اگر شما به فضای ذخیره بیشتری نیاز داشته باشید از ابتدا و در موقع خرید باید گزینه مک‌بوک پرو با بیشترین فضای ذخیره داده (هارد) را انتخاب کنید. از سوی اگر هارد SSD مک‌بوک پروی شما صدمه ببیند، شما مجبورید که کل مادر‌برد لپ‌تاپتان را با صرف هزینه‌ای بسیار زیاد تعویض کنید.
کد خبر: ۹۷۰۷۴۸
هارد SSD مک‌بوک پرو‌های 15 اینچی قابلیت ارتقا و جایگزینی ندارد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مک‌بوک رومورز، ماه پیش خبر خوشی رسید که فضای ذخیره داده وضعیت جامد (SSD) لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی 13 اینچی (MacBook Pro) شرکت اپل (Apple) که تاچ بار (نوار لمسی) ندارند قابلیت ارتقا و جایگزینی دارد. اما در مورد نوت‌بوک‌های مک‌بوک پروی 15 اینچی با نوار لمسی قضیه این‌طور نیست. هارد وضعیت جامد مک‌بوک پروهای 15 اینچی بر روی مادر بورد‌شان لحیم شده و قابلیت جایگزینی و ارتقا ندارد.

این به معنای آن است که اگر شما به فضای ذخیره بیشتری نیاز داشته باشید از ابتدا و در موقع خرید باید گزینه مک‌بوک پرو با بیشترین فضای ذخیره داده (هارد) را انتخاب کنید. در غیر این‌صورت تنها راهی که دارید این است که از یک هارد خارجی (اکسترنال) به منظور گسترش فضای ذخیره داده لپ‌تاپ خود استفاده کنید. از سوی دیگر اگر هارد SSD مک‌بوک پروی شما صدمه ببیند، شما مجبورید کل مادر‌برد لپ‌تاپتان را با صرف هزینه‌ای بسیار زیاد تعویض کنید.

با توجه به این‌که خود مک‌بوک پروها بسیار گران‌قیمت هستند، خودتان در نظر بگیرید که اگر بخواهید هارد مک‌پروی خود را ارتقا داده و یا در صورت خرابی فضای ذخیره وضعیت جامد مادر بورد آن را جایگزین کنید، این کار چه هزینه‌ گزافی روی دست شما می‌‌گذارد. البته طبق آزمایش های انجام شده ،مک‌بوک پروهای 15 اینچی 2016 پرسرعت‌ترین هارد‌های وضعیت جامد بازار را دارند اما به چه قیمتی، آیا خریدن یا تعمیر و ارتقای فضای ذخیره داده این نوت‌بوک‌ها ارزش صرف این همه هزینه را دارد؟

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها