سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی جدید به کشور، رگبار باران و گاهی رعد و برق خبر داده و تاکید کرده است که از هرگونه فعالیت کوهنوردی تا اطلاع ثانوی خودداری شود.
کد خبر: ۱۲۶۲۷۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که روز چهارشنبه (۱۳ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز و تهران رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات مناطق سردسیر نیز بارش برف دور از انتظار نیست.

روز پنجشنبه (۱۴ فروردین) نیز این شرایط در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، شمال کرمانشاه، کرمان، قزوین، البرز، تهران، یزد، شمال و شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، روز جمعه (۱۵ فروردین) بارش‌ها به خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی می‌رسد.

سازمان هواشناسی در ادامه اطلاعیه خود پیش‌بینی کرده است که بالا آب رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر دور از انتظار نیست.

از این‌رو باید از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود. پرهیز از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پارک خودروها در مناطق مسقف و مراقبت از سازه‌های گلخانه‌ای و موقت از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها