تلویزیون های سری Z به فناوری Backlight Master Drive مجهز شده اند که به منظور گسترش روشنایی و کنتراست طراحی شده است. به گفته سونی، این فناوری از کنترل روشنایی مجزا بهره می برد که به تلویزیون های سری Z اجازه می دهد هر یک از LEDها را به صورت مستقل کم نور یا پر نور سازد.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۰
سری جدید تلویزیون سونی از راه رسید

به گزارش جام جم کلیک ، هنگامی که بحث کیفیت تصویر تلویزیون مطرح می شود، محصولات OLED ال‌جی از بهترین ها هستند که سطوح بی نظیر رنگ سیاه، رنگ های زنده و خیره کننده و زوایه دید فوق گسترده را ارائه می کنند. اکنون، سونی با معرفی پرچمداران جدید تلویزیون های خود در قالب سری Z که برچسب قیمت ۷۰۰۰ دلاری را برای مدل ۶۵ اینچی یدک می کشد قصد دارد برتری ال‌جی در این بازار را به چالش بکشد.

موبنا می پرسد اما چه چیزی تلویزیون های جدید سونی را متمایز می سازد؟ تلویزیون های سری Z به فناوری Backlight Master Drive مجهز شده اند که به منظور گسترش روشنایی و کنتراست طراحی شده است. به گفته سونی، این فناوری از کنترل روشنایی مجزا بهره می برد که به تلویزیون های سری Z اجازه می دهد هر یک از LEDها را به صورت مستقل کم نور یا پر نور سازد. در نتیجه شاهد محدوده دینامیکی بی نظیر، رنگ سیاه عمیق و در مجموع تصویری واقعی‌تر خواهیم بود. این بهبودی بزرگ نسبت به تلویزیون های LED پیشین که از سیستم کاهنده نور LED منطقه محور بهره می بردند، محسوب می شود.

از دیگر بهبودهای صورت گرفته در تلویزیون های جدید سری Z سونی می توان به پردازنده تصویر ۴K جدید که به نام ۴K HDR Processor X1 Extreme شناخته می شود اشاره کرد که درخشش بیشتری به محتوای HDR می بخشد. این پردازنده کنتراست را افزایش داده در شرایطی که محدوده گسترده‌تر از رنگ هایی دقیق‌تر را ارائه می کند. این تراشه ۴۰ درصد قدرتمندتر از نسخه پیشین خود است و به تلویزیون های سری Z سونی اجازه تجزیه و تحلیل اشیا در هر صحنه و محتوای HD با کیفیت بالا نزدیک به قلمرو ۴K HDR را می دهد.

طراحی مدل Z9D به عمد به صورت کمینه گرا صورت گرفته تا تصویر همچنان در کانون توجه قرار بگیرد. پشت تلویزیون نیز به گونه ای طراحی شده تا تمامی کابل ها در آن پنهان شوند.

تلویزیون های سری Z به اندروید TV و رابط کاربری سونی مجهز شده و دسترسی آسان به فیلم ها، بازی ها و اپلیکیشن ها را فراهم می کنند. این تلویزیون ها از جستجوی صوتی نیز پشتیبانی می کنند. گوگل کست (Google Cast) نیز امکان نمایش محتوا از گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ روی نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون را فراهم می کند. یک نوار محتوای جدید نیز اجازه انتخاب برنامه ها بر اساس ژانر (ورزشی، موسیقی، اخبار) به جای کانال ها را می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها