بسیاری از افراد هستند که از ایستادن کنار منقل با حرارت بالا، آن هم در حالی که سایر دوستان شان در حال لذت بردن از مهمانی هستند، چندان دل خوشی ندارند. اگر شما هم جزو چنین افرادی هستید، خبر خوبی برای شما داریم.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۳
رباتی که سوسیس ها را کباب می کند!

به گزارش جام جم کلیک ، موسسه تحقیقاتی FZI در مرکز پژوهش های فناوری شهر کارلسروهه، در نمایشگاهی که به تازگی در برلین برگزار شده روباتی را رونمایی کرده که می تواند وظیفه درست کردن کباب را به عهده بگیرد.

به گفته تک شات در ساخت این روبات از بازوی استاندارد روباتیک، یک دستگیره دو انگشتی و چند مورد از تجهیزات لازم برای تهیه کباب استفاده شده است.

این روبات که Brat Bot نام دارد با استفاده از دو دوربین رنگی می تواند محل مناسب برای قرار دادن قطعات گوشت روی منقل را تشخیص دهد و همچنین می تواند گوشت ها را به همان ترتیبی که روی منقل گذاشته، از روی آن بردارد. Brat Bot توانایی تشخیص زمان مناسب برای برگرداندن قطعات گوشت را هم دارد، در نتیجه نیازی نیست نگران سوختن کباب ها باشید.

در غرفه ای که این موسسه در نمایشگاه برلین برپا کرده بود، مهمان ها به صف ایستادند و سفارش خود را به روبات دادند. این روبات از آنها پرسید که می خواهند سوسیس شان تا چه اندازه پخته شود.

پس از گذشت چند دقیقه از کباب شدن سوسیس ها، و بسته به نوع سفارش هر مهمان، Brat Bot سوسیس های آماده شده را برداشت و در بشقابی گذاشت، نام مهمان را روی تبلت نمایش داد و جمله ای مرتبط با سفارش هر نفر بیان کرد؛ جملاتی مثل "داغ و چرب".

هدف از ساخت Brat Bot به نمایش گذاشتن میزان پیشرفت های موسسه FZI در زمینه روبات های سرویس دهنده است. این روبات در طول مدت برگزاری نمایشگاه به بیش از دویست مهمان خدمت رسانی کرد.

هرچند هنوز فاصله زیادی تا روزی داریم که چنین روبات هایی جای نیروی انسانی را در رستوران ها بگیرند، اما دقت عمل Brat Bot در انجام وظایفش قابل ستایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها