نقش‌های اصلی سریال «رازهای ناگفته خورشید پیرالموت» به حامد بهداد و الناز شاکردوست سپرده شد. حامد بهداد قرار است در نقش فریدالدین و الناز شاکردوست در نقش ستاره 2 شخصیت اصلی و جوان سریال رازهای ناگفته خورشید پیر الموت ظاهر شوند.
کد خبر: ۲۱۶۷۵۱
سریال رازهای ناگفته‌خورشید پیر الموت را قاسم جعفری برای گروه فیلم و نمایش شبکه 4 سیما تهیه می‌کند و سیدجلال‌الدین دری به عنوان نویسنده و کارگردان در این اثر حضور دارد. دری پیش از این نویسندگی سریال‌های کمکم کن و پول کثیف و... را به عهده داشته است. قصه این سریال به زمان سلطنت سلجوقیان در ایران برمی‌گردد.
دری در این باره گفت: قرن 4 و 5 هجری دوران پرمخاطره‌ای در ایران به شمار می‌رود و اوضاع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی در آن ایام نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. هجوم ترکان سلجوقی و سیطره آنها  بر قسمت اعظمی از ایران از یک سو و نفوذ خلفای عباسی از سوی دیگر و همچنین قیام حسن صباح و اسماعیلیان و تاثیرات خلفای فاطمی در مصر اوضاع ایران را دستخوش تحولات بسیاری کرده بود، وجود شخصیت‌های بزرگ سیاسی  مذهبی و ادبی در آن دوره خود قابل توجه است که شخصیت‌هایی نظیر خواجه نظام‌الملک طوسی، حسن صباح، ملکشاه سلجوقی، حکیم عمر خیام، امام محمد غزالی و شیخ‌ احمد غزالی و ... را می‌توان نام برد که اتفاقا برخی از این شخصیت‌ها در این سریال دیده می‌شوند.

دری درباره داستان سریال رازهای ناگفته خورشید پیر الموت، افزود: ضمن بررسی کلی وضعیت آن برهه تاریخی قصه درباره زندگی جوانی به نام فریدالدین است که از طلاب مدرسه نظامیه نیشابور است، فریدالدین به قصد یافتن سرالاسرار و رمز و راز هستی از نیشابور عازم قلعه الموت می‌شود... او در راه بیمار شده و در کاروانسرایی بیتوته می‌کند.

در آنجا با دختری به نام ستاره آشنا و هر دو دلداده یکدیگر می‌شوند، ستاره می‌کوشد فرید‌الدین را از رفتن به الموت منع کند ‌ولی فریدالدین که شیفته دانستن درباره الموت است پس از قرار ازدواج با ستاره راهی قلعه می‌شود، اما در قلعه الموت متوجه می‌شود برای فدایی‌مطلق شدن وی نمی‌تواند ازدواج کند، عشق ستاره از یک‌سو و دیدن مشکلات از سوی دیگر فریدالدین را دچار شک و تردید می‌کند.

از جمله عوامل دیگر رازهای ناگفته  خورشید پیر الموت، می‌توان به حسن پویا، فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون و فیلمبردار سریال مریم مقدس اشاره کرد.

صدابرداری این پروژه نیز به عهده بهروز عابدینی است و بجز حامد بهداد و الناز شاکردوست جمعی از هنرمندان باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون به ایفای نقش خواهند پرداخت.

رازهای ناگفته خورشید پیر الموت در 13‌قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه 4 سیما تولید می‌شود و قاسم جعفری به عنوان مشاور کارگردان و تهیه‌کننده، دری را در ساخت این اثر یاری خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها