بدافزارهای زیادی برای آلوده کردن گوشی اندرویدی و فقط به منظور سرقت داده ها طراحی شده‌اند اما فعالیت بدافزار Loapi می‌تواند باعث آسیب فیزیکی و حتی انفجار گوشی شود !
کد خبر: ۱۱۰۵۹۰۸
هشدار: بدافزار Loapi موجب انفجار گوشی می‌شود! + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گجت‌نیوز، بدافزار Loapi که توسط کارشناسان موسسه امنیتی کسپرسکی شناسایی شده برای سرقت اطلاعات گوشی و همچنین استخراج ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح ماینینگ، طراحی شده و همین موضوع باعث فشار بسیار زیاد به موبایل کاربر و داغ شدن بیش از حد باتری آن می‌شود.

به گفته محققان، این بدافزار از طریق کمپین های تبلیغاتی توزیع شده و معمولا در غالب یک برنامه آنتی ویروس یا مستهجن معرفی می شود. محققان می گویند فعالیت بدافزار Loapi به حدی زیاد است که تمام ظرفیت رم و پردازنده را اشغال کرده و با داغ شدن بیش از حد باتری گوشی موجب انفجار آن می‌شود. Loapi از باگ های امنیتی برا دسترسی به گوشی استفاده نمی‌کند و فقط زمانی که کاربر به سایت های آلوده مراجعه می‎‌کند ممکن است درخواست نصب برنامه مستهجن یا آنتی ویروس روی گوشی را بدهد. اگر کابران اشتباها این پیام را تایید کنند، در هنگام نصب برنامه از آنها می‌خواهد تا تنظیمات امنیتی گوشی را تغییر دهد؛ با انجام این کار بدافزار Loapi دسترسی لازم برای سرقت اطلاعات و فعالیت بر روی گوشی را پیدا می‌کند.

بعد از نصب، این بدافزار اقدام به ارسال حجم زیادی از پیام های ناخواسته به دیگر کاربران می‌کند. Loapi آگهی های تبلیغاتی زیادی را بر روی گوشی نمایش داده و از گوشی برای حملات دی داس (DDoS) استفاده می کند. استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نیز، از دیگر فعالیت های مخرب این بدافزار اندرویدی است.

همانطور که اشاره شد، فشار بسیار زیادی که Loapi برای انجام این کارها به گوشی وارد می کند در مواردی ممکن است منجر به داغ شده بیش از حد باتری گوشی و انفجار آن شود؛ پس کاربران گوشی های هوشمند باید از نصب برنامه ای مشکوک و ناشناخته روی تلفن همراه خود، خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها