؟
من توی هیچ کدوم از آهنگاش فرق نمی‌ذارم و همشو قشنگ می‌دونم.

هرکی بهش بد بگه، خونمون جوش میاد
تصویر صفحه شخصی‌اش پوستر «تتلو رو آزاد کنید» است. صفحه مبین چهار هزار فالوئر دارد که به گواه پُست‌هایش اکثرا طرفداران امیر تتلو هستند. او ماجرای دستگیری را غیرمنتظره می‌داند و می‌گوید: «البته اینم بگم بعد از حرف‌های قبل از بازداشت شدنش یه حسی بهم می‌گفت که تا یکی دو روز دیگه می‌گیرنش.» مبین، زمانِ آشنایی‌اش با آقای تتلو را مربوط به وقتی می‌داند که اولین ترانه‌ها منتشر شد. «تقریبا همه آهنگاش رو توی گوشیم دارم و همه‌شون رو توی آهنگای مورد علاقه ثبت کردم.» او به همراه دوستانش شب و روز آن‌لاین چرخ می‌زنند. «همه آدما موقعی که عصبانی می‌شن یه حرفایی از دهنشون می‌پره. پس نباید از امیر ایراد بگیریم. باید یا آزادش کنن، یا آزادش کنن! نمی‌تونن بجز آزاد کردنش کاری کنن. هر کی درباره تتلو بد حرف بزنه یا بهش توهین کنه خونمون جوش میاد.»

این چند روز از مرگ بابام سخت‌تر بود
مهلا کاربر دیگری است که البته خودش را «تتلیتی» نمی‌داند و از چیزی بالاتر از «تتلیتی»بودن حرف می‌زند. مشخصات صفحه او از این قرار است: «دنیام: امیرم. زندگیم: امیرم. یه جوری می‌مونم پات که همه مات بمونن.» هفت سالی می‌شود که مهلا با امیر تتلو آشنا شده و پنج سال است که شدیدا او را دوست ‌دارد و پی‌گیر کارهایش است: «یکی از موزیک ویدیوهاش داشت پخش می‌شد که نگاه منو جلب کرد. از اون موقع به بعد از همه کاراش خبر دارم. طرفداراش معمولا امیرو «قهرمان» صدا می‌کنن و از بیشتر کاراش باخبرن. راحت بگم یعنی امیرو عضو خونوادشون می‌دونن.» او ویژگی طرفداران آقای تتلو را صداکردن باعنوان «قهرمان» و انداختنِ گردن‌بند با عکس امیر و اسم خدا و مشخصات یک دخترِ تتلیتی را هم حیا و حجاب می‌داند. مهلا که خیلی‌ها او را «مهلا تتل» خطاب می‌کنند، درباره حال این روزهایش می‌گوید: «این چند روز برای من از مرگ بابام سخت‌تر بود. همش گریه، گریه. احساس می‌کنم افسرده شدم. امیرم زندگی منه. این چند روز بدترین روزهای عمرمه. اصلا فک کردن بهش دیوونم می‌کنه. واقعا نمی‌دونم باید چی کار کنم. خیلی سخته.»

میدونید چند نفر به خاطر ایشون با حجاب شدن؟
اهل شهسوار است و در بخش معرفی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام آورده که «عمیر» او را فالو کرده است. او در یکی از پُست‌هایش که صحنه فالوشدن توسط امیر تتلو را نشان می‌دهد، نوشته: «وااای خدا باورم نمی‌شه. بالخره عمو فالوم کرده. وااای خدا می‌دونه هیچ وقتم ازش نخواستم که منو فالو کنه فقط تشویقش می‌کردم و دلداریش می‌دادم. بهترین شبه امشب واسممم خدا. انقده نایسم، نمی‌شه که وایسم.» او می‌گوید از وقتی که یادش می‌آمده، امیر تتلو را دوست داشته. دلیل این علاقه را هم مهربانی، صمیمت و مردمی بودنِ این خواننده می‌داند؛ و این‌که ایشان به‌خاطر کشورش به ایران آمده و مشغول تلاش کردن است: «ایشون از لندن بیان ایران الکی؟ حتما یه دلیلی داشته. به گفته مادرشون آرزوشون بوده که امیر خواننده بشه که شد و آرزوی پدرشون این بوده که امیر فوتبالیست بشه که داره تلاشش رو می‌کنه که با توجه به این وضعیت امکان‌پذیر نیست البته. از این ماجرا که بگذریم، شما خودتون قضاوت کنید کدوم خواننده‌ای میاد راجع به خونوادش و پدرش و اوضاع مالیش حرف بزنه؟ کدوم خواننده‌ای واسه هواداراش یه خالکوبی می‌کنه و روی دستش می‌نویسه «تتلیتیام»؟ کدوم خواننده‌ای درمورد کاور آهنگاش از هواداراش نظر می‌خواد؟ کی از تموم لحظات زندگیش فیلم می‌گیره و توی فضای مجازی می‌ذاره؟ کدوم خواننده‌ای هواداراش رو فالو می‌کنه؟ کدوم هنرمندی همه رو به نماز و روزه و حجاب دعوت می‌کنه و حامی گیاهان و حیواناته؟ می‌دونین چند نفر به‌خاطر ایشون نماز خوندن و حجاب گرفتن؟ حتی اگه حجاب هم نگرفته باشن، هیچ‌وقت عکس خودشون رو توی فضای مجازی بی‌حجاب منتشر نمی‌کنن.»

متحدیم و گوش به فرمانِ «قهرمان»
این طرفدار، در ادامه، یادی از آهنگ‌های «شهدا» و «انرژی هسته‌ای» امیر تتلو می‌کند و می‌گوید: «از حق نگذریم آهنگ‌های فوق‌العاده قشنگی بودن. مخصوصا انرژی هسته‌ای. خیلیا گفتن کار خیلی قوی‌ای بود که روی ناو اجرا شد. خبرش هم مثه بمب توی رسانه‌های داخلی و خارجی ترکید. فقط اینو می‌تونم بگم که قدرش رو نمی‌دونن. چرا بهش فرصت نمیدن؟ چرا نمی‌ذارن خودشو نشون بده؟ واقعا جای هنرمند تو زندان نیست. الان اکثر هنرمندا خواهان آزادی ایشون هستن. ولی اونا کجان؟ خارج از کشور. چی بگم آخه. خونه خوبه، ولی آدماش بدن.» او معتقد است دستگیری امیر تتلو خیلی‌ها را ناراحت کرده؛ حتی آن‌هایی را که ارادتی به این خواننده نداشته‌اند: «بی‌خود و بی‌جهت آخه؟ یه دلیل بگید و بعد ببرینش. الکی که نمی‌شه. به نظر من یه نفر هست که صداش شبیه تتلوعه و با یه سری ابزار این کارو کردن و اون فایل صوتی صدای ایشون نیست.» راه‌کار این هوادار، مثل اکثر همراهانش «دعا کردن» است. همه آن‌ها تجمع را دردسر بزرگِ دیگری می‌دانند و بعضا به پخش بروشور بسنده می‌کنند. سطرهای بعد، آخرین حرف‌های این خانم است: «همیییشه پشت تتلو هستیم و غم ایشون غم ماست و با شادی ایشون شاد می‌شیم. بگه این کار رو بکنید می‌کنیم، بگه نکنید نمی‌کنیم. متحدیم و گوش به فرمانِ قهرمان. وجه اشتراک ما فقط و فقط اتحاده. کافیه تتل یا یکی از تتلیتیا بگه اتحاد داریم… مثلا همه ساعت 9 یه پستیو مشترکا می‌ذاریم که گویای یه مطلبیه. ما سه میلیون و سیصد هزار نفریم. فالوئرای تتلو رو دیدین اصلا؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها