دنیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و این پیشرفت در مشاغل مختلف نیز به وضوح دیده می‌شود. یکی از این پیشرفت‌ها ورود هوش مصنوعی و ربات‌ها است و برای مثال اگر شما یک طراح وب هستید، باید آگاه باشید که ممکن است به زودی یک روبات یا هوش مصنوعی جایگزین‌تان شود. هوش مصنوعی در راه است، به این ترتیب وقت آن رسیده که رزومه خود را بازبینی کنید.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۲
بزودی ربات ها این 10 شغل را تصاحب می کنند

به گزارش جام جم کلیک ، اگر یک سیستم هوش مصنوعی به جای شما در شرکت‌تان وظیفه طراحی وب را بر عهده داشته باشد، مشتریان می‌توانند به صورت مستقیم بگویند که می‌خواهند ظاهر وب سایت آنها چه شکلی داشته باشد. سیستم هوش مصنوعی که بتواند از عهده طراحی وب بر بیاید در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد اما به زودی وارد عمل خواهد شد. این سیستم که The Grid نام دارد به مشتریان این حس را می‌دهد که در حال تعامل با یک انسان واقعی هستند.

امروزه محققان در زمینه هوش مصنوعی می‌توانند کوهی از داده های اینترنتی را تحلیل کنند. در گذشته جهش‌های فنی موجب شد که کارگران صنعتی به کارگران ساده برای بسته بندی محصولات تبدیل شوند. به زودی پیشرفت‌های جدید بر مبنای هوش مصنوعی موجب می شود که بخش عمده‌ای از متخصصان و کارشناسان با حقوق‌های بالا شغل خود را از دست بدهند و مجبور شوند شغل‌های با سطح حرفه‌ای پایین‌تری را به عهده بگیرند.

محققان بر این باورند که تقریبا تمامی کارهایی که افراد حرفه‌ای به طور میانگین در یک روز کاری انجام می‌دهند را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، خودکار کرد. کارشناسان معتقدند که تا سال 2035 میلادی، بیش از نیمی از مشاغل فعلی با ریسک 50 درصدی در معرض اتوماسیون خواهند بود.

در ادامه با فهرستی از 10 حرفه آشنا خواهید شد که در مراحل اولیه جای خود را به هوش مصنوعی داده‌اند.

1. طراحی وب، توسعه دهنده وب

فناوری جایگزین: The Grid

سیستم هوش مصنوعی مورد استفاده در Grid می‌تواند وظیفه طراحی، کدگذاری، بازطراحی و کدگشایی را انجام داده و طراحان و توسعه دهندگان وب را بیکار کند. این سرویس می‌تواند برمبنای اشارات ساده، یک طرح اقتصادی و چندین تصویررا به یک شاهکار بازاریابی تبدیل کند و با دریافت واکنش‌های انسانی، این طرح نهایی را تغییر دهد.

2. بازاریاب آنلاین

فناوری جایگزین: Persado

Persado این قابلیت را دارد که دست کم جایگزین نیمی از اعضای تیم روابط عمومی شرکت شما شود. این سرویس می تواند برای کمپین‌های تبلیغاتی شعار طراحی کرده و برای هدف گرفتن مشتریان شخصی، پیام‌های اختصاصی تولید کند و آنها را به خرید ترغیب کند. شما می‌توانید تمامی تکنیک‌های متقاعد سازی را به این هوش مصنوعی آموزش دهید.

3. مسئول دفتر

فناوری جایگزین: Betty

هوش مصنوعی تنها قرار نیست در شرکت شما کار کند، این سیستم حتی می‌تواند کارهای مدیریت نیز انجام دهد. Betty یک روبات هوشمند است که در حال حاضر به صورت آزمایشی نقش مسئول دفتر را در انگلستان ایفا می‌کند و این سیستم تا به امروز ثابت کرده که بسیار کارآمد و اثربخش است. این روبات مسئولیت استقبال از مهمانان و کارمندان، بررسی ساعات کاری کارمندان و اضافه کاری و انبار کردن وسایل موجود در دفتر را بر عهده دارد. این روبات می‌تواند با استفاده از یادگیری ماشینی منحصر به فرد خود یک نقشه ذهنی و زنده از دفتر را برای خود داشته باشد، به این معنی که Betty نه تنها می‌تواند بدون نیاز به کمک و به صورت مستقل در شرکت حرکت کند، بلکه حتی می‌داند که یکی از همکاران شما منگنه را از روی میز شما ربوده است!

4. حسابدار

فناوری جایگزین: Smacc

به زودی دیگر نیازی نخواهد بود که انسان‌ها اعداد و ارقام طولانی و سنگین را تحلیل کنند. Smacc به طور کامل فرآیند حسابداری را خودکار کرده است و این احتمال وجود دارد که بیش از 3 میلیون کارمند در ایالات متحده که کار آنها به حسابداری مرتبط است، بیکار شود.

5. منابع انسانی

فناوری جایگزین: FlatPi

فرآیند مصاحبه با نیروهای جدید و استخدام آنها بسیار سخت و خسته کننده است اما به زودی هوش مصنوعی در FlatPi این وظیفه را به عهده خواهد گرفت و می تواند متقاضیان را در عرض چند ثانیه رتبه بندی کند.

6. خبرنگار

فناوری جایگزین: Wordsmith

به نظر می‌رسد که به زودی نیازی به خلاقیت شما برای نگارش اخبار نخواهد بود. در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های خبری برای نوشتن مقالات مختلف از برنامه‌های هوش مصنوعی مانند Wordsmith استفاده می‌کنند. ممکن است محصول کار یک نویسنده انسانی به چندین مرحله ویرایش نیاز داشته باشد اما Wordsmith می‌تواند حجم وسیعی از اطلاعات را مطالعه کند، موضوعات جذاب را انتخاب کرده و سپس یک گزارش دقیق و موثر را ارایه دهد.

7. ویراستار

فناوری جایگزین: Bold

اگر قرار است خبرنگاران جای خود را به روبات‌ها و هوش مصنوعی بدهند، چرا این اتفاق برای ویراستاران نیافتد؟ دستیارهای هوش مصنوعی Bold می‌توانند همزمان با نوشتن متن، اصلاح برخی از بخش‌ها را به شما پیشنهاد دهند تا ساختار جمله بهتر شود، شفافیت بیشتری داشته باشد، کلمات بهتری انتخاب شوند و غیره.

8. وکیل

فناوری جایگزین: Ross

Ross یک هوش مصنوعی وکیل است که در حالت حاضر در دنیای واقعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند به پرسش های حقوقی پاسخ دهد، در زمینه‌های مختلف تحقیق کند، به صورت پیوسته خود را درباره موضوعات حقوقی جدید بروزرسانی کند؛ موضوعاتی که می تواند در آینده برای شما و شرکت‌تان مفید باشد.

9. دکتر

فناوری جایگزین: Babylon

هوش مصنوعی Babylon می‌تواند نشانه‌های بیماری شما را شناسایی کند، سپس یک قدم فراتر گذشته و به منظور جلوگیری از بیماری‌ها در آینده، وضعیت سلامت بدن شما را ردیابی می‌کند. در حال حاضر سرویس سلامت همگانی در بریتانیا از این هوش مصنوعی به صورت آزمایشی استفاده می‌کند.

10. روانشناس

فناوری جایگزین: Ellie

Ellie یک روان شناس هوش مصنوعی است که کاملا با احساسات انسانی آَشنایی دارد. این سیستم با استفاده از سنسوری مشابه کینکت می‌تواند زبان بدن افراد را تشخیص داده و مانند یک انسان به این علایم واکنش نشان دهد، برای مثال لبخند بزند، سر تکان دهد یا شانه‌اش را بالا بندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
-
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
اسم اینا رو شما میزارین فن آوری اما چند وقت پیش دیكشنری بابیلون به عنوان ابزار جاسوسی شناخته شده بود

نیازمندی ها