رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بیشترین آسیبی که کاربران و شهروندان در فضای مجازی می‌بینند به این دلیل است که به شبکه‌های اجتماعی مسلط نیستند و تنظیمات امنیتی را برای ارتقای امنیت خود نمی‌دانند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۸۴
توصیه های پلیس فتا برای جلوگیری از هک شدن

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های مجازی، گفت: صفحات شبکه‌ های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد که از هک شدن توسط کلاهبرداران جلوگیری می‌کند، برای مثال رمز دو مرحله‌ای برای صفحه امنیتی اینستاگرام در دسترس کاربران است، اگر رمز ورودشان را دو مرحله‌ای کنند مورد هک مجرمان قرار نمی‌گیرند.

وی، با اشاره به صفحات اینستاگرامی کاربران اینترنتی، اظهار داشت: قبل از اینکه کاربران به این گونه شبکه‌ های اجتماعی رجوع کنند، ابتدا باید دانش خود را بالا ببرند، اشکال کار اکثر کاربران، فقدان علم و دانش کافی از شبکه‌های اجتماعی است؛ در حالی که ایجاد صفحات مجازی نیازمند یک سری اطلاعات است.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: بیشترین آسیبی که به کاربران و شهرواندن در این حوزه وارد می‌شود به این دلیل است که به شبکه‌های اجتماعی مسلط نیستند و تنظیمات امنیتی را برای ارتقای امنیت خود نمی‌دانند، از این رو مورد تعدی قرار می‌گیرند که در نهایت منجر به شکایت می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به قدری وسیع است که همه حوزه‌های آن نیازمند آموزش مقدماتی می‌باشد، گفت: از طرفی صد‌ها یا هزاران صفحه برای بالا بردن اطلاعات در این زمینه وجود دارد که کاربران می‌توانند این اطلاعات را به دست بیاورند.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه افراد زیادی به ما مراجعه و مشکلات و آسیب‌هایی را مطرح می‌کنند، ادامه داد: صفحات در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات خاصی دارد و به راحتی می‌توان آن را پیدا کرد.

وی تصریح کرد: نفوذ مجرمان به صفحات اجتماعی منجر به این می‌شود که فرد هک کننده به همه مخاطبان آن فرد پیام داده و اقدام به کلاهبرداری کند. برای مثال هکر، خود را به عنوان فرد صاحب پیج معرفی و به مخاطبان شماره کارت می‌دهد و از آن طریق کلاهبرداری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها