شایعات حکایت از این دارد که شرکت اپل با همکاری شرکت ال جی (LG) مشغول کار بر روی طرح یک دوربین سه بعدی با لنز دوبل (3D dual-lens camera) برای آیفون 8 هستند.
کد خبر: ۹۷۵۸۴۷
آیفون 8 دوربین 3 بعدی جفت 2 لنز دارد + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ولیو واک، گوشی آیفون بعدی شرکت اپل، آیفون هشت (iPhone 8) است هنوز رونمایی نشده تیتر و سر خط خبرها و شایعات دنیای موبایل‌ها را به خود اختصاص داده است. آخرین این شایعات حکایت از این دارد که شرکت اپل با همکاری شرکت ال جی (LG) مشغول کار بر روی طرح یک دوربین سه بعدی با لنز دوبل (3D dual-lens camera) هستند. گفته می شود که اپل بر روی واقیعیت افزوده AR تمرکز کرده است. این شایعه آخری خیلی به واقعیت نزدیک است، چون احتمال این‌که اپل قابلیت AR را در گوشی های موبایل تولیدی آینده‌اش به‌کار ببرد، خیلی زیاد است.

سایت اکونومیک دیلی کره ادعا کرده است که شرکت اپل در حال تحقیق و آزمایش بر روی دوربین 3 بعدی جفت لنز ال جی برای تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون) آیفون 8 است. یک منبع دیگر ادعا کرده است که اپل و ال جی با همکاری هم مشغول تلاش برای ساخت مقر مخصوص دوربینی برای اسمارت فون‌ها هستند تا بتواند عکاسی 3 بعدی را در گوشی‌های آیفون کاربردی سازد. بر اساس این گزارش این مقر مخصوص برای تعبیه دوربین اینوتک (Innotek) دو لنز ال جی به‌کار خواهد رفت که از قرار معلوم در محصولات جدید اپل که تولید آنها در نیمه دوم سال آینده شروع خواهد شد، به‌کار خواهند رفت.

این منبع به اکونومیک دیلی کره گفته است که شرکت اپل در حال مطالعه است که چگونه می‌تواند فناوری دوربین 3 بعدی خود را با دوربین مخصوص اسمارت‌فون اینوتک ال جی وفق داده و تلفیق کند. از آنجایی که دوربین اینوتک ال جی دوربین 3 بعدی و فناوری مخصوص خودش را دارد، تلاش جهت ترکیب این 2 فناوری احتمالا تا سال آینده طول می‌کشد تا ثمر دهد.

اپل شرکت نوپای استارت آپ LinX را مسئول انجام کارهای تطبیق 2 فناوری دوربین 3 بعدی اپل و ال جی قرار داده است.

آیفون بزرگ و جدید اپل با دوربین بهتری هم می‌آید

از زمان به بازار آمدن آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در سال 2014، شرکت اپل گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگتر خود را با افزودن قابلیت‌هایی ممتاز از خویشاوندان 4.7 اینچی آنها متمایز ساخته است. برای مثال دوربین آیفون 6 پلاس دارای قابلیتی به نام او آی اس (optical image stabilization) یا تثبیت نوری تصویر است که آیفون 6 وآیفون 6 اس از آن بی بهره هستند.

هنگامی که اپل امسال آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را راهی بازار کرد، سرانجام قابلیت OIS را به آیفون 7 نگارش 4.7 اینچی نیز اضافه کرد. به هر حال اپل کماکان از رسم استفاده از مدل‌های پلاس (Plus) آیفون، جهت متمایز ساختن بهترین و جدید‌ترین مدل های آیفون استفاده می‌کند. آیفون 7 پلاس مجهز به یک دوربین جفت لنز است که قابلیت‌های بهینه سازی شده عکاسی مانند افکت بلور را ارائه می‌دهد.

شایعات از این حکایت دارند که خط تولید ایفون 8 شامل 3 مدل خواهد بود. یک مدل 4.7 اینچی ، یک مدل 5.5 اینچی و مدل دیگری با صفحه نمایش5.2 اینچی. انتظار می‌رود که آیفون‌های 2017 اولین مدل‌های آیفون باشند که قابلیت شارژ بی‌سیم (wireless charging) را مورد پشتیبانی قرار می‌دهند. همچنین گوشی آیفون 8 احتمالا بدنه تمام شیشه‌ای با یک صفحه نمایش گوشه به گوشه (edge-to-edge) نوع OLED خواهد داشت.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها