افزایش ذخایر نفت سازمان کشورهای عرب

دبیرکل سازمان کشورهای عرب صادرکننده نفت(OAPEC)، اعلام کرد ذخایر اثبات شده نفت خام کشورهای این سازمان به ۷۰۳ میلیارد بشکه در سال ۲۰۱۳ رسیده و ۵۵ درصد ذخایر جهانی را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۵۱۵۴
افزایش ذخایر نفت سازمان کشورهای عرب

«عباس علی النقی»، دبیر کل سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت (OAPEC)، اعلام کرد که ذخایر اثبات شده نفت خام کشورهای این سازمان به 703 میلیارد بشکه نفت خام در سال 2013 رسیده و 55 درصد مجموع جهانی این ذخایر به میزان 1277.7 میلیارد بشکه را تشکیل داده است.

به گفته وی عربستان، عراق، کویت، امارات متحده عربی و لیبی 53 درصد ذخایر اثبات شده جهانی نفت را در اختیار دارند.

او در سخنرانی خود در هفدهمین کنفرانس بین المللی نفت و منابع معدنی که در قاهره برگزار شده است، گفت: ذخایر گاز طبیعی سازمان کشورهای عرب صادر کننده نفت در سال 2013 به 53 تریلیون متر مکعب رسیده است که 26.6 درصد ذخایر جهانی را شامل می‌شود.

النقی افزود: تولید نفت خام و میعانات گاز طبیعی کشورهای این سازمان در سال 2013 در حدود 29 درصد ذخایر جهانی بوده و به روزانه 85.6 میلیون بشکه رسیده است.

وی تاکید کرد: تولید نفت این سازمان در سال 2012 به میزان 20.6 میلیون بشکه در روز بوده و 32 درصد صادرات جهانی نفت را شامل شده و صادرات گاز طبیعی این کشورها نیز با 213 میلیارد متر مکعب 21 درصد صادرات جهانی گاز را از آن خود کرده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها