شرکت اپل (Apple) یکی از شرکت‌هایی است که ترامپ خیلی اصرار دارد تولیداتشان را به داخل آمریکا منتقل کنند. دونالد ترامپ قبلا عنوان کرده است که می‌خواهد تولید آیفون (iPhone) در داخل آمریکا انجام گیرد.
کد خبر: ۹۷۲۰۶۲
مشوق‌های ترامپ برای تولید آیفون در داخل آمریکا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اوبر گیزمو، هیچ جای شکی نیست که دونالد ترامپ می‌خواهد مجددا تولید محصولات آمریکایی را به داخل آمریکا منتقل کند. سال‌ها است که کارخانه‌ها و شرکت‌های آمریکایی ترجیح می‌داده‌اند تا کالاهای خود را در کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا و مخصوصا چین که مزد کارگر و هزینه‌ها ارزان‌تر است تولید کنند تا با کمتر تمام شدن قیمت تمام شده کالا‌ها سود بیشتری به جیب بزنند. شرکت اپل (Apple) یکی از شرکت‌هایی که ترامپ خیلی اصرار دارد تولیداتشان را به داخل آمریکا منتقل کنند. دونالد ترامپ قبلا عنوان کرده است که می‌خواهد تولید آیفون (iPhone) در داخل آمریکا انجام گیرد.

ترامپ در مصاحبه اخیرش با نیویورک تایمز ذکر کرده است که در مکالمه تلفنی که او اخیرا با «تیم کوک» رئیس شرکت اپل انجام داده، از وی خواسته است که تمام تولیداتش را در ازای معافیت‌های مالیاتی به داخل آمریکا منتقل کند. ترامپ به کوک گفته است که میل دارد اپل کارخانه‌ها و تاسیسات متعددی داخل خاک آمریکا بسازد.

اپل در حال حاضر مالک هیچ کارخانه یا تاسیساتی در کشور چین نیست. سال‌ها است که شرکت‌هایی مثل فاکس کان (Foxconn) و پگاترون (Pegatron) طبق سفارش اپل محصولاتش را برایش تولید و مونتاژ می‌کنند.

ترامپ گفته است: « من تلفنی از تیم کوک رئیس اپل دریافت کردم و به او گفتم، تیم تو می‌دانی که یکی از بزرگترین موفقیت‌ها برای من وقتی حاصل می‌شود که شرکت اپل به جای این‌که به ویتنام برود و محصولاتش را در آنجا بسازد، تاسیسات بزرگی برای خودش داخل خاک آمریکا بسازد و یا شاید حتی تعداد زیادی کارخانه بزرگ درداخل کشو تاسیس کند و تو محصولاتت را همین‌جا داخل آمریکا تولید کنی.»

ترامپ به رئیس اپل گفته است: « ما مشوق‌هایی در اختیار تو می‌گذاریم و من فکر می‌کنم تو این کار را انجام خواهی داد. ما قصد داریم تا به شرکت‌های تولید کننده معافیت‌های مالیاتی قابل توجهی بدهیم که این موضوع حتما باعث خوشحالی تو خواهد شد.»

طبق گزارش‌های رسیده اپل در حال حساب و کتاب کردن است تا بفهمد انجام چنین حرکتی که ترامپ می‌خواهد، چقدر برای آنها هزینه برمی‌دارد. کمپا‌نی اپل از شرکت فاکس کان خواسته است گزارشی از هزینه‌های ساخت کارخانه و تاسیسات خط مونتاژ اپل در امریکا را برایشان فراهم کند.

عامل دیگر مؤثر در تصمیم‌گیری اپل می‌تواند تصمیم ترامپ برای وضع کردن 45% مالیات به کالاهایی که از چین وارد می‌شوند، باشد. هر کدام از این تغییرات و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند بر قیمت فروش آیفون در بازار بسیار تاثیرگذار باشد. اما آیا همه اینها برای شرکت اپل کافی است تا تولیداتش را به داخل آمریکا بیاورد؟ آخرین چیزی که ما شنیده‌ایم این است که اپل این موضوع را با یک سری از شرکای خارجیش در میان گذاشته است. اما این که تلاش‌های ترامپ نتیجه خواهد داد یا نه، باید صبر کرد و دید.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها