ممنوعیت شکار لاک‌پشت‌های میادین نفتی

ایران چینی‌ها را نقره داع کرد

پس از شکار گسترده لاک پشت‌های در حال انقراض تالاب هورالعظیم توسط شرکت‌های پیمانکار چینی طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون، شرکت ملی نفت ایران با اشاره به جریمه پیمانکار چینی این میادین نفتی، اعلام کرد: شکار لاک پشت‌ها متوقف شده است.
کد خبر: ۶۶۱۱۸۴
ایران چینی‌ها را نقره داع کرد

به گزارش مهر، عبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران در طول چند ماه گذشته بارها از عملکرد پیمانکاران چینی در طرح توسعه میادین مشترک نفت ایران انتقاد کرده و اولتیماتوم هایی را به پیمانکاران چینی برای تسریع در اجرای طرح توسعه این میادین مرزی داده است.

احمدرضا لاهیجان‌‌زاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان اخیرا با اشاره به صید " لاک پشت‌های فراتی" به عنوان یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض توسط کارگران چینی شاغل در میدان‌های نفتی آزادگان، گفت: چینی‌ها این لاک پشت‌ها را می‌گیرند و می‌خورند!

این مقام سازمان محیط زیست از شکار غیرمجاز و استفاده خوراکی چینی‌ها از گونه های جانوری در معرض انقراض در تالاب هورالعظیم خبر می‌دهد و تاکید کرده است: گزارش نهادهای مردمی را مبنی بر استفاده خوراکی چینی‌ها از گونه‌های در معرض انقراض تالاب را تائید می‌کنیم.

همزمان با شکار گسترده لاک پشت‌های تالاب هورالعظیم توسط پیمانکاران چینی، شرکت ملی نفت ایران هم رسما به این اقدام کارگران چینی شاغل در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و به ویژه میدان آزادگان جنوبی واکنش نشان داده است.

الهام اردلانی با اشاره به موضوع شکار لاک پشت‌ها در غرب کارون توسط چینی‌ها گفت: با توجه به جریمه های سنگینی که برای چینی‌ها در نظر گرفته شد و با هشدارهای مستمری که به آنها داده شد، مدت هاست این جریان کاملا متوقف شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران، خاطرنشان کرد: چینی ها به هیچ عنوان لاک پشت‌های منطقه را شکار نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها