jamejamsara
سرا خواندنی ها کد خبر: ۵۹۷۲۶۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲  |  ۱۴:۰۸

مدیر بهره‌برداری مراکز معاینه فنی تهران گفت: ۴ درصد از خودروهایی که سال گذشته برای تست معاینه فنی مراجعه کرده‌اند از سلامت لاستیک مردود شدند که با تعمیم این رقم به کل خودرو‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که حدود ۱۰۰ هزار خودرو لاستیک معیوب داشته و پتانسیل ایجاد فاجعه و تصادف پرخطر دارند.

محمد طاهریان با اشاره به نقص فنی اتوبوس اسکانیا و کشته و زخمی شدن بیش از ۸۳ نفر گفت: متاسفانه باز هم عدم توجه به نقص فنی خودرو حادثه‌ای دردناک برای هموطنان کشورمان به وجود آورد و سوال اینجاست که کدام ارگان، سازمان و اهرم نظارتی و حاکمیتی کم‌کاری کرده است؟
او گفت: عمق این فاجعه بسیار زیاد است، آیا لازم نبود که راننده اتوبوس و دیگر مسئولان آن به نقص لاستیک بیشتر توجه کرده و با شرایط نامناسب اقدام به سفر نمی‌کردند؟ حال کدام سازمان و ارگان مقصر اصلی است؟
وی اظهار کرد: مراکز مکانیزه معاینه فنی در همه جای دنیا به عنوان تنها اهرم حاکمیتی و نظارتی موظفند خودرو‌ها را مورد کنترل و بازبینی قرار دهند، این مراکز در تهران هم وجود دارند اما لازم است که از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرند تا ضمن رشد نظارت دقیق کنترل کیفیت خودرو‌ها، از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.
طاهریان با بیان اینکه طبق آمار سال ۹۱ از ۲. ۵ میلیون خودرو مشمول معاینه فنی خودرو در تهران، تنها ۵۰۰ هزار خودرو معاینه فنی انجام داده‌اند، گفت: از این تعداد ۴ درصد یعنی ۲۰ هزار خودرو دارای مشکل لاستیک بوده و از تست معاینه فنی مردود شدند و ملزم به تعویض لاستیک و مراجعه مجدد شدند، این درحالی است که بسیاری از رانندگان عام شاید ندانند که چه زمانی باید اقدام به تعویض لاستیک خودرو خود کنند و امکان دارد که پتانسیل ایجاد یک حادثه بزرگ را داشته باشند. با تعمیم این چهاردرصد خودرو مردود از تست سلامت لاستیک به کل خودرو‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که حداقل ۱۰۰ هزار خودرو در کشور لاستیک معیوب دارند و با این وجود در خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها با سرعت بالا تردد می‌کنند و پتانسیل ایجاد فاجعه دارند.
مدیر بهره‌برداری مراکز معاینه فنی تهران گفت: طبق قانون سال ۸۹ خودروهای نو تا ۵ سال از انجام معاینه فنی معاف شدند که این قانون خطرات زیادی را برای خودرو‌ها به همراه داشت و در این اتوبوس دیدیم که با وجود داشتن سن کمتر از ۵ سال و عدم انجام معاینه فنی، چنین حادثه‌ای را به وجود آورد. او گفت: این حوادث تنها خسارات مالی و جانی ندارد و خانواده‌های این عزیزان تا سال‌ها اثرات این حادثه را به همراه خواهند داشت و متقابلا خسارات اجتماعی و روحی، روانی و خانوادگی بر بازماندگان این حوادث مشکلاتی برای خودشان و جامعه ایجاد می‌کند لذا مسئولان نباید از عوامل پیشگیرانه غافل شوند. اوگفت: از مسئولان ذی‌ربط، دولت ونمایندگان مجلس می‌خواهم که به عنوان طرح ملی به معاینه فنی خودرو نگاه کند و هرچه سریع‌تر طرح دوفوریتی را برای کاهش معافیت خودروهای نو از پنج سال به دو سال تنظیم و به تصویب برساند تا نظارت بیشتری بر این امر صورت گیرد.
>> خبرآنلاین

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
خبرهای مرتبط
یادداشت بیشتر
وظیفه آگاهی بخشی

وظیفه آگاهی بخشی

به نظر من باوجود برخی تلاش‌ها، در برنامه‌های تلویزیونی نوروز امسال تنوع وجود نداشت، درحالی‌که انتظار می‌رفت امسال که مردم در خانه‌ها هستند، فیلم‌های متنوعی از شبکه‌های مختلف برایشان به نمایش گذاشته شود؛ به همین دلیل تنها چیزی که خیلی طرفدار داشت، همین سریال «پایتخت» بود که آن هم مسیری زیگزاگی طی کرد.

باوری كه تغییر كرد

باوری كه تغییر كرد

موضوع این است وقتی راجع به ویروس صحبت می‌شود، راجع به اپیدمی صحبت می‌كنیم؛ یعنی راجع به مفهومی همزمان علمی و اجتماعی كه پیوست سیاسی در آن نمی‌گنجد.

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

بحران تصمیمات زودهنگام کرونایی

اتخاذ تصمیمات متناقض در مدیریت بحران‌های اجتماعی یکی از اشتباهات حوزه مدیریت کلان است که در علم جامعه‌شناسی از آن به عنوان چندگانگی مدیریتی یاد می‌شود.

گفتگو بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر