با صحبت‌هایی که در باره استفاده از کارت گرافیک مستقل خارجی با مک‌بوک پرو‌ها مطرح شده است، راه حل جدید برای مشکل ضعف گرافیکی مک‌بوک پرو‌ها پیدا شده است.
کد خبر: ۹۶۸۹۲۰
کارت گرافیک خارجی برای مک‌بوک پرو‌های جدید + عکس

به‌ گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دی نکست وب، امسال لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی (MacBook Pro) جدید شرکت اپل با یک طراحی جدید فوق باریک و نوار لمسی (Touch Bar) به بازار آمده‌اند اما مشخصات سخت افزاری امسال آنها برای حرفه‌ای‌ها و بازی‌گرها چنگی به دل نمی‌زند. از فناوری قدیمی پردازنده (CPU) آنها که بگذریم، گرافیک‌های تعبیه شده یا متوسط مستقل آنها هم نوید چارچوب سخت‌افزاری خوبی را نیز نمی‌دهد. مخصوصا اگر شما یک بازیگر دو آتیشه باشید، هرگز به سراغ نوت‌‌بوک‌های مک (Mac) نمی‌روید.

حالا با صحبت‌هایی که از استفاده از کارت گرافیک مستقل خارجی با مک‌بوک پرو‌ها مطرح شده است، راه حل جدید برای مشکل ضعف گرافیکی مک‌بوک پرو‌ها پیدا شده است. امسال به بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی که در سال 2016 به بازار آمده‌اند، یک درگاه اتصال پر سرعت رعد نگارش سه (Thunderbolt 3) نیز اضافه شده است که به صورت محلی گزینه کارت گرافیک خارجی (external GPU) را نیز مورد پشتیبانی قرار می‌دهند.

درگاه اتصال پرسرعت مشابهی نیز بر روی نوت‌بوک‌های مک‌بوک پرو وجود دارد. برای استفاده از گرافیک خارجی شاید شما مجبور شوید یک سیستم عامل ویندوز هم روی مک‌بوکتان نصب کنید. به گزارش برخی سایت‌های بازی یک کاربر حرفه‌ای مک بوک پروی 13 اینچی خود را با یک کارت گرافیکی داکینگ انویدیا Razer Core external GPU dock از طریق نصب ویندوز با استفاده از بوت کمپ (BootCamp) ست کرده و با موفقیت در بازی به‌کار برده است.

البته یک سری اشکالات افت کارایی و گلوگاه‌هایی نیز با استفاده از درگاه تاندربولت (رعد 3) پیش می‌آیند اما این دردسرها در مقابل افزایش کارایی سراسری که نصیب سیستم مک شما می‌شود، ارزش تحمل را دارد.

البته هر بار بخواهید بازی کنید، باید لپ‌تاپ مک خود را با سیستم عامل ویندوز نصب شده بوت کنید که کار چندان آسانی هم نیست. با این حال دانستن این نکته جالب است که اگر بخواهید گیم‌های سنگین را بازی کنید یا این‌که از قدرت پردازش گرافیکی اضافی نرم‌افزار‌های کودا (CUDA) و یا اپلیکیشن‌های قابل انطباق با OpenCL جهت پردازش رندر طولانی‌تر بهره ببرید، این تنها راه است.

هدف اصلی از این کار این است که با به‌کار بردن یک کارت گرافیک GTX 1080 به همراه یک مک‌بوک پرو، این موقعیت را پیدا می‌کنید که سیستم مک‌بوک پروی شما در عین قابل حمل بودن از عهده اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین رایانه‌ای با کارایی بالا به آسانی برآید.

اضافه بر این، از قرار معلوم شرکت اپل آخرین سیستم عامل macOS Beta(10.12.2 Beta 2) خود را برای پشتیبانی از کارت های گرافیک خارجی توسعه داده است.

کاربران امیدوارند سال آینده شرکت اپل امکان پشتیبانی مناسب از کارت‌ها‌ی گرافیک خارجی را به‌صورت محلی از طریق درگاه رعد 3 در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو قرار دهد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها