با وجود حضور بسیاری از کارکنان نوکیا در شرکت HMD و نفوذ ویژگی های نوکیا در این شرکت، گرد هم آمدن تجربه یک تولید کننده موبایل امروزی با تجربه گرانبهای ناخدای شرکت‌های با سابقه گوشی مثل شرکت نوکیا ، باید منتظر اتفاقات مهیجی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند امروزی باشیم.
کد خبر: ۹۶۷۹۷۶
بازگشت پیروزمندانه گوشی‌های نوکیا در لباس آیفون

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فوربز، بازگشت دوباره نام نوکیا (Nokia) در بازار تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون)‌ موجب خوشحالی بسیاری از علاقمندان پر و پا قرص این برند قدیمی گوشی‌های موبایل شده است. شرکت HMD global OY لیسانس تولید گوشی‌های نوکیا را از شرکت فنلاندی نوکیا که سال‌ها گوشی‌هایی بی‌نظیر را با این نام برند تولید می‌کرد خریداری کرده است. انتظار می‌رود امسال این شرکت چند گوشی اندرویدی را زیر نام برند نوکیا تولید کرده و راهی بازار مصرف سازد.

تا به امروزچندین تصویر از این گوشی‌ها منتشر شده است. به لطف «کوئنتین کنمر» از سایت پاندروید، تازه‌ترین تصویر از قسمت پشتی کیس یکی از این گوشی‌های جدید با لوگوی برجسته نوکیا در اینترنت منتشر شده است. احتمالا دو سوراخ تعبیه شده بر روی قسمت پشتی کیس این گوشی مربوط به لنز دوربین و فلاش آن هستند. 2 نوار سیلیکونی منتهی علیه پایینی و بالایی آن هم باید جا‌های آنتن‌های گوشی باشند.

این طرحی استاندارد در گوشی‌های میان رده است (برخی از تولید کنندگان گوشی‌ها جای حسگر (سنسور) اثر انگشت را زیر لنز دوربین پشتی طراحی می‌کنند). این تصویر آخری از گوشی‌های نوکیا بسیار شبیه طراحی اسمارت‌فون‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است که کم و بیش از حس و حال پشت کیس موبایل‌های نوکیا هم برخوردار است.

این موضوع بسیار مهم است، به‌یاد داشته باشیم که نوکیا به‌خاطر نام و سابقه پیشینش، نمی‌تواند مثل سابق همان‌طور پر سر و صدا ، به بازار مصرف بازگردد. درست است که خریدن لیسانس تولید نوکیا توسط شرکت HMD، خصوصیات پر آوازه نوکیا را در طراحی، دوام و کیفیت گوشی وارد فرآیند تولید گوشی‌های جدید نوکیا کرده و برخورداری از استانداردهای لازم این برند و برآورده ساختن حداقل سطح کارایی لازم برای گوشی‌های نوکیا را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، اما به تنهایی نقشی در موفقیت مجدد محصولات نوکیا در بازار نداشته و این کار مستلزم ارائه طراحی و کیفیتی درخور نام این محصولات، از سوی شرکت HMD به کاربران است.

از بعد سخت‌افزار هم، این گوشی ها توسط یکی از زیر مجموعه‌های شرکت فاکس کان به نام FIH Mobile تولید و توزیع خواهند شد. بنابراین شرکت HMD نیاز ندارد تا خود را در مشکلات چرخه تولید و توزیع و جا انداختن محصولات نوکیا در بازار درگیر کند. در حال حاضر مهم نیست که چگونه نوکیا قبلا در بازار گوشی های موبایل حضور داشت، بلکه مهم این است که این شرکت امروز چه نقشی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند داشته و به چه صورت در اکوسیستم فعلی بازار به فعالیت می پردازد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها