ضرورت گنجاندن «رفتارهای مدیریت پسابحران» در دروس دانشگاه‌ها

آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران از مقطع دانشگاه دیر است

ردیابی و نجات قربانیان در آتش سوزی های مهیب اغلب عملیات بسیار دشوار و پرچالش است، اما استفاده از پهپادها می تواند راهکار خوبی برای این ماموریت ها باشد.
کد خبر: ۹۹۳۰۳۰
نجات قربانیان آتش سوزی،کاربرد جدید پهپادها

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ایرنا ، در آتش سوزی های مهیب ستون های دود مانع دید می شود و اهداف مورد نظر در ورای این ستون ها پنهان می مانند؛ همچنین شعله های خروشان آتش و غلظت بالای دی اکسید کربن حاصل از آن، زنده ماندن قربانیان آتش را برای مدت طولانی دشوار می سازد.
بنابراین، عملیات نجات افراد گرفتار در آتش اغلب به یک تراژدی منتج می شود، زیرا آتش نشان ها نمی توانند با سرعتی که لازم است، افراد را بیابند و نجات دهند.
با این حال، نیروهای آتش نشان در منطقه 'گریتر منچستر' در انگلیس در یک تجربه جدید و موفق، برای جستجو و نجات قربانیان آتش سوزی از پهپادی مجهز به دوربین مادون قرمز استفاده کردند.
برنامه استفاده از پهپاد به این صورت است که یک اپراتور مستقر روی زمین با تنظیم دوربین پهپاد، علائم حرارتی خاص آن را تجزیه و تحلیل می کند و اطلاعاتی را به دست می آورد که برای ردیابی و نجات افراد گرفتار شده در دام آتش بسیار ارزشمند است.
از دیگر ویژگی های تصویربرداری مادون قرمز توسط پهپادها این است که از آن می توان برای کشف منبع آتش از طریق رصد علائمی استفاده کرد که به گرمای خاص منبع آتش در منطقه آسیب دیده مربوط می شود.
همین ویژگی به کنترل جهت گسترش آتش و حتی مهار آن کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها