معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران با اعلام شناسایی علت اختلال و‌ قطعی‌ و وصلی‌های مکرر ADSL مخابرات، گفت: این مشکل ناشی از یک ایراد فنی در مودم‌های چند برند بوده که درباره تعویض مودم‌ها به مشترکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۶۱۴۰
دلیل قطعی‌های مکرر ADSL مخابرات بالاخره کشف شد

به گزارش جام جم کلیک: رضا خلیلی علت اختلال‌های سرویس اینترنت پر سرعت مخابرات که به صورت قطعی و وصلی‌های مکرر نمایان می‌شود را تشریح کرد.

معاون فنی و مهندسی مخابرات تهران افزود: سال گذشته مشکل قطعی و وصلی‌های مکرر ناشی از مشکل کمبود IP بود که اکنون IP لازم تا حد زیادی تامین شده و بخشی نیز برای مشترکان جدید در حال تامین است.

وی توضیح داد: در نتیجه مشکل کمبود IP، مشترک جدید نمی‌توانست به شبکه متصل شود؛ برای مثال نمی‌توانست صفحه باز کند و برای باز شدن یک صفحه باید چند بار درخواست می‌داد.

خلیلی گفت: علت جدید اختلال که توسط تیم فنی شناسایی شده، ناشی از اشکال در برخی مدل‌ مودم‌های مشترکان است؛‌ برخی از مدل‌ها در چند برند دارای ایراد هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه اشکال با اشکال کمبود IP کمی متفاوت است، توضیح داد: در این مدل‌ها یک آدرس مک تکراری تعریف شده که برای مثال در یک منطقه در حالی که دو مشترک در حال کار هستند یکی قطع می‌شود و دیگری وصل است و این اختلال تکرار می‌شود.

وی با اعلام خودداری از برند این مودم‌ها، گفت: به دلیل مشکلاتی که ممکن است برای پیمانکاران در خرید و فروش این برندها ایجاد شود، نام اعلام نمی‌کنم؛ اما با توجه به اینکه این مدل‌ها در حال شناسایی و تعویض هستند، ‌این اختلال رو به کاهش است.

خلیلی گفت: به این ترتیب مشترکانی که از مخابرات مودم گرفته باشند با آنها تماس گرفته می‌شود که برای تعویض مودم مراجعه کنند و مشترکانی که از مخابرات مودم نگرفته باشند پس از محرز شدن علت، اشکال به آنها اعلام می‌شود.

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار است یک دیتابیس ایجاد کنیم که اگر مودمی با این مشخصات وارد شبکه شد مودم مشابه دیگری نتواند وارد شبکه شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۷
فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
۱
۰
شما كه مدعی بودید خرابی و گزارش خرابی هم نداشتید؟؟؟؟ جناب مخابرات بارها در مراجعه حضوری به دفاتر شما خود كارمندان مخابرات در اعتراض ما به كندی، در جواب كمبود ip را بخاطر فروش بیش از اندازه به مشتریان جدید معرفی میكردند كه مسئولین بالا دست همین را هم منكر بودند. دوم اینكه مشكل مك ادرس تكراری باید باعث مشكلات دیكر سرویس دهنده ها هم بشود ولی بفرمایید جرا انها مشكل ندارند؟؟؟؟ تناقضی نمیبینید؟؟؟؟؟؟ جرا به مردم ضرر متحمل شده را كه بیش از هزینه سرویس میباشد جبران نمیكنید؟؟؟؟؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۱
۰
الكی میگه
SMAH1
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
یا این بنده خدا نمی دونه در مورد چی میگه یا خیلی جنس مودمشون آشغاله!!!!
دست اندركاران شبكه می دانند كه :
MAC ادرس در وسیله ارتباطی (در اینجا منظور مودم) ، توسط كارخانه سازنده تنظیم می شود.البته توسط سیستم عامل قابل تغییر است ولی هیچ سیستم عامل (و نرم افزاری) آن را تغییر نمی دهد مگر برای موارد ضروری (مثل هك یا امنیت شبكه و ...).این آدرس یكتا است.یعنی شركت سازنده (مثلا TP-Link) با هماهنگی منابع بین المللی یكی كد اختصاری برای كمپانی خود دریافت كرده و MAC دستگاه های تولیدی خود را بر اساس كد كمپانی خود (و برخی ارقام دیگر كه روال تولید آن مربوط به خوده شركت است) درست می كند.این فرایند تضمین می كند كه MAC دستگاه یكتا باشد.
حالا اگر یك دستگاه داشتید كه دارای MAC تكراری است دو حالت دارد :
1) یا یكی آن را «دستكاری» كرده و MAC را عوض كرده (شاید خود مخابرات)
2) یا از یك شركت «نا معتبر» تهیه شده كه شناسه بین المللی ندارد و هرچه دلش می خواهد بر روی محصولش ثبت می كند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
عزیزم دقت بكن . میگه ایراد بالاخره كشف شد . یعنی تا حالا معلوم نبوده مشكل چیست ؟!
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
تلاشی تازه برای فروختن مودمهای جدید!
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
خدا كنه كه این دروغ راست باشه
آبان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
یعنی یك وضعیه...... بقول راد تلاشی دوباره برای فروختن مودم های جدید. چرا سر مردم رو با این چرندیات گرم میكنید. روتون نمیشه كامل اینترنتو قطع كنید چرا مودم ها رو بهانه میكنید ؟ قطعش كنید بگید فیبر ورودی اینترنت به كشور قطع شد. كسی هم كه ازتون بازخواست نمیكنه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها