25 نفر در جریان درگیری روز پنجشنبه مهاباد مجروح شدند

جزئیات سقوط مرگبار دختر جوان مهاباد‌ی

5 روز پس از حادثه سقوط دختر جوان از طبقه چهارم هتل تارا در مهاباد و آتش‌زدن هتل از سوی برخی از مردم، جزئیات این حادثه تشریح شد. یک متهم در این رابطه دستگیر شده و فضای شهر به حالت عادی بازگشته است.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۴

به گزارش جام‌جم، یکشنبه هفته گذشته سقوط دختر جوانی از طبقه چهارم هتل تارا در شهرستان مهاباد خبرساز شد. ماموران پس از حضور در محل تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند، اما هیچ‌یک از کارکنان هتل نمی‌دانستند که این دختر به چه دلیلی سقوط کرده است. تحقیقات جنایی نشان داد، دختر جوان از کارکنان هتل بوده که هیچ انگیزه و سابقه‌ای برای خودکشی نداشته است. در ادامه با دستور قاضی جنایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. رسانه‌های معاند نظام با انتشار اخباری مدعی شدند، یک فرد امنیتی قصد تعرض به این دختر را داشته و مهماندار هتل در حین فرار از دست او به پایین سقوط کرده و جان باخته است.

موج‌سواری این رسانه‌ها و مقصر معرفی کردن مدیر هتل در این ماجرا، باعث شد روز پنجشنبه برخی شهروندان در اعتراض به این حادثه در مقابل هتل تارا تجمع کرده و اقدام به آتش‌زدن هتل کنند. این غائله سرانجام با دخالت پلیس پایان یافت.

5 روز پس از حادثه سقوط دختر جوان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح این حادثه پرداخت. به گزارش فارس، علیرضا رادفر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری، دختری از طبقه چهارم هتل تارای مهاباد سقوط کرده که این موضوع با فضاسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها به دستاویز رسانه‌های معاند تبدیل شد. یک‌سری سایت‌های اینترنتی وابسته به بیگانه که توسط احزاب معاند و ضدانقلاب هدایت می‌شوند اخباری کذب مبنی بر حضور یک نیروی امنیتی در هتل و مسائل حاشیه‌ای انتشار می‌دهند و این‌طور القا می‌کنند که متوفی در حین فرار سقوط کرده است ولی این ادعاها صحت ندارد.

وی افزود: متهم احتمالی این حادثه، مشاور بخش خصوصی در ارتباط با چیدمان، دکوراسیون هتل و فعالیت‌هایی از این نوع بود و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی و دولتی ندارد. با توجه به این‌که جوانان شهر مسئول هتل را در این قضایا مقصر می‌دانستند به هتل خساراتی وارد کردند که این موضوع، یعنی مقصر بودن یا نبودن مسئول هتل نیز در دست بررسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی رده سنی شرکت‌کننده‌ها در تجمع دیروز و حواشی آن را 15 تا 22 سال عنوان و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم جوانان در مسیر حرکت معاندان نظام قرار گرفته و از احساسات آنها استفاده ابزاری شود. رادفر ضمن تکذیب هرگونه تیراندازی در حوادث اخیر مهاباد گفت: پلیس فقط از روش‌های ضداغتشاش برای مدیریت اوضاع و متفرق کردن جوانان استفاده کرده است. گفته می‌شود هنگام آتش زدن هتل یک عده برای مهار آتش رفته بودند و عده‌ای دیگر نیز از مداخله خودروهای آتش‌نشانی ممانعت می‌کردند که در این حین درگیری‌هایی بین طرفین با پرتاب اشیا، سنگ و امثال آن ایجاد شد. وی به مجروح شدن 25 نفر در این ماجرا اشاره کرد و گفت: این افراد که 7 نفر از آنها مامور پلیس هستند بلافاصله به دلیل آماده‌باش بیمارستان مهاباد برای مداوا اعزام شدند که اکثریت‌شان به صورت سرپایی مداوا و یک نفر در مهاباد تحت عمل جراحی قرار گرفت و فرد دیگر به مرکز تخصصی چشم تبریز اعزام شد. به گفته معاون استاندار، در این درگیری، 25 نفر مجروح شدند که 7 نفر آنها از ماموران نیروی انتظامی هستند.

فرماندار مهاباد نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما درباره حادثه هتل تارای این شهر گفت: اتفاقی‌که در این هتل رخ داد با جدیت در دادسرا در حال بررسی و موشکافی است. کتانی افزود: این حادثه متاسفانه با تهییج احساسات برخی افراد که از چند و چون واقعه خبر نداشتند و انتشار برخی شایعات درباره احتمال تعرض به دختر جان‌باخته آغاز و سبب به آتش کشیدن هتل تارا و تخریب قسمت‌هایی از این هتل شد.

فرماندار مهاباد افزود: این پرونده در دادگستری توسط دادستانی با جدیت و دقت در حال پیگیری است و متهم پرونده نیز دستگیر شده و در بازداشت به‌سر می‌برد و بزودی اطلاعات دقیق‌تری از سوی مقامات قضایی شهرستان اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز در این رابطه به میزان گفت: متهم مهندس و متخصص طراحی داخلی ساختمان است و فعالیت وی در زمینه ارتقای استاندارد هتلداری بوده است. تحقیقات ما هرگونه وابستگی وی به دستگاه‌های دولتی را رد می‌کند، چه برسد به این‌که وی بازرس یا مامور امنیتی باشد. بررسی 25 پیامک رد‌وبدل شده بین متهم و متوفی نشان می‌دهد که متهم دختر جوان را به اتاقش دعوت کرده است. متهم می‌گوید: چند دقیقه پس از حضور دختر جوان در اتاق رئیس هتل متوجه غیبت وی شده و موضوع را به مادر متوفی اعلام می‌کند. مادر این دختر نیز به وی زنگ زده و موضوع را به او می‌گوید.

پس از این تماس متوفی از یکی از همکارانش خواست تا سروگوشی آب دهد. همکار این د ختر نیز پس از بررسی به وی اطلاع می‌دهد که رئیس هتل مشغول کنترل دوربین‌های مداربسته است.

وی نیز قصد ترک محل از طریق بالکن‌ها را داشته که سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها