پالایش هوشمند اینستاگرام در ایران

با اجرای پالایش هوشمند اینستاگرام در سال گذشته، ۹۵ میلیون مصداق غیراخلاقی در این شبکه شناسایی و مسدود شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۷۷
پالایش هوشمند اینستاگرام در ایران

به گزارش جام جم آنلاین از شرکت ارتباطات زیرساخت، محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در ابتدای طرح پالایش هوشمند در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از ۵ درصد از محتوای عبوری از شبکه زیرساخت، مطالب مبتذل و مستهجن بود که با اجرای پالایش هوشمند در سال گذشته، ۹۵ میلیون مصداق غیراخلاقی در این شبکه شناسایی و مسدود شد. این درحالی است که در گذشته با تلاش‌های انجام شده تنها ۱.۲ میلیون مصداق شناسایی شده بود.

آذری جهرمی به تولید محتوای داخلی اشاره کرد و افزود: افزایش سهم تولید محتوای داخلی از ۱۰ درصد در ابتدای این دولت به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته که به این معنی است که ۴۰ درصد محتوای مورد استفاده کاربران اینترنت در ایران در داخل کشور تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: بعد از توافق برجام توانستیم ظرفیت ترانزیت بین‌الملل ایران را در منطقه ۵.۶ برابر کنیم. یعنی قبل از این در این حوزه ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه تبادل داشتیم که به ۵۶۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن اشاره به وجود ۱۰ میلیون مشترک اینترنت ADSL و بیش از ۳۰ میلیون مشترک اینترنت همراه، افزود: همه این سرویس‌ها برای ارتباط بین استانی خود نیاز به خدمات باندپهن دارند که با افزایش ظرفیت پهنای باند این نیاز از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه بین استانی از ۶۲۴ گیگابیت برثانیه به ۴ ترابیت در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، ظرفیت شبکه بین استانی را از ۴ به ۱۰ ترابیت ارتقاء دهیم .

معاون وزیر ارتباطات از نصب و راه‌اندازی ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری مطابق با برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد و افزود: از این مقدار ۱۵ هزار کیلومتر اجرا شده و ۸ هزار کیلومتر آن نیز در حال اجراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها