تیم حمید درخشان با پیروزی بر بنیادکار به صدرنشینی خود در لیگ قهرمانان تداوم بخشید

پرسپولیس در ‌آسیا تیم دیگری است

یک برد آسیایی دیگر، حالا جلوه‌ای تازه به پرسپولیس درخشان بخشیده است. قرمزها پس از پیروزی پرگل مقابل لخویا، دیروز هم با یک گل تیم قدرتمند بنیادکار را در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر ازبک در تاشکند شکست دادند تا با شش امتیاز صدرنشین بلامنازع گروه باشند.
کد خبر: ۷۷۶۶۸۸

در این دیدار که با قضاوت جین دانگ‌کیم از کره‌جنوبی برگزار شد، محمد نوری در دقیقه 20 و از روی نقطه پنالتی گل برتری تیم پرسپولیس را به ثمر رساند. این خطای پنالتی را مدافع بنیادکار روی مهدی طارمی انجام داد و داور هم بلافاصله به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. نوری هم این ضربه را بر خلاف جهت حرکت دروازه‌بان بنیادکار، به گل نخست سرخپوشان تبدیل کرد.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانیا، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، هادی نوروزی، فرناندو گابریل (86 ـ مهرداد کفشگری)، محمد نوری، امید عالیشاه و مهدی طارمی (58 ـ علی علیپور) به میدان رفت و توانست از همان ابتدای مسابقه، جلوی حملات تیم بنیادکار را بگیرد.

پس از گل پرسپولیس و با آن‌که ازبک‌ها بر شدت حملات خود افزودند اما دفاع هوشیار پرسپولیس با رهبری محسن بنگر کم اشتباه ظاهر شد و در اکثر صحنه‌ها توپ‌های اول را زد. در نیمه دوم، بنیادکار چهره هجومی‌تری به خود گرفت و در دقیقه 52 با ضربه سر خطرناک شودی‌اف می‌توانست به گل برسد که مکانی بهترین موقعیت این تیم ازبکستانی را در نیمه دوم با واکنشی زیبا مهار کرد. در ادامه بنیادکاری‌ها هرچند توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما دفاع خوب سرخپوشان مانع از اجرای برنامه‌های تاکتیکی این تیم و رسیدن‌شان به دروازه خودی شد تا در نهایت پرسپولیس، ضمن حفظ دروازه خود، سه امتیاز شیرین را در ازبکستان به‌دست آورد. در پایان این بازی سوشامکانی، دروازه‌بان پرسپولیس بهترین بازیکن دیدار تیمش مقابل بنیادکار ازبکستان شد.

در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس سه مرتبه برابر بنیادکار ازبکستان به میدان رفته بود که حاصل آن دیدارها یک تساوی در ازبکستان و دو شکست 3 بر یک و یک بر صفر مقابل این تیم در تهران بود. این چهارمین رویارویی دو تیم بود که در نهایت پرسپولیس توانست طلسم پیروز نشدنش مقابل این تیم ازبکستانی را بشکند.

آرامش در اردوی قرمزها

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از برتری پرسپولیس برابر بنیادکار گفت: بازی سختی بود و بازیکنان پرسپولیس در میان تماشاگران پر تعداد بنیادکار و جو سنگینی که به وجود آورده بودند واقعا و جانانه دویدند و جنگیدند و جا دارد ضمن خسته نباشید، این برد شیرین را به آنها تبریک بگوییم و امیدوارم بتوانیم از خجالت آنها در بیاییم و وظایف و تعهداتی که باشگاه در قبال آنها دارد، برآورده کنیم و بتوانیم حمایت خوبی از آنها داشته باشیم. نژادفلاح تصریح کرد: کادر فنی اعتماد به نفس و آرامش خاصی در این سفر داشت و این اعتماد و آرامش به تیم منتقل شد. تیم ما واقعا به فرم خوبی دست پیدا کرده و از آقای درخشان و همکارانشان ممنونیم که توانسته‌اند پرسپولیس را به این شرایط برسانند و شش امتیاز در دو بازی سخت و دشوار در مقابل تیم‌هایی قدرتمند کسب کنند.

محمدحسین نژاد‌فلاح در پایان گفت: بنیادکار باشگاه با امکانات، مجهز، دارای استادیوم اختصاصی و امکانات ویژه و بازیکنانی ملی پوش و طراز اول است و توانسته در ریاض مقابل النصر مساوی بگیرد و تیم قدرتمند الجزیره امارات را ببرد و پیروزی در تاشکند کار بزرگی بود که بازیکنان با اخلاق و توانمند ما انجام دادند و دل هواداران را شاد کردند. این دو برد آرامش را به پرسپولیس بازگرداند و بسیار خوشحالم که هواداران پرسپولیس سربلند و شاد هستند و امیدوارم برای این‌که پرسپولیس نماینده ایران است همکاری‌های لازم صورت پذیرد تا به واسطه سفر به تاشکند، تبریز، مسجد سلیمان و عربستان با خستگی مفرط عازم ریاض نشویم و بازی نفت مسجد سلیمان به زمان دیگری موکول شود.

پنالتی مشکوک برد را از نفت گرفت

دیدار تیم‌های فوتبال نفت ایران و العین امارات در هفته دوم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار شد که دو تیم در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند. نفت در حالی که از حریف خود پیش بود و بازی شایسته‌ای را در نیمه دوم ارائه کرده بود با یک پنالتی مشکوک به سود حریف ۲ امتیاز خانگی را از دست داد.

در نیمه نخست این دیدار العینی‌ها چندین موقعیت گلزنی داشتند که یکی دو موقعیت آنها توسط علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم فوتبال نفت مهار شد. نفت در این نیمه نتوانست موقعیت صد در صد گل ایجاد کند تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم نفت بهتر بازی کرد و خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه ۵۰ پرتاب اوت بلند وحید امیری با ضربه سر زیبای سیامک کوروشی همراه شد تا دروازه تیم العین در میان بهت گلر و دیگر بازیکنان این تیم باز شود.

این گل تنها هشت دقیقه دوام داشت چرا که در دقیقه ۵۸ بازی آسامو ژیان از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. مهاجم سرشناس و غنایی تیم العین با زیرکی یک پنالتی را از مدافع تیم نفت گرفت. در حالی که روی تصاویر تلویزیونی کاملا مشخص بود او داور چینی را در اعلام پنالتی کاملا روی حرکت زیرکانه خود تحت تاثیر قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها