شرکت اپل در نظر دارد که تجربه جالبی از نقشه‌ها را بهتر از نقشه‌های گوگل را به کاربران ارائه دهد.
کد خبر: ۹۷۵۷۷۲
ارتش پهپاد‌های اپل در نبرد با نقشه‌های گوگل + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از گیک، مدت‌ها از داستان راهنمایی گرفتن مردم از نقشه‌های اپل (Apple Maps) در وسط ناکجا آبادها می‌گذرد. اما هنوز این گوگل (Google Maps) است که در میدان بازی نقشه‌ها یکه تاز است. اما با این‌حال شرکت اپل هم نا امید نشده و برای رسیدن به هدفش به استفاده از پهپادها (drone) متوسل شده است.

ماه سپتامبر گذشته، اپل مسابقه‌ای را برای رونق دادن استفاده از پهپاد‌های تجاری برگزار کرد و ماه مارس همین امسال بود که سازمان FAA آمریکا قانونی بودن استفاده از این پهپاد‌ها را تصویب کرد. اما استفاده از پهپاد‌های تجاری هم قوانین و باید‌ها و نباید های خاص خودش را دارند. پهپادها باید توسط افراد متخصصی پرواز داده شوند و همیشه باید در خط دید پرواز دهنده باقی مانده و از آن دور نشوند. ساعات پرواز آنها فقط محدود به ساعات روشنایی روز است و پهپاد‌ها نباید بالای سر مردم و از روی ساختمان‌ها پرواز کنند.

رعایت کردن این مقررات خیلی سخت به‌نظر می رسد، اما شاید اپل در این زمینه مقداری از دیگران عقب مانده باشد و هنوز درست نمی‌داند چگونه باید پهپادها را درست به خدمت گرفته و از آنها استفاده کند. بلومبرگ خبر می‌دهد که روند پیشبرد برنامه نقشه اپل مثل این است که بخواهی کارها را روی یک لبه باریک یک پرتگاه پیش ببرد. باید همه اسامی و نشانه های خیابان‌ها را بیازماید و ساختمان‌ها را به‌صورتی صحیح و دقیق شناسایی کند.

حتی تصورش هم مشکل است که چگونه اپل ارتشی از پهپادها را در اطراف شهرها پرواز داد تا از همه راه‌ها و تاسیسات عمومی تصویر‌برداری کنند. در حقیقت این کار با برنامه نقشه‌برداری سه بعدی (3D mapping) که در سال 2012 با استفاده از یک وسیله در سطح گجت‌های نظامی که روی هواپیما کار گذاشته شده بود انجام‌ گرفت، هیچ فرقی ندارد. البته برنامه نقشه‌برداری سه بعدی هم در ابتدا برنامه‌ای غیر عادی به نظر می‌آمد.

به هر حال هدف نهایی شرکت اپل این است که تجربه جالبی از نقشه‌ها یعنی بهتر از آنچه که شرکت گوگل در برنامه نقشه‌های گوگل انجام داده بود را به کاربران ارائه دهد. البته گوگل شروع بسیار عظیمی داشت اما جیب‌های گشاد و طمعکاری سیری ناپذیر اپل و اراده‌اش برای دست‌یابی به برتری در زمینه نقشه‌ها و کمک به این که استفاده از آنها را بین کاربران جا بیاندازد، همه باعث شده‌اند که این شرکت 3 سال گذشته را صرف این کار کند. اپل در طی این مدت در این رابطه نوآوری‌هایی مانند WifiSlam ، موقعیت‌یابی Locationary ، HopStop ، Embark ، پهن نقشه (Broadmap) ، جهت‌یابی دارای ارتباط منطقی (Cohernet Navagation) و Mapsence را نیز ابداع و به کاربران معرفی کرده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها