چند هفته‌ از عرضه جدید‌ترین تلفن هوشمند اپل می‌گذرد و این محصول حتی پایش به بازار ایران هم باز شده (البته به‌صورت قاچاق و اگر کلیک شماره قبل را مطالعه کرده باشید می‌دانید آیفون‌های قاچاق از این به بعد رجیستر نمی‌شوند و غیرقابل استفاده خواهند بود) تا دیگر آیفون 7، دستگاهی مجهول در دستان تیم کوک نباشد.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۶
آیا هنوز هم آیفون ۷ محصول بدون نقص و ایرادی است؟

برای آیفون 7 که تا اینجای کار به نظر مقاوم‌ترین، قوی‌ترین و «این که همون قبلیه»‌‌ترین آیفون تاریخ است، همین چند هفته کافی بود تا بتواند عشق و نفرت کاربران را برانگیزد. تا اینجای کار گوشی هوشمند اپل در تست‌های مقاومت روسفید بوده و رقبایی مانند گلکسی اس7 و نوت7 انفجاری را از پیش رو برداشته است. حتی جالب است بدانید زمانی که آیفون 7 را از داخل یک هلی‌کوپتر به پایین پرتاب کردند باز هم دستگاه سالم ماند و همچنان به کار خود ادامه داد. اما تجربه‌های میلیون‌ها کاربر جدید این دستگاه در سراسر جهان بهترین آزمایش به حساب می‌آید تا مشخص شود سیب هفتم چند مَردِ حلاج است. تست‌های مختلف و گزارش‌هایی که تا اینجای کار از آیفون 7 منتشر شده نشان می‌دهد این دستگاه چندان هم بدون ایراد نیست. پس اگر شما هم یکی از طرفداران این محصول هستید که در انتظار کاهش قیمت نجومی آن در بازار ایران نشسته‌اید، شاید خواندن این مطلب بتواند کمک بیشتری در تصمیم‌گیری‌تان کند.

بدون پوست دست، هرگز

اپل در گوشی جدید خود دکمه Home دستگاه را حسابی متحول کرده و دیگر با یک دکمه مکانیکی طرف نیستید، اما به نظر می‌آید این تحول چندان هم به مذاق کاربران خوش نیامده، چرا که عملکرد این دکمه تنها در تماس با پوست بدن انسان کار می‌کند. یعنی شما به هیچ وجه نمی‌توانید با جسم دیگری دکمه هوم دستگاه را فشار دهید. اما مشکل زمانی شروع می‌شود که با این واقعیت روبه‌رو شوید که دکمه هوم با داشتن دستکش هم کار نمی‌کند و حتما باید آن را از دستتان درآورید.

موبایلی نه برای حرف زدن!

زمانی که آیفون به نسل 4 رسید یک گزاره معروف به نقل از جابز فقید بر سر زبان‌ها افتاد: «آیفون دستگاهی با هزاران اپلیکیشن است که یکی از آنها مکالمات تلفنی است». این گزاره اشاره به این بود که آیفون فراتر از یک تلفن همراه است. اما در مورد آیفون 7 این گزاره به این شکل تغییر کرده است: «آیفون دستگاهی با میلیون‌ها اپلیکیشن است که اپ مکالمات تلفنی آن خوب کار نمی‌کند.» داستان از این قرار است که بسیاری از کاربران هنگام برقراری تماس صوتی با این مشکل روبه‌رو بوده‌اند که صدای منتشر شده از قسمت بلندگوی آیفون از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و صدا از دور به گوش می‌رسد. این در حالی است که بلندگوها عملکرد خوبی در شرایط دیگر دارند. کاربران کشف کرده‌اند اگر صدای گوشی را کم کنید این مشکل موقت حل می‌شود، اما مشخص است هنوز نمی‌توان براحتی با تلفن هوشمند اپل تلفنی حرف زد.

پاور بانک لازم

اگر نگاهی به گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های مختلف بیندازید می‌بینید بیشتر این دستگاه‌ها از باتری‌هایی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر استفاده می‌کنند. اما نکته جالب این است که آیفون معمولا با ظرفیتی بسیار کمتر، عمر باتری برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود آیفون 7 نسبت به نسل قبلی خود از باتری قوی‌تری برخوردار است و با یک باتری 1960 میلی‌آمپری و تراشه کم مصرف‌تر A10 Fusion، در نهایت 15درصد عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد. اما آزمایش‌های سایت جی‌اس‌ام آرنا نشان می‌دهد این اختلاف بین دو نسل ناچیزتر از این است و هر دو دستگاه عملکرد متوسط مشابهی دارند. در این آزمایش این گوشی می‌تواند نزدیک به 11 ساعت و 30 دقیقه به‌صورت مداوم تماس تلفنی برقرار کند یا با آن در اینترنت بگردید. تماشای ویدئو هم با یک بار شارژ این دستگاه حدود 9 ساعت طول خواهد کشید. میزان مقاومت آیفون 7 در حالت استندبای معمولی بود و امتیاز متوسط 61 ساعت برای این دستگاه ثبت شده که برابر با امتیاز آیفون 6اس در همین وبسایت است.

ایراداتی که دیگر نیست

یک ویژگی اصلی که محصولات اپل را نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار قوی این محصولات است. تا جایی که بسیاری از ایراد‌هایی که می‌توانست در این گزارش جای بگیرد دیگر در آیفون 7 جایی ندارد. تا اینجای کار اپل برای کاربرانش دو نسخه به‌روزرسانی از آی‌او‌اس 10 عرضه کرده که تمرکز اصلی آن روی مشکلات آیفون 7 بود. بیشتر کاربرانی که برای اولین بار گوشی خود را دست گرفته بودند یک مشکل اساسی با حالت پرواز یا همان Flight Mode گوشی داشتند، زیرا زمانی که آن را فعال و دوباره غیرفعال می‌کردند، آنتن گوشی به حالت no service در می‌آمد و کاربران مجبور بودند گوشی خود را خاموش کنند. مشکل دیگر مربوط به دکمه‌های فیزیکی صدا در بدنه گوشی بود که اصلا عملکرد مناسبی را ارائه نمی‌‌داد. اما یکی از اصلی‌ترین مشکلات زمانی بود که یک بازی سنگین یا یک اپلیکیشن به نسبت درگیرکننده را روی گوشی اجرا می‌کردید. با کمی دقت متوجه می‌شدید آیفون در حال زار زدن است و صدای «هیسسسسسس» از گوشی شنیده می‌شود!

آخرین ایراد نیز به کاربرانی مربوط می‌شد که تصمیم داشتند به وسیله اتصال کابل تبدیل لایتنینگ به هدفون که درون جعبه دستگاه قرار داد از همان هدفون‌های سیمی همیشگی استفاده کنند. استفاده از این تبدیل باعث می‌شد کیفیت صدا به شکلی باور نکردنی‌ کاهش پیدا کند و عملا کاربر نتواند موسیقی یا هر فایل صوتی‌ را با کیفیت مناسب گوش دهد. اما همان‌طور که گفتیم خبر خوب این است که با به‌روزرسانی‌های آی‌او‌اس که تا این لحظه به 10.0.2 رسیده، این مشکلات آیفون 7 حل شده‌ است.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
۰
۰
شركت اپل میتواند سوكت هدفون از انجایی كه ایفون7 را شارژ میكند برای جلب نظر مشتریانی كه مایلند هدفون سیم دار داشته باشند نظرشون را دوباره جلب كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها