عمر اینترنت اکسپلورر به پایان رسید. پس در واقع جک‌های ساخته شده برای این مرورگر نیز به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند؛ زیرا مایکروسافت در کنفرانس خبری خود مرورگر جدیدی را با نام اسپارتان (Spartan) معرفی کرد که از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که تاکنون اینترنت اکسپلورر به خود ندیده است.
کد خبر: ۷۶۲۳۳۳
اسپارتان جای اینترنت اکسپلورر را گرفت

به گزارش جام جم کلیک: عمر اینترنت اکسپلورر به پایان رسید. پس در واقع جک‌های ساخته شده برای این مرورگر نیز به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند؛ زیرا مایکروسافت در کنفرانس خبری خود مرورگر جدیدی را با نام اسپارتان (Spartan) معرفی کرد که از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که تاکنون اینترنت اکسپلورر به خود ندیده است.

باید قبول کنیم که مایکروسافت با وجود اینکه دو نسل از سیستم عامل‌های خود را تغییر داد اما هیچ اقدام عملی‌ای را برای بهبود عملکرد مرورگرش انجام نداده بود و اکنون با پروژه اسپارتان کاربران شاهد طراحی و چهره جدیدی بر روی مرورگر ویندوز 10 خواهند بود و امنیت و سرعت این مرورگر نیز بسیار بهتر است و در واقع رقیبی قدر برای فایرفاکس و کروم محسوب می‌شود. در همه‌جای این مرورگر نیز نشانه‌هایی از دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) به چشم می‌خورد.


در اسپارتان ویژگی‌های جدید زیادی جای گرفته‌اند. برای مثال محتوای صفحه می‌تواند به‌صورت یک صفحه کتاب باشد تا مطالعه آن‌ها راحت‌تر شود و یا امکان گذاشتن پیام یا علامت در صفحات وجود دارد و در این هنگام صفحه فزیر می‌شود. احتمال می‌رود برای استفاده از این مرورگر می‌بایست منتظر نسخه نهایی ویندوز 10 باشیم. اما ارزش انتظار را دارد. نظر شما چیست؟

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها