این روزها تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار به اندازه‌ای است که اگر از گوشی هوشمند خود انتظار انجام کارهای خارق‌العاده نداشته باشید، لازم نیست برای داشتنش مبلغ زیادی هزینه کنید و با حداکثر ۵۰۰ هزار تومان هم می‌توانید یک اسمارتفون خریداری کنید که پاسخگوی انتظارات معمول شما باشد.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۶۲
بهترین گوشی‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان موجود در بازار + عکس و قیمت (پاییز 96)

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، البته از قدیم گفته‌اند هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید، اما امروز می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا با پولی که می‌دهید، آش بیشتری بخورید! یادآوری چند نکته هم لازم است:
قیمت گوشی‌ها بر اساس حدود قیمت میانگین بازار مشخص شده، پس امکان این که گوشی‌ معرفی شده را به قیمت بالاتر یا پایین‌تر هم پیدا کنید، خیلی زیاد است.
به تاریخ این نوشته دقت کنید؛ حتما می‌دانید که گوشی‌هایی که امروز می‌توانید با ۵۰۰ هزار تومان بخرید بسیار بهتر از گوشی‌های با همین قیمت در تاریخ مشابه سال پیش هستند و به همین ترتیب، در آینده هم گوشی‌های پیشنهادی در این محدوده قیمتی، متفاوت خواهند بود.
اسمارت‌فون‌هایی را پیشنهاد کرده‌ایم که در بازار به آسانی پیدا می‌شوند؛ همچنین از برندهای شناخته شده و معتبر هستند و گوشی‌هایی که با همین محدوده قیمت، مشخصات بسیار خوبی (البته روی کاغذ) دارند اما برند معتبری ندارند در لیست پیشنهادی ما قرار نگرفته‌اند.

در ادامه با کلیک جام‌جم همراه باشید:

سونی اکسپریا E5

سونی از محبوب‌ترین برندهای تکنولوژی به شمار می‌رود و در کشور ما نیز طرفداران بی‌شماری دارد؛ شما هم اگر از دوست‌داران این کمپانی باشید می‌دانید که سری E از اکسپریاهای ارزان‌قیمت و پایین‌رده تشکیل شده است. جدیدترین گوشی هوشمند این سری Xperia E5 است که نسبت به نسخه‌های پیشین با بهبودهایی در ظاهر و عملکرد به بازار عرضه شده است. این گوشی ۲ سیم‌کارته به یک صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح اچ‌دی و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است و از شبکه 4G هم پشتیبانی می‌کند.

حدود قیمت: ۴۹۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

قابلیت استفاده از دو سیم کارت و پشتیبانی از شبکه نسل چهارم
سخت افزار مناسب نسبت به قیمت
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی خوب با امکانات نرم‌افزاری خاص اکسپریا
اندروید ۶ و امکان آپدیت به اندروید ۷

چرا نخریم؟

عدم پشتیبانی از USB OTG

هواوی Y5 2017

هواوی با محصولات باکیفیت و ارزشمند در تمامی محدوده‌های قیمتی حضور موثری دارد و در میان دستگاه‌هایی که با برند اصلی این کمپانی وارد بازار می‌شوند، اسمارت‌فون‌های سری Y قیمت پایین‌تری از سایر رده‌ها دارند. امسال هم تعدادی از گوشی‌های این سری با پسوند 2017 معرفی شدند که نسبت به نسل‌های پیشین خود از مزایایی مانند سخت‌افزار قوی‌تر و نرم‌افزار به ‌روز برخوردارند.

Y5 2017 یک اسمارت فون ۲ سیم‌کارته زیبا و با صفحه نمایش ۵ اینچی اچ‌دی از نوع IPS LCD است که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و با بهره‌گیری از چیپست ۴ هسته‌ای مدیاتک MT6737T با فرکانس ۱/۴ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از قدرت پردازشی مناسبی (با توجه به قیمت) برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی با وجود رزولوشن نسبتا پایین ۸ مگاپیکسلی‌اش با توجه به گشودگی دیافراگم f/2.0، فوکوس اتوماتیک و فلاش LED دوگانه کیفیت قابل قبولی دارد و یک نمونه ۵ مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر سلفی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین مزیت Y5 2017 و به طور کلی اسمارت‌فون‌های رده پایین هواوی نسبت به محصولات هم قیمت سایر برندها، حذف نشدن LED نوتیفیکیشن و سنسورهایی مانند تنظیم اتوماتیک نورمحیط، قطب نما و سنسور مجاورت است که ارزش خرید را بالا می‌برد.

حدود قیمت: ۴۵۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

طراحی و جنس بدنه خوب
سخت‌افزار مناسب همراه با ۲ گیگابایت رم
نمایشگر IPS با رزولوشن HD
پشتیبانی از شبکه ارتباطی ۴G
باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپری

چرا نخریم؟

کیفیت نسبتا پایین دوربین اصلی
عدم پشتیبانی از USB OTG


نوکیا 3

HMD Global که هم اکنون مالکیت برند نوکیا را در اختیار دارد، در ابتدای فعالیت خود با چند گوشی هوشمند میان‌رده تلاش می‌کند نام بزرگ نوکیا را دوباره زنده کند؛ با این حال برند نوکیا برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان خرید یک گوشی را توجیه می‌کند و خاطره اسمارت‌فون‌های محبوب و بی‌رقیب سری N از یادها نرفته است! در حال حاضر چند دستگاه اندرویدی نوکیا در بازار کشور ما به فروش می‌رسند و نوکیا ۳ ارزان‌ترین گوشی هوشمند این برند است. مهم‌ترین نکته در این اسمارت‌فون کیفیت ساخت عالی و فراتر از انتظار در رده قیمتی آن است اما مطابق انتظار به سخت‌افزاری میان رده شامل چیپست Mediatek MT6737 با سرعت ۱/۴ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. ۲ دوربین ۸ مگاپیکسلی با امکانات یکسان هم به منظور ثبت تصاویر و ویدیو برای این هندست در دسترس است. بررسی نوکیا ۳ را از این لینک بخوانید.

حدود قیمت: ۴۹۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

پشتیبانی از شبکه ارتباطی ۴G
سخت افزار مناسب نسبت به قیمت
پشتیبانی از USB OTG
طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس اتوماتیک
سیستم‌ عامل اندروید ۷ نوقا
پشتیبانی از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه خارجی
مجهز به NFC

چرا نخریم؟

رزولوشن ۸ مگاپیکسل برای دوربین اصلی

موتورولا Moto C Plus

موتورولا یکی از برندهای پرآوازه و قدیمی تکنولوژی و یکی از نام‌های خاطره‌انگیز در سال‌های اول ورود موبایل به ایران است. نام موتورولا در آن زمان یادآور پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های موبایل بود و هنوز خاطره مدل‌هایی مانند V3 Razor ،MOTORIZR Z8 و Aura از یاد موبایل‌داران آن روزها نرفته است؛ با این حال این برند نامدار آمریکایی به سرنوشتی مشابه آلکاتل و نوکیا دچار شد و پس از فراز و نشیب‌های فراوان در اختیار کمپانی چینی لنوو قرار گرفت. Moto C Plus یکی از ارزان‌ترین‌ محصولات سال ۲۰۱۷ کمپانی لنوو به شمار می‌رود که تحت برند Moto روانه بازار شده و با توجه به محدوده قیمتش مشخصات خوبی دارد. صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع TFT با وضوح HD، چیپست Mediatek MT6737 با پردازنده ۴ هسته‌ای و فرکانس ۱/۳ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۲ گیگابایت حافظه رم، دوربین‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی و مهمتر ازهمه یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، ویژگی‌های مناسبی برای یک گوشی پایین رده ارزان قیمت محسوب می‌شوند و ارزش خرید آن را بالا می‌برند.

حدود قیمت: ۴۳۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

طراحی زیبا
صفحه نمایش خوب
باتری قدرتمنمد ۴۰۰۰ میلی‌آمپری
فلش برای دوربین سلفی
سیستم عامل اندروید ۷ نوقا
پشتیبانی از شبکه 4G

چرا نخریم؟

صفحه نمایش TFT
نداشتن سنسور نورمحیط
نداشتن سنسور مجاورت
دوربین‌های معمولی

سامسونگ گلکسی J1 2016

گلکسی J1 2016 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که نسبت به قیمتش از مشخصات قابل قبولی برخوردار است، این گوشی از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و با داشتن مشخصاتی از قبیل صفحه نمایش AMOLED با قطر ۴/۵ اینچ و رزولوشن ۲۰۷ پیکسل بر هر اینچ، چیپست ۴ هسته‌ای Exynos 3475 با فرکانس ۱/۳ گیگاهرتز، ۱ گیگابایت حافظه رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های اصلی و سلفی ۵ و ۲ مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید ۵، هرچند خیلی خوب به نظر نمی‌رسد اما برای کسانی که می‌خواهند با کمترین هزینه ممکن یک گوشی هوشمند با برند سامسونگ داشته باشند و انتظار بالایی از آن ندارند، مناسب خواهد بود.

حدود قیمت: ۴۵۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

طراحی خوب
صفحه نمایش از نوع Super Amoled
باتری با شارژدهی مناسب
قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت و شبکه ۴G
پشتیبانی از USB OTG

چرا نخریم؟

نداشتن نور پس زمینه برای دکمه‌های کنترلی
نداشتن سنسور نور محیط
حافظه داخلی کم

شیائومی Redmi 4a

نحوه عرضه و خدمات گوشی‌های شیائومی خرید آنها را با تردیدهایی مواجه می‌کند اما در هر صورت شکی وجود ندارد که محصولات این برند نسبت به قیمت پرداختی از ارزش بالایی برخوردارند. Redmi 4a یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ۲ سیم‌کارته شیائومی است که به صورت کامل از پلاستیک ساخته شده و در عین حال طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوبی دارد. صفحه نمایش ۵ اینچی Redmi 4a از نوع IPS با رزولوشن اچ‌دی و تراکم خوب ۲۹۴ پیکسل بر اینچ، ۷۰/۲ درصد از سطح جلوی آن را می‌پوشاند و کیفیت بسیار خوبی دارد، اما شیشه محافظی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین اولین کار لازم پس از خرید این گوشی، نصب یک برچسب محافظ شیشه‌ای یا پلاستیکی است!

سخت افزار این گوشی ارزان قیمت، شامل چیپست ۴ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۲۵ با سرعت ۱/۴ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود که برای این محدوده قیمتی کافی به نظر می‌رسد؛ همچنین دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن از کیفیت خوبی(بخصوص در نور کافی) برخوردار بوده و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی هم برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. سیستم عامل این دستگاه را اندروید مارشملو نسخه6.0.1 تشکیل داده و نسخه هشتم MIUI روی آن اجرا می‌شود که با توجه به روال معمول شیائومی، دریافت آپدیت‌های بعدی هم دور از انتظار نیست. همچنین Redmi 4a به فرستنده مادون قرمز مجهز شده که در این رنج قیمتی و حتی قیمت‌های بالاتر هم بی‌رقیب است.

حدود قیمت: ۴۵۰.۰۰۰ تومان
چرا بخریم؟

صفحه نمایش با کیفیت
طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
سخت‌افزار قابل قبول
پشتیبانی از 4G
پشتیبانی از قابلیت OTG
فرستنده مادون قرمز

چرا نخریم؟

کیفیت و قدرت نسبتا پایین اسپیکر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها