اپل پس از تاخیری تقریباً دو ماهه، عرضه نسل جدید هدفون های بی سیم خود موسوم به ایرپاد را آغاز کرد؛ محصولی که به دنبال حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون از گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس تولید شده و با قیمت 160 دلار در بازار به فروش می رود. حال جدای از هرگونه اظهارنظر در خصوص درستی و یا نادرستی تصمیم اپل برای برداشتن ورودی هدفون، امروز قصد داریم تا به ویژگی های این محصول جدید که انتظاری چند ماهه را برای میلیون ها کاربر اپل به دنبال داشته است، اشاره کنیم.
کد خبر: ۹۸۷۸۲۱
با 7 ویژگی هدفون بی‌سیم ایرپاد اپل آشنا شوید

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، از آن جایی که این هدفون با قیمت نسبتاً بالای 160 دلار در بازار به فروش می رود، انتظارات از آن بالاست و به زعم کاربران، نه تنها نباید هیچ اختلالی در ارتباط این هدفون با گوشی بوجود بیاید، بلکه می بایست کیفیت صدایی به مراتب بهتر از نمونه های قبلی را برای کاربران به ارمغان آورد.

1. برقراری ارتباط با دستگاه های ساخت اپل و یا سایر برندها

یکی از ویژگی های بارز ایرپادهای اپل، برقراری ارتباط یکنواخت و بی دردسر با دستگاه هاست. به محض بیرون آوردن ایرپاد از جعبه، فرآیند اولیه جفت شدن با دستگاه آغاز شده و بلافاصله یک پنجره pop-up بر روی گوشی آیفون و یا هر دستگاه دیگر مجهز به iOS 10 و بالاتر به نمایش در می آید که در آن وضعیت باتری ایرپاد مشاهده می شود. این ارتباط از طریق بلوتوث برقرار می شود و بر خلاف بسیاری از هدفون های بی سیم موجود در بازار، به ندرت قطع و وصل می شود. البته امکان جفت کردن ایرپاد با دستگاه غیر اپلی نیز وجود دارد، اما این فرآیند کمی پیچیده تر است و ممکن است ارتباط یکنواخت و سریعی را به دنبال نداشته باشد.

2. مجهز بودن به تراشه W1 اپل

راز نهفته در پس ارتباط پایدار و سریع بلوتوثی ایرپاد در تراشه ای تحت عنوان W1 نهفته است که قادر است به لطف معماری پیشرفته خود، ارتباطی بادوام و مطمئن را در کنار اجرای بی وقفه و هوشمند موزیک برای کاربر به ارمغان آورد. این چیپ به صورت هوشمند، ارتباط ایرپاد با تمامی دستگاه های متصل به آن را کنترل می کند و این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا این ارتباط را در هر زمان که بخواهد، به عنوان مثال از آیفون به اپل واچ تغییر دهد.

3. برقراری ارتباط با دستیار دیجیتالی سیری

کاربران می توانند به راحتی و تنها با دابل تپ کردن بر روی پوشش بیرونی ایردپاد، با دستیار مجازی اپل موسوم به سیری ارتباط برقرار کرده و هر گونه سوال مد نظر خود را از آن بپرسند. البته کاربران می توانند در صورت نیاز، عملکرد دابل تپ را بسته به سلیقه و نیاز خود تغییر داده و آن را به پخش و یا توقف موسیقی در حال پخش تبدیل کنند. متاسفانه تنها میانبر تعبیه شده برای ایرپاد همین دابل تپ است.

4. تشخیص هوشمند قرارگیری در گوش

اپل داخل هر کدام از این ایرپادها، سنسورهای مادون قرمزی را تعبیه کرده است که با استفاده از آن، دستگاه می تواند زمان قرار گرفتن در گوش را تشخیص دهد. با استفاده از این اطلاعات، ایرپاد تنها زمانی شروع به پخش موزیک خواهد کرد که هدفون درون گوش شما جای گرفته باشد و هر زمان که هدفون از گوش خارج شد، موزیک به صورت خودکار متوقف خواهد شد.

5. قابلیت تشخیص صدا

زمانی که کاربر از طریق ایرپاد در حال صحبت کردن است، سیستم به کار رفته در این دستگاه قادر است مانع از رسیدن هرگونه صدای مزاحم بیرونی به گوش فرد شود و بدین ترتیب، نویز محیط مزاحمت کمتری را در حین صحبت کردن برای کاربر به وجود خواهد آورد. همچنین، ایرپاد به میکروفون های منحصر به فردی مجهز است که قادرند با فیلتر کردن نویزهای محیط، صدای کاربر را از صداهای محیط جدا کنند.

6. برخورداری از باتری قدرتمند

به گفته اپل، می توان با یک بار شارژ ایرپاد حدود 5 ساعت با آن موسیقی گوش داد و قاب شارژ این دستگاه نیز طول عمر باتری بیش از 24 ساعت را برای آن به ارمغان خواهد داشت. این مدت زمان نگهداری شارژ برای دستگاه بی سیمی که به چنین ویژگی هایی مجهز است، یک امتیاز بالا محسوب می شود و این یعنی کاربر با یک بار شارژ می تواند تقریباً تا یک هفته از ایرپاد استفاده کند. این در حالی است که نمونه های مشابه موجود در بازار همانند هدفون های IconX سامسونگ، از طول عمر باتری 2 ساعته برخوردارند و کاربر می بایست در هر روز، هدفون مذکور را شارژ کند.

7. آیا 160 دلار قیمت زیادی است؟

بله، 160 دلار برای یک جفت ایرباد قیمت زیادی است، مخصوصاً زمانی که می شنویم برخی ویژگی های این محصول با ویژگی های ایرپادهای 25 دلاری اپل یکسان است. اما اگر نگاهی به ایرپادهای وایرلس موجود در بازار بیاندازید، در خصوص قیمت این محصول، تجدید نظر خواهید کرد چرا که به عنوان مثال، نزدیک‌ترین رقیب ایرپاد اپل، هدفون بی سیم IconX نام دارد که با قیمت 250 دلار عرضه شد و با تخفیفی که اخیراً بر روی آن اعمال شد، قیمتش به 160 دلار رسیده است. یا هدفون های وایرلس +VevreOnes و EliteSport کمپانی جبرا که به ترتیب با قیمت های 200 و 250 دلار به فروش می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها