ولوو پس از معرفی نسل جدید تقریباً تمامی محصولات خود، حالا به سراغ بروز کردن محصولات قدیمی‌تر مثل کراس‌اوور پرچم‌دار XC90 رفته و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن‌را با تغییرات ظاهری ظریف و تکنولوژی‌های جدید معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۷۹۳
معرفی فیس‌لیفت ولوو XC90 (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، با نگاه به XC90 جدید شاید متوجه تغییر خاصی نشوید چراکه به‌غیراز رینگ‌های جدید، ارائهٔ رنگ‌های بیرونی جدید و جلوپنجره‌ای با طراحی مشابه محصولات جدیدتر، تقریباً دیگر قسمت‌های خود بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. البته این لزوماً چیز بدی نیست زیرا XC90 به‌خودی‌خود ماشین بسیار زیبایی است و طراحی بیرونی آن تاکنون جوایز زیادی گرفته است.

در داخل خودرو نیز در قسمت داشبورد هیچ تغییری صورت نگرفته اما در ترکیب صندلی‌ها تغییراتی اعمال شده است. ولوو برای صندلی‌های XC90 مدل 2020 ترکیب‌های مختلف جدیدی را ارائه کرده و حالا امکان سفارش نسخه‌های پنج، شش و هفت‌نفره برای آن وجود دارد. علاوه بر این، امکان خواباندن صندلی‌ها نیز با شیوه‌های مختلفی فراهم شده که این یعنی اساساً XC90 با هر تعداد صندلی قابل تنظیم خواهد بود.

اما یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های XC90 جدید، تجهیز آن به یک سیستم تازه توسعه یافتهٔ بازیابی انرژی ترمزها است. این سیستم که با ترکیبی از سیستم KERS و واحدهای ICE قبلی شکل گرفته است، در کنار پیشرانه‌های درون‌سوز قرار گرفته و به ادعای ولوو در رانندگی در دنیا واقعی تا 15 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند. این سیستم که از سیستم ترمز باسیم جدیدی استفاده می‌کند، با بازیابی انرژی جنبشی هنگام ترمز گیری به کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمک می‌کند.

XC90 فیس‌لیفت به سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که ولوو از سال 2015 تاکنون در محصولات جدیدتر خود مثل XC60 و S60 ارائه کرده هم مجهز شده است. یکی از این سیستم‌ها سیستمی بنام ایمنی شهری با ترمز خودکار است که به گفتهٔ ولوو هنوز هم تنها سیستم موجود در بازار است که عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ را تشخیص دهد. ازجملهٔ دیگر سیستم‌های ایمنی جدید XC90 نیز می‌توان به سیستم جلوگیری از انحراف از مسیر و برخورد شاخ‌به‌شاخ و هشدار ترافیک عقب با ترمز خودکار اشاره کرد.

این سیستم‌ها در کنار قفس ایمنی ولوو، این کراس‌اوور بزرگ را به یکی از ایمن‌ترین خودروها دنیا تبدیل کرده است. در همین حال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Sensus خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است و حالا XC90 از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند. ولوو هم‌اکنون سفارشات خرید XC90 مدل 2019 در تمامی بازارهای سراسر جهان می‌پذیرد اما تولید آن از ماه می در کارخانهٔ ولوو در سوئد آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها