نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی لاس وگاس که بیشتر هم با نام CES شناخته می شود همه ساله اوایل ماه ژانویه میزبان بازیگران مختلف فعال در این صنعت از سرتاسر دنیاست.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۱
در CES امسال منتظر چه باشیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گیزمودو، باز می‌آید بوی بهار و نوبت به نمایشگاه CES رسیده است، نمایشگاهی که شرکت‌های ریز و درشت فناوری دنیا آخرین دستاوردهایشان را در آن به رخ جهانیان می‌کشند. در واقع می‌توان نمایشگاه سی.ای.اس را ویترین فناوری‌های سال جدید میلادی برشمرد که هر سال در ابتدای ماه ژانویه برگزار می‌شود. اما در این مطلب مختصر قصد داریم تیتروار و از نگاه کلیک مهمترین محصولات و فناوری‌های امسال را مرور کنیم و ببینیم بیشتر باید منتظر چه فناوری‌های در سی.ای.اس امسال باشیم.

تلویزیون‌ها خوش‌ساخت‌تر و ارزان‌تر می‌شوند

هر سال تلویزیون‌ها موج گسترده‌ای را در این نمایشگاه ایجاد می‌کنند. امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و شرکت‌هایی نظیر ال.جی، سامسونگ، سونی و پاناسونیک قاعدتا نمایشگرهای بزرگ با کیفیت 4K را معرفی خواهند کرد. همچنین شرکت‌های چینی مانند TCL، Hisense و LeEco نیز حضور چشمگیری خواهند داشت.

رایانه‌های پوشیدنی

امسال دو فناوری VR (واقعیت مجازی) و AR (واقعیت افزوده) دو تکنولوژی داغ در نمایشگاه سی.ای.اس خواهند بود. انتظار می‌رود بیشتر از هدست واقعیت افزوده Vive شرکت اچ.تی.سی بشنویم و خبردار شویم. همچنین به احتمال زیاد پروژه Alloy اینتل نیز امسال خبرهای زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

کنترل زندگی‌مان توسط دستیارهای دیجیتالی

امسال سال موفقی برای هوش مصنوعی و دستیارهای دیجیتال بود، همچون گوگل هوم و آمازون اکو دات. انتظار می‌رود فناوری‌های وابسته بیشتری در مورد محصول الکسا آمازون در سی.ای.اس امسال ببینیم.

خودروهای خودران و الکتریکی

امسال غول‌های فناوری دنیا همچون گوگل، تسلا و اوبر تلاش‌های زیادی را در راستای خودروهای الکتریکی و خودران اجام دادند. انتظار می‌رود در نمایشگاه امسال شرکت‌هایی نظیر تویوتا نیز محصولات مفهومی خود را به نمایش بگذارند و شاهد جولان این دست خودروها باشیم.

هدفون‌های بدون سیم

همانطور که می‌دانید اپل با معرفی آیفون 7 جک 3.5 میلیمتری هدفون را حذف کرد و هدفون‌های Airpod را معرفی نمود. به این ترتیب انتظار می‌رود دیگر سازنده‌های تلفن همراه نیز هدفون‌هایی بی‌سیم در سی.ای.اس امسال رونمایی کنند و به نمایش بگذارند.

دانگل‌ها و آداپتورها

هم اکنون ما در مرحله گذار عصر رایانه به سر می‌بریم. بسیاری از رابط‌ها و درگاه‌های سنتی همچون آداپتورهای DC، یو.اس.بی نسخه 3.0، میکرو یواس‌بی و جک هدفون از گجت‌های جدید در حال حذف شدن است. در عوض این پورت‌ها، درگاه‌های جدیدی همچون یو.اس.بی نوع C و پورت لایتنینگ آمده است. در حالی که این تغییر در حال انجام است استفاده از لوازم جانبی دشوار و اذیت‌کننده می‌شود، زیرا برای هر چیز باید از یک آداپتور یا مبدل استفاده کرد. بنابراین اگر یک لپ‌تاپ جدید بخرید باید یک آداپتور مخصوص خواندن کارت حافظه و حافظه‌های فلش قدیمی نیز تهیه کنید. اگر بخواهید که یک مانیتور به لپ‌تاپ‌تان وصل کنید که داستان تراژیکی اتفاق می‌افتد.

در نمایشگاه سی.ای.اس امسال یکی از مواردی که ممکن است توجه زیادی به آن نشود همین آداپتورهای مبدل پورت‌ها و درگاه‌ها و دانگل‌هایی هستند که مانند پلی میان تکنولوژی قدیم و جدیدمان خواهند بود.

در هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاق‌هایی در CES امسال رخ خواهد داد و نگاه‌ها بیش از همه به کدام سمت خیره خواهد گشت.

مترجم: رامین فتوت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها