در این مطلب اشتباهات رایجی را که عمر گوشی‌تان می‌کاهد برایتان آورده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۴۸
کارهایی که عمر تلفن همراه را کم می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از افراد به یک وسیله ضروری برای بقا تبدیل شده اند، به همین دلیل است که نگهداری از آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

اما برخی از این عادات نگهداری ممکن است به گوشی آسیب برسانند و به تبع از عمر آن بکاهند. اگر شما هم دوست دارید که گوشی تان را، که هزینه زیادی برای آن پرداخته اید، سالم نگه دارید، در این مطلب همراه مان باشید. در ادامه اشتباهات رایجی را که از عمر گوشی تان می‌کاهد، برایتان آورده ایم.

گوشی تان را مدام روی ویبره می‌گذارید

گوشی هم مانند هر دستگاه دیگری، کارایی خود را پس از مدتی از دست می‌دهد. حالا هر چه شما بیشتر از آن استفاده کنید، کارایی آن نیز رفته رفته کمتر می‌شود. به عنوان مثال، یکی از کار‌هایی که از عمر گوشی تان به مقدار زیادی می‌کاهد، ویبره آن است. اگر هر زمان که برای شما پیغامی می‌آید، گوشی شما ویبره می‌زند، یعنی دارد از توانایی خود برای چیزی که اهمیت چندانی ندارد استفاده می‌کند. درست مثل ما انسان ها، گوشی هم نیاز به استراحت دارد، بنابراین بهتر است که تنها در مواقع نیاز، مانند وقتی در جلسات یا کلاس‌های درس هستید، از ویبره آن استفاده کنید.

اپلیکیشن هایتان را باز می‌گذارید

اگر به اپلیکیشنی نیاز ندارید، بهتر است که آن را ببندید، در غیر این صورت از عمر باتری تان می‌کاهد. اگر شما از اپلیکیشنی استفاده کنید و پس از استفاده آن را همانطور رها کنید، آن برنامه در بک گراند گوشی شما همچنان باز می‌ماند و نه تنها از عمر باتری و گوشی تان می‌کاهد، بلکه فضای گوشی تان را نیز بی جهت پر می‌کند؛ بنابراین بهتر است که پس از استفاده از یک اپ، آن را ببندید. هر چند وقت یک بار برنامه‌های گوشی تان را چک کنید و از بسته بودن اپلیکیشن‌هایی که نیاز ندارید، مطمئن شوید.

به هر پیغامی جواب مثبت می‌دهید

حتما شما هم هنگام باز کردن برخی از برنامه ها، پیغام‌های متفاوتی در مورد این که آن برنامه به گوشی شما دسترسی داشته باشد یا خیر، دریافت می‌کنید. در این شرایط، قبل از آن که گزینه «ok» را بزنید، خوب دقت کنید، زیرا برخی از آن‌ها ممکن است منجر به هک شدن شما شوند و به تمام اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کنند، در برخی از مواقع هم از سرعت و کارایی گوشی تان می‌کاهد؛ بنابراین هیچ پیغامی را بدون آگاهی تایید نکنید، زیرا نمی‌دانید که چه سرنوشتی در انتظار گوشی تان خواهد بود.

یکی از این اپلیکیشن‌ها را در گوشی تان دارید

اپلیکیشن‌هایی که بیشترین حجم باتری شما را می‌گیرند، اپلیکیشن هایی، چون اسنپ چت، گوگل مپ، نت فلیکس، آمازون و فیسبوک است. تحقیقات نشان داده که اگر شما اپلیکیشن فیسبوک را از روی گوشی تان پاک کنید، تا ۲۰% به عمر باتری تان اضافه کرده اید. دلیلش هم این است که این اپلیکیشن در بک گراند شما همیشه در حال اجراست، حتی زمانی که شما از آن استفاده نمی‌کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید که سرعت گوشی تان بالا رود و عمر باتری تان بیشتر شود، برخی از این اپلیکیشن‌هایی را که نیاز ندارید، پاک کنید و اجازه دهید که گوشی تان نفس بکشد.

نور صفحه گوشی تان بسیار روشن است

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید نور صفحه گوشی تان بسیار روشن باشد، باید بدانید که با این کار دارید از عمر گوشی تان می‌کاهید. شما می‌توانید نور صفحه تان را روی تنظیمات اتوماتیک بگذارید تا خودش با توجه به محیط، نور صفحه را تنظیم کند. اگر هم نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، خودتان آن را تا حد ممکن پایین بیاورید. با این کار گوشی تان باتری کمتری را مصرف خواهد کرد که به تبع روی افزایش عمر گوشی تان تاثیر زیادی خواهد داشت.

گوشی تان را در معرض سرما و گرمای شدید قرار می‌دهید

گرما و به همان نسبت سرمای شدید می‌تواند از عمر گوشی تان بکاهد. گرما می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی گوشی تان بگذارد، به عنوان مثال اطلاعات آن را از بین ببرد یا حتی باتری تان را از کار بیندازد. سرمای شدید هم می‌تواند برای گوشی تان مشکل ساز شود. در دمای پایین، برخی از گوشی‌ها خاموش می‌شوند، برخی دیگر دچار اختلال در صفحه نمایش می‌شوند یا حتی باتری شان از کار می‌افتد. در برخی از مواد نادر هم ممکن است که صفحه نمایش آن‌ها متلاشی شود؛ بنابراین بهتر است که گوشی تان را در مکانی که در معرض دمای هوای بسیار سرد یا گرم هست، قرار ندهید.

گوشی تان را روی تخت یا زیر بالش تان می‌گذارید

قرار دادن تلفن همراه در زیر بالش، نه تنها به خود شما بلکه به خود گوشی تان هم آسیب می‌رساند. از جمله عوارض قرار دادن گوشی همراه زیر بالش، ناآرامی در خواب و ابتلا به سرطان‌های مختلف با امواج آن است. علاوه بر آن، احتمال آتش سوزی نیز وجود دارد. منشا برخی از آتش سوزی‌ها به آتش گرفتن تلفن همراه ارتباط دارد که اگر گوشی تان در شارژ باشد، این خطر دو چندان می‌شود چرا که دمای آن در هنگام شارژ بالا می‌رود. پس بهتر است که تلفن تان را هنگام خواب از خود دور کنید.

گوشی تان را به مدت زیادی در شارژ نگه می‌دارید

زمانی که گوشی تان را در شارژ می‌گذارید، اگر شارژ آن پر شود و آن را از برق نکشید، به باتری آن آسیب رسانده اید. شاید فکر کنید که دلیل آن فشار بیش از حدی ست که از برق به باطری گوشی وارد می‌شود در حالی که اینطور نیست. واقعیت این است، رمانی که شما گوشی تان را به شارژ می‌زنید، گوشی شما داغ می‌شود و همین گرمای بیش از اندازه می‌تواند به باتری آن آسیب برساند.

گوشی تان را ۱۰۰% شارژ می‌کنید

آیا شما هم جزو افرادی هستید که شب گوشی تان را به شارژ می‌زنید و صبح، زمانی که شارژ آن ۱۰۰% شد، آن را از برق می‌کشید؟ آیا می‌دانید که شارژ کردن گوشی تان به طور کامل می‌تواند از عمر گوشی تان بکاهد؟ باتری‌های لیتیوم یونی مانند باتری‌های اسیدی نیستند که نیاز به شارژ ۱۰۰ درصدی داشته باشند؛ در حقیقت بهتر است که این باتری‌ها تا حد کامل شارژ نشوند؛ بنابراین به یاد داشته باشید دوره‌های کوتاه شارژ از دوره‌های کامل شارژ مناسب ترند.

گوشی تان را آپدیت نمی‌کنید

اگر گزینه آپدیت اتوماتیک گوشی تان را غیر فعال کرده اید، بدانید که بیشتر از سود، به آن ضرر زده اید. گوشی‌های آیفون و اندروید، مدام ورژن‌های جدیدی را در اختیار کاربران شان قرار می‌دهند تا عملکرد گوشی هایشان را بالا ببرند. آپدیت کردن، فواید دیگری هم دارد. به عنوان مثال اگر گوشی شما باتری ضعیفی دارد، امکان این هست که پس از آپدیت مشکل آن برطرف شود؛ بنابراین سعی کنید که گوشی تان را آپدیت نگه دارید در غیر این صورت از عمر گوشی تان کم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها