آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۲۹
درآمد روزانه دیجی کالا چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین ، در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش با متوسط ۶۰۰ هزار تومان است. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰ !) این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.

این وب سایت به‌صورت میانگین روزانه حدود ۵۰۰ هزار بازدید دارد. دفتر مرکزی این شرکت در روبروی فرهنگسرای ارسباران است که برای کارهای مالی و بازرگانی استفاده می‌شود. دفتر دوم در خارج از تهران و در جاده فتح واقع است که به مرکز پردازش‌ها نام‌گذاری شده است. دفتر سوم در پارک علم و فناوری شهرک پردیس می‌باشد که مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد.

سعید و حمید محمدی صاحبان دیجی کالا هر دو در کار عکاسی دیجیتال بودند. این دو برادر پس از جست و جو در اینترنت برای خرید دوربین به خیابان جمهوری مراجعه و یک دستگاه دوربین خریداری کردند که پس از چند روز متوجه شدند که لنز این دوربین تعمیری و دست دوم است. همین خرید جرقه ایجاد سایت دیجی کالا را در ذهن این دو زد. این دو نفر در سال ۱۳۸۳ تصمیم به راه اندازی این سایت گرفتن و در سال ۱۳۸۵ این سایت را راه اندازی کردند. ابتدا این سایت کار خودا با ۵ نفر پرسنل شروع کرد و در پایان سال ۹۳ پرسنلش به ۷۰۰ نفر رسیدند. در گزارشی از مجله اکونومیست در سال ۲۰۱۴ سایت دیجی کالا با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلار در رتبه ی نخست سایت‌های ایران قرار گرفت.

همچنین در گزارشی از واشنگتن پست در سال ۲۰۱۵ این سایت روزانه ۳۰۰۰ سفارش از مشتری‌ها دریافت می‌کند و این سایت در ۱۶ شهر بزرگ ایران برای فروش محصولاتش نمایندگی دارد. سعید و حمید محمدی از ابتدای تأسیس این سایت تا به امروز روزی ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار انجام داه اند و معتقدند اگر کسی بخواهد الآن استارت چنین کاری را بزند باید روزانه ۱۸ ساعت برای چند سال وقت بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۸
رزمنده
-
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
دمشون گرم...
امیر حسین
-
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
واقعن دمشون گرم عالیه
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
بعضی قیمتها نسبت به بازار خیلی ارزونتر ، آدم شك میكنه
كاربر ثابت دیجی كالا
-
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۴
من از كاربران همیشگی دیجی كالا هستم و تا امروز میلیون ها تومان خرید داشتم از كفش هام تا هر چیزی كه لازم داشتم در حال حاضر این سایت را تایید می كنم
اما تا چند سال پیش اصلا مثل امروز نبود و داغ ضرر آنها هرگز تا آخر عمرم از ذهنم پاك نمی شود
یكی از اعضای خانواده به من مبلغی داد تا برای دو نفر دیگر از اعضای خانواده دو عدد لپ تاب به عنوان هدیه بگیرم چون انها نیاز به كامپیوتر داشتند و من هم كه چند روز پیش یك لپ تاب خوب از دیجی كالا خریده بودم تصمیم گرفتم آنها را از دیجی كالا بگیرم و این در آن زمان بزرگترین اشتباه من بود چون وقتی هر دو لپ تاب از یك مدل به دستم رسید اولا در داخل جعبه فقط لوازم جانبی یكی كامل بود مثل سی دی و ... بعد از چند ساعت یكی از انها دیگر بالا نیامد و از آنجا كه ما مبلغ بیشتری داده بودیم تا علاوه بر گارانتی امكان گارانتی دیجی كالا را هم داشته باشیم و هم مدعی شده بودند تا یك هفته تعویض بی قید و شرط و تا یكماه( یادم رفته یك چیزی بود) خلاصه فردای روز خرید زنگ زدیم دیجی كالا خلاصه بعد از كلی ماجرا و اتفاق قبول كردند تا لپ تاب را به دیجی كالا ببریم البته با هزینه خودمان و پس از تحویل و دریافت تعهد و اینكه آدرس اشتباه بود و پلاك كناری بود و... آن را تحویل گرفتند بعد چند روز رفتیم و تحویل گرفتیم البته تعویضی در كار نبود بلكه مثلا تعمیر شد اما دوباره بعد چند ساعت خراب شد و بالا نیامد و دوباره تماس با دیجی كالا و اینبار ... بگذریم بعد از آن ماجرا صاحب لپ تاب خراب كه علیرغم احتیاج این وضعیت را دید و تلاش های ما هم نتیجه نداد آن را در جعبه گذاشت و تا دو سال به آن دست نزد این در حالی بود كه نفر دوم در تمام این مدت از لپ تابش استفاده برد و حسرت آن دو سال به دل من ماند با آن اشتباه. چرا كه پولی كه به زحمت برای این هدیه فراهم شده بود به باد رفته بود تا اینكه در این دو سال كه تجربه مناسبی بدست اورده بودم با خرید رم و هارد لپ تاب شروع به تعویض قطعات كردم و بعد متوجه شدم از دو سوكت رم لپ تاب یكی معیوب است و اگر هر رمی در ان بگذاریم لپ تاب بالا نمی آید و همچنین هارد هم خراب است خلاصه كه خدا را شكر بعد از دو سال لپ تاب سالم شد و فرد مذكور را توانستم خوشحال كنم اما دریغ از دوسال كه جبران نشد با اینكه هر ماه چند خرید از دیجی كالا دارم اما هرگز نه خودم و نه آنها را نمی بخشم حالا بروند و خوش باشند اما در قیامت كارشان دارم :-)
رضا
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۰
۳
من از این سایت زیاد خرید كردم اشكالات زیادی داره مثلا كالای معرفی شده دقیقا اونی نیست كه برات میارند ولی خوبیش اینه كه پس میگیرند و بعضی اوقات تصاویر جنس با اصل جنس فرق میكنه و توضیحات مشخصات جنس اشتباهه و از همه بدتر اینكه تو بخش انعكاس نظرات اگه حس كنند نظری روی فروش اونها تاثیر منفی داره منعكس نمیكنند و دلیلش رو هم نمیگند كه این خود یه عملكرد موذیانست و اگر یه سوال فنی از جنس داشته باشی كسی جواب نمیده البته با همه این اشكالات تو سایتهای فروش آنلاین فعلا بهترینه.
Vahid
-
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
۱
۱
خدا خیرشون بده، كار افرینی و پولدار شدن از طریق راه حلال.
محمد
Germany
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۴
این خبر مربوط به اسفند سال 1392 می باشد. فروش حال حاضر دیجی كالا باید بسیار بیشتر باشد
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
به نظرم خیلی ام عالی بود واقعا ممنونم ت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها