با ورود اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم تلفن همراه به ایران می‌توانیم مانند تمام دنیا از بیشتر امکانات تلفن هوشمندمان که پیش از این امکان استفاده از آنها را نداشتیم، بهره ببریم.
کد خبر: ۷۸۹۸۴۵
۵ اپلیکیشن ضروری پخش آنلاین موسیقی در تلفن همراه

سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌هایی که عملکرد اصلی آنها وابسته به اینترنت است، از مهم‌ترین امکاناتی است که پیش از این بیشتر ما ایرانی‌ها از آنها در بیشتر ساعات روز بی‌بهره بودیم، اما حالا که می‌توانیم از پتانسیل اینترنت پرسرعت تلفن‌همراه استفاده کنیم، بهتر است با این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین آشنا شویم.

یکی از این ابزارهای جالب و البته پر طرفدار، سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین یا همان streaming musics است. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهد در هر زمان و مکانی فقط با استفاده از اینترنت، موسیقی مورد علاقه خود را جستجو کرده و گوش دهید؛ بدون این‌که فضایی از حافظه تلفن هوشمند شما را برای ذخیره موسیقی اشغال کند یا لازم باشد زمانی را برای دانلود موسیقی مورد نظرتان هدر دهید. در واقع می‌توان گفت سرویس‌های استریم موزیک، شما را به منبع بی‌حد و حصری از موسیقی متصل می‌کند که اگر قرار باشد تمام این موسیقی‌ها را روی گوشی خود بریزیم، به یک تلفن همراه با حافظه داخلی و خارجی چند صد هزار ترابایتی احتیاج داریم. «کلیک» این بار سراغ پنج اپلیکیشن محبوب سرویس‌های استریمینگ موسیقی رفته‌ که می‌توانند ساعت‌ها و حتی روزها گوش‌های شما را نوازش دهند.

itunes Radio

سیستم‌عامل: آی.‌او.‌اس

امتیاز: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان

«آی‌تیونز رادیو» سیستم استریمینگ پیش‌فرض آی.‌او.‌اس اپل است که به‌صورت بخشی از اپلیکیشن این پلتفرم آماده استفاده است. آی‌تیونز رادیو براساس ایستگاه‌های رادیویی کار می‌کند که در این شبکه از سوی کاربران یا ایستگاه‌های رادیویی اینترنتی شکل گرفته و کاربر می‌تواند موسیقی مورد علاقه خود را از میان آنها گوش دهد. اپل به کاربر اجازه می‌دهد هر یک از ایستگاه‌ها را که دوست دارد در فهرست شخصی خود ذخیره کند. همچنین کاربر می‌تواند آهنگ مورد علاقه خود را با قیمت ۹۹ سنت بخرد و در فهرست آهنگ‌های شخصی خود ذخیره کند. برای ساختن یک ایستگاه اختصاصی باید به بخش my station رفته و دکمه + را فشار دهید و از آنجا ایستگاه اختصاصی خود را بسازید. همچنین کافی است از یک اپل آی‌دی مشخص و واحد استفاده کنید تا بتوانید در رایانه شخصی و نرم‌افزار آی‌تیونز نیز ایستگاه‌های رادیویی خود را در دسترس داشته باشید و به آنها گوش دهید.

Spotify Music

سیستم‌عامل: ویندوز فون، آی.‌او.‌اس و اندروید

حجم: 65.9 مگابایت

امتیاز: ۵ ستاره

قیمت: رایگان

یکی از نام آشناترین سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی، اپلیکیشن محبوب اسپاتیفای است. این اپلیکیشن رابطه کاربری آسان و زیبایی دارد و در هر سه پلتفرم محبوب تلفن‌همراه یعنی ویندوزفون، اندروید و آی.‌او.اس بخوبی عمل می‌کند. همچنین اسپاتی‌فای نسخه ویندوز و مک.او.‌اس نیز دارد و می‌توانید با استفاده از یک حساب کاربری که ابتدای استفاده از این اپلیکیشن باز کرده‌اید، با تمام گجت‌های خود به‌صورت آنلاین موزیک گوش دهید. اسپاتیفای در فهرست موسیقی‌های خود،‌ آرشیو مفصلی از موسیقی‌های ایرانی دارد که نقطه‌قوت این اپلیکیشن نسبت به دیگر رقباست و می‌تواند نیاز کاربران فارسی زبان را تامین کند.

همچنین در کنار سرویس آنلاین آن یک حالت آفلاین یا «آفلاین مد» نیز وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد موزیک‌های مورد علاقه خود را در آن ذخیره کرده و ساعاتی که به اینترنت دسترسی ندارد، به‌صورت آفلاین آنها را گوش دهد. البته این حالت آفلاین از هر زمانی که کاربر تصمیم بگیرد به‌مدت هفت روز به‌صورت رایگان فعال می‌شود و پس از آن باید حالت پریمیوم یا پولی این سرویس را بخرید تا امکان استفاده از حالت آفلاین را داشته باشید. در منوهای اسپاتیفای با بخش‌هایی مانند تازه‌ترین آهنگ‌ها، جستجو، پربازدید‌ها و آهنگ‌های من روبه‌رو هستید و می‌توانید هر موزیکی را که می‌خواهید جستجو کرده و به فهرست مورد علاقه‌های خود اضافه کنید یا خواننده محبوب خود را دنبال (follow) کنید.

beats music

 

سیستم‌عامل: آی.‌او.‌اس و اندروید

حجم: 17.5 مگابایت

امتیاز: ۴ ستاره

قیمت: رایگان

حتما بیشتر شما با شرکت بیتس که در زمینه تولید هدفن‌های حرفه‌ای فعال است، آشنا هستید. اپل، این شرکت را سال پیش به مبلغ سه میلیارد دلار خرید. بیتس در کنار هدفن‌های رنگارنگ، یک سرویس پخش موزیک آنلاین به نام beats music و اپلیکیشن مربوط به آن را نیز دارد که به کاربران کمک می‌کند موسیقی‌های خود را در محیطی متفاوت گوش دهند. این تفاوت بیشتر به رابط کاربری بسیار زیبای این اپلیکیشن برمی‌گردد.

ترکیبی از رنگ‌های سازمانی بیتس مانند قرمز و سرخابی در پس زمینه‌ای تیره جلوه بسیار خاصی به محیط این اپلیکیشن داده است. نحوه کم و زیاد کردن صدا یا جلو و عقب کشیدن موسیقی در اپ کاملا با دیگر اپ‌ها متفاوت است. علاوه بر‌این «بیتس موزیک» هم مانند اسپاتیفای از سرویس آفلاین پشتیبانی می‌کند و این سرویس را به‌مدت ۱۴ روز، رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیتس، سیستم پخش موسیقی پیشنهادی است. بیتس با چند پرسش ساده از حال و هوای شما در لحظه خبردار می‌شود و با توجه به این‌که شما در خانه هستید یا نه، خوشحال هستید یا بی‌حوصله و... موزیک‌هایی را برایتان پیشنهاد می‌کند.

Google Play Music

 

سیستم‌عامل: اندروید و آی.‌او.‌اس

حجم: 13/1 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان

گوگل نیز مانند اپل، سرویس اختصاصی پخش موزیک آنلاین خود را به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم‌عامل تلفن‌همراهش قرار داده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن دیگری به استریمینگ موزیک بپردازند. Google Play Music به کاربرانش اجازه می‌دهد علاوه بر این‌که از طریق این برنامه به آهنگ‌هایی که در گوشی خود ذخیره کرده‌اند گوش دهند، ایستگاه‌های رادیویی را نیز بر اساس علاقه خود بسازند. همچنین گوگل نسخه آیفون و آیپد این اپلیکیشن را هم ارائه کرده تا کاربرانی که می‌خواهند با آی‌دیوایس‌ها به ایستگاه‌های رادیویی گوگل دسترسی پیدا کنند با محدودیت روبه‌رو نباشند. علاوه براین گوگل بتازگی ویژگی جدیدی به این اپلیکیشن اضافه کرده که معمولا در دیگر سرویس‌های استریمینگ موزیک به چشم نمی‌خورد و آن هم ویژوال لایزر یا همان رقص نورهای دیجیتال است که به دیدن آنها در مدیا پلیر عادت داریم.

Pandora Radio

سیستم عامل: آی.‌او.‌اس و اندروید

حجم: 17.5 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

قیمت: رایگان

پاندورا یک مرکز رادیویی اینترنتی بزرگ است که براساس ایستگاه‌های رادیویی که در آن وجود دارد، موسیقی‌های مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. پاندورا رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و کار کردن با آن بسیار راحت است. شما می‌توانید از میان ایستگاه‌های رادیویی، موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنید یا یک ایستگاه جدا براساس علایق خود بسازید یا از امکان جستجو در اپلیکیشن که از موارد دیگر پیشرفته‌تر است، برای پخش موزیک مورد علاقه خود استفاده کنید.

همچنین زمانی که موزیکی در حال پخش‌شدن است، می‌توانید به گزینه‌ دوست داشتن یا نداشتن آن آهنگ را پاسخ دهید، زیرا در انتخاب آهنگ‌های بعدی تاثیرگذار است. پس از انتخاب دوست داشتن یک آهنگ برنامه سعی می‌کند براساس انتخاب شما، آهنگ‌های متناسب با علایق‌تان را حدس زده و آنها را پخش کند. پاندورا به شما اجازه تغییر نام ایستگاه‌های رادیویی را هم می‌دهد تا راحت‌تر آ‌نها را دسته‌بندی و پیدا کنید. متن ترانه‌ها و تاریخچه هر موزیک از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

آرش جهانگیری / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها