با این همه کنسول بازی و عناوین بازی‌های (گیم) کلاسیک که از گذشته در محیط وب و بازار هست،‌ دستگاه رترو انجین سیگما (RetroEngine Sigma) که ادعا شده با استفاده از ایمولیتور (emulator) بازی‌های 28 دستگاه مختلف بازی کلاسیک را اجرا می‌کند. بین کنسول‌های بازی دیگر یکی از بهترین گزینه‌ها برای این‌گونه بازی‌ها است.
کد خبر: ۹۷۶۲۱۱
کنسول بازی کوچکی که بازی‌های کلاسیک 28 دستگاه را اجرا می‌کند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گیزمودو،‌ بازیخورهای (گیمرها) طرفدار گیم‌‌های نوستالژیک سال‌ها است که با دانلود روم (ROM) بازی‌های کلاسیک و با استفاده از ایمولیتور‌های نرم‌افزاری مخصوصشان، این گیم‌ها را روی رایانه اجرا و بازی می‌کنند. اما نصب و پیکربندی (کانفیگوریشن) نرم‌افزارهای لازم برای اجرای صحیح این بازی‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و برای کاربران و بازیخورهای تازه‌کاری که با مشخصه‌های حرفه‌ای مانند بی عیب بودن نرخ قاب تصویر (فریم ریت) و گرافیک‌هایی با پیکسل‌های کامل آشنایی ندارند، حتی امری محال باشد.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که کنسول رترو انجین سیگما بتواند فرایند اجرای بازی‌های کلاسیک را به‌صورتی فوق‌العاده آسان کند. از آنجایی که این کنسول بازی کوچک که درگاه های اتصال متعدد یو اس بی (USB) جهت متصل ساختن دسته‌های کنترل بازی و ادپتر تبدیل (تطبیق دهنده) بلوتوث دارد، اما روی خودش صفحه کلید (کیبورد) ندارد. کاربران به‌جای استفاده از کیبورد مجبورند ، با استفاده از یک اپلیکیشن (برنامک) روی تلفن همراه هوشمند یا تبلتشان با استفاده از اتصال وای-فای انتخاب کنند که چه نرم‌افزاری را باید نصب کنند.

این کنسول بازی کلاسیک جدید که اندازه کف دست است حالا رقیب کنسول کلاسیک نس (Nes) شرکت نینتندو شده است که حالا در اروپا و آمریکا دوباره حسابی طرفدار پیدا کرده و نگارش جدیدش که نینتندو دوباره تولید کرده در این کشورها مثل قند به فروش می‌رسد. شرکت سیگما قول می‌دهد که دستگاهش از نظر قابلیت‌ها و کارایی کنسول نس نینتندو را خاکستر می‌کند. کاربران حتی می‌توانند از این کنسول بازی به‌عنوان یک دستگاه مدیا سنتر 4K نیز استفاده کنند. توانایی دستگاه بازی رترو انجین سیگما در اجرای همه نوع بازی از گیم بوی گرفته تا دریم‌کست یا بازی‌های نینتندو 64 موجب شده تا ارزشش را داشته باشد که کاربران از آن حمایت کنند.

اولین پارت از دستگاه‌های رترو انجین سیگما به‌صورت پیش‌فروش که شامل یک کارت حافظه 16 گیگابایتی میکرو اس دی برای ذخیره کردن بازی‌ها و محتوای رسانه‌ای و حتی یک دسته بازی یو اس و 15 عنوان گیم نیز هست، با قیمت هر کنسول 50 دلاربه فروش می‌رسد.

یکی از مشکلات این کنسول بازی این است که به‌نظر نمی‌رسد شرکت سیگما بتواند پیش از نیمه اول سال 2017 اولین سری تولیدات خود را به‌دست مصرف‌کنندگان برساند. این کنسول بازی نصب و پیکربندی ایمولیتورهای 28 دستگاه بازی را برای شما بی‌نهایت آسان می‌کند اما تهیه بازی‌های کلاسیک مختلف برای این کنسول به عهده خود شما است و خودتان باید انها را در محیط وب یافته و از طریق اینترنت دانلودشان کنید.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
United Kingdom
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
كار جالب وشایسته ای بود ولی بازیگران اینده بازی3بعدی هلوگرافیك را خواهان هستند دیگه بازی های كه برای تماشای انها باید عینك سه بعدی زد خسته شدن ودنبال یك چیز جدیدن. با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها