یک متخصص تغذیه به معرفی برخی مواد غذایی پر انرژی پرداخت و گفت: برخی موادغذایی می توانند میزان انرژی بیشتری به بدن برسانند.
کد خبر: ۱۲۷۹۴۶۴

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد به دنبال افزایش میزان انرژی بدنی‌شان هستند تا در طول روز بتوانند به کارهای خود بهتر رسیدگی‌ کنند و به عبارت عامیانه به دنبال شناخت خوراکی‌های انرژی‌زا هستند.

آنچه امروزه بیشتر میان نوجوانان و البته جوانان به عنوان راههای افزایش انرژی باب شده است و آن‌ها را به سمت و سوی مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا و مواردی از این دست سوق می‌دهد، عوارض و پیامدهای ناخوشایندی را برای سلامتی آن‌ها به دنبال دارد.

به عقیده متخصصان و پزشکان حوزه علم تغذیه هیچ گاه نمی توان با مصرف یک یا چند ماده محدود غذایی انرژی مورد نیاز بدن را به همراه سلامتی آن تامین کرد.

تامین انرژی بدن و حفظ سلامت جسمی مستلزم داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از همه گروههای غذایی در برنامه غذایی روزانه است.

سبزیجات، میوه‌جات و سایر مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین به زور طبیعی براز همه افراد مورد نیاز و ضروری است و نباید از رژیم غذایی آن‌ها حذف شود.

ضرورت استفاده از سایر گروه های غذایی در رژیم روزانه

افراد برای حفظ سلامت و شادابی جسمی و روحی خود باید رژیم غذایی سالم و البته کم حجمی که کالری بیشتری را به بدن آن‌ها برساند انتخاب و مورد استفاده قرار بدهند.

محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت‌: همه مواد غذایی دارای انرژی و کالری هستند و بعد از مصرف در بدن فرد انرژی آزاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: خاصیت برخی از مواد غذایی نسبت به بقیه بیشتر است و نوع کالری آن‌ها در مقایسه با دیگر غذاها مطلوب‌تر و مفیدتر است.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: افراد با ذائقه‌های مختلف می‌توانند در رژیم غذایی روزانه خود از انواع مغزها بیشتر استفاده کنند و به این شکل در طول روز انرژی بیشتری خواهند داشت.

انوشه همچنین یادآور شد: مصرف انواع مغزها که در گروه آجیل از آن‌ها نام برده می‌شود مثل مغز بادام، گردو، فندق، پسته و سایر مغزهای این چنینی می‌تواند در طول روز انرژی بیشتری را به بخش‌های مختلف بدن افراد برساند.

وی افزود: به همان اندازه که نوع انتخاب غذایی اهمیت دارد، زمان مصرف و استفاده آن‌ها نیز دارای اهمیت است و حجم انرژی بدن نیز با توجه به زمان دریافت مواد غذایی مورد نیاز آن کم یا زیاد خواهد شد.

معجزه انرژی بخشی ادویه‌های مختلف

انوشه تاکید کرد: مصرف انواع ادویه‌ها در تهیه و آماده کردن غذاهای مختلف، مثل زردچوبه، دارچین، زنجبیل و سایر ادویه‌ها به آزادسازی انرژی بیشتر در بدن فرد کمک می‌کنند و در نتیجه افزایش انرژی بیشتری را برای فرد مصرف کننده به دنبال خواهند داشت و در متابولیسم بدن او اثر مثبت دارد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی فوق که برای دریافت انرژی بیشتر به آن‌ها اشاره شد، مستلزم دانستن طبع بدن هر فرد و گنجاندن آن مواد در رژیم غذایی روزانه است.

انوشه بیان کرد: افراد باید بدانند که مواد غذایی مفید و مغزی را با توجه به سلامت آن‌ها و میزان کالری انتخاب کنند و هر چقدر این مواد غذایی در حجم کمتر و کالری بالاتری باشد، مفیدتر خواهد بود.

این پزشک متخصص تغذیه یادآور شد: استفاده از آب در رژیم غذایی روزانه اگر چه در ظاهر انرژی و کالری خاصی برای بدن به همراه ندارد اما به ماندگاری بیشتر انرژی مواد غذایی کمک می کند.

انرژی خود را با خوردن شکلات تلخ چند برابر کنید

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: انتخاب صحیح و درست در مصرف مواد غذایی در نتیجه به افزایش شادابی و تامین سلامت فرد منتهی می‌شود و افراد باید مواد غذایی ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنند.

انوشه اضافه کرد: هر ۱۰۰ گرم مغز گردو بین ۶۰۰ تا ۶۳۰ تا ۶۵۰ کالری و ۱۰۰ گرم مغز پسته ۵۰۰ تا ۵۸۰ کالری در خود دارد و استفاده از چنین موادی در رژیم غذایی به افزایش میزان انرژی دریافتی منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: تکیه افراد به مصرف یک یا چند ماده غذایی مشخص و پرهیز از استفاده از سایر مواد غذایی عادت درستی نیست و به ضعف بدنی افرادی با این رژیم غذایی منجر خواهد شد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: استفاده از غذاهای طبیعی و سالمی که در منزل تهیه می‌شود و جایگزینی آن‌ها با غذاهای فرآوری و نیمه آماده که به صورت کنسروی تولید و به فروش می‌رسند، انرژی بیشتر و سالمتری را برای فرد مصرف کننده تامین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها